Dutchlincoln schreef:Nou moet ik toch even ingrijpen...
Ik heb zelf een aantal amerikaanse oldtimers gehad (4 tegelijk max, nu nog 1 over dankzij Dhr. Frans Weekers..) en kan je verklappen dat er geen betere brandstof is dan LPG....
Backfires? Duuh, dat ligt aan je ontsteking, niet aan je gasinstallatie! Verkeerde bougies, Gap afstand niet goed, timing verkeerd, rotte bougiekabels, etcetera!
LPG verlangt simpelweg een uitstekende ontstekingsinstallatie! Daar worden Zoooooooveeeeel fouten mee gemaakt!!
(Ohja, ik heb inmiddels meer dan 30 installaties ingebouwd; ik weet waar ik het over heb denk ik...)
Modernere installaties zijn ze-ker erg goed, maar wel gevoeliger: het behoeft onderhoud en heeft een beperktere levensduur. Oude " ongeregelde" systemen zijn echt idiot-proof, mits goed aangelegd.
Elk half jaar een nieuw luchtfilter van een tientje, en je bent het ventje.
Veel mensen monteren ook de verdamper verkeerd, waardoor de sludge (olie residu van het raffinage-proces) achterblijft in je verdamper en deze (of minimaal het membraan) sloopt..
LPG gaat niet in de winter? Bull... Mijn yank startte perfect met -10! Echt, nog geen volledig rondje en hij liep! Sterker nog: benzinetank is er uit en er ligt 2x lpg tank in, en heeft geen carburateur meer. Nooit, maar dan ook nooit problemen gehad. Europa mee rondgereden! (aaargh... Zwitserland en lpg... Brrr...)
Mooie van LPG? Hoe hoger de compressie hoe meer energie je er uithaalt! Heerlijk klopvast!
LPG is perfect, maar veel installateurs zijn simpelweg onkundig...
Oh, ik heb zelf
nu een 530D (erbij) overigens...