AtlasTelamon 328i E36 sedan :::Update:::

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
AtlasTelamon

Re: AtlasTelamon 328i 1995 E36 sedan :::Project Crossframe::

Bericht door AtlasTelamon » 25 okt 2011, 22:49

Thnx guys.

Kost zoveel geld die hobby 8)

Ik ga mn best doen voor mooie plaatjes als dat crossframe eronder zit.

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 05 nov 2011, 18:01

Yes!!!!! Crossframe zit eronder. Morgen kunnen jullie op de knieën kijken want ik heb geen foto's van op de brug (ik was er niet bij). Ik ga later wel proberen mooie plaatjes te schieten. Voelt allemaal erg stevig.

De wagen heeft een kleine beurt gehad, beetje behandeld tegen beginnende oxidatie op remleidingen, crossframe eronder en dat alles voor slechts Euro 125! Iemand nieuwsgierig naar de ervaringen van deze monteurt... google even op Jan Hermsen Kortenhoef review.

Afbeelding

Tot morgen !
Edit:
Foto toegevoegd

Hitz

Bericht door Hitz » 07 nov 2011, 15:56

Merk je veel verschil met de X-brace?
330d

Dcreator

Bericht door Dcreator » 07 nov 2011, 16:05

ziet er goed uit! :) ben idd ook benieuwd of je het merkt?

Jaapi

Bericht door Jaapi » 07 nov 2011, 16:14

Nog even bij je auto staan kijken gister, nette bak! :duim: Heb je alleen niet gesproken

(foto staat in het reactie topic)

Robbel

Bericht door Robbel » 07 nov 2011, 16:38

Goed bezig zeg, goeiendag! respect :amen:

zit dat crossframe nou ook gedeeltelijk vast gelast?
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 07 nov 2011, 18:16

@ Hitz & Dcreator. Ik moet nog een keer goed uitproberen. Een keer als de motor netjes warm is en ik een rustig stukje weg heb met leuke bochten. Het voelt nu allemaal erg solide iig.

@Jaapi. Hahaha ik heb ook foto's van jou wagen gemaakt. Ik zal morgen nog wat uploaden. Ik heb je foto van mn wagen er tussen zien staan vandaag. Wel een trots gevoel dan hoor. Thnx ! Hij is nog niet zo bling van buiten maar na de velgen upgrade en een respray wordt het echt dik. Moet ik wel eerst voor sparen :) De onzichtbare dingen zoals de veerpootbrug, crossframe, schroefset etc maken hem wel een heerlijke wagen om in te rijden.

@Robbel. Goed gezien! Mijn monteur zei "je wil dit ding niet los zien schieten als je rijdt, vandaar ook maar even op twee punten gelast" Ik spreek m niet tegen ;)

Ik heb een terugbelafspraak gevraagd bij koperformance.com (USA). Ik heb goed oor naar de underdrive pulleys. Ik hou jullie op de hoogte.

Hitz

Bericht door Hitz » 07 nov 2011, 18:18

Hoop voor je dat ze je niet wakkerbellen (tijdverschil met USA)..
330d

AtlasTelamon

Re: AtlasTelamon 328i E36 sedan :::Project Underdrive pulley

Bericht door AtlasTelamon » 07 nov 2011, 18:52

Je moet er wat voor over hebben :)

Verheeske

Bericht door Verheeske » 08 nov 2011, 14:58

Toch vreemd dat dat gelast is. Had ie niet de juiste bevestigingsmaterialen?
-- Houdoe wanne --

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 08 nov 2011, 15:15

haha het dringt nu pas tot me door dat ik zondag nog met je heb staan praten :gek:
(heb je showroom wel al vaker gezien maar kon auto en eigenaar niet zo snel koppelen ;) )

leuk om je wagen even in het echt gezien te hebben, ziet er allemaal top uit :duim: (alleen de motorkap nog even aanpakken)
Afbeelding

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 08 nov 2011, 15:29

@ Verheeske. Hij gaf aan dat twee bouten (de achterste) prima paste en geen probleem. Die gaten voor het voorste gedeelte met die schouderblad-achtige dingen, daar zitten wel bouten in maar het hield niet over. Details ivm de voorste twee bouten heb ik niet maar hij vond het verstandig. Geeft geen problemen voor olie verversingen etc.

@Denniz. Heb ik ook last van. Zoveel wagens, zoveel nicknames en dan nog de gezichten. Volgende keer ga ik doen wat Pim ook had, een blaadje met details onder het raam :)

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 08 nov 2011, 20:53

Mensen, onder Performance en Tuning heb ik een topic lopen ivm underdrive pulleys. In het kort houd het in dat je de pulleys van je waterpomp en stuurbekrachtiging op dit moment altijd op maximaal heb draaien wat kracht van je motor "snoept". Omdat deze na 15 jaar toch een keer vervangen moeten worden ga ik ze vervangen door speciale modellen die minder leechen van je motor waardoor je meer pk overhoudt voor op de wielen of bij gelijk weggedrag minder benzine verbruikt.

Ik heb contact gelegd met een leverancier in de Verenigde Staten die ook naar Nederland verstuurd. Geef je op als je interesse hebt, dan wordt er een bulk bestelling door mij gedaan en gecoordineerd. Kosten excl. levering USD 199.

Er gaat ook bij geen of weinig interesse zeker van mij uit een bestelling geplaatst worden. Als je interesse hebt, reageer op tijd. Ik laat 'm eerst twee weken in de kweek staan om te zien of er animo is. Details en link naar de website met goeie uitleg over het product vind je onder mijn topic bij Performance en Tuning.

Greetz Valentijn

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 19 feb 2012, 21:10

Jeetje, dat is al weer wat maanden geleden dat ik mijn eigen showroom heb geupdate.

Underdrive pulley verhaal is dus compleet doodgeslagen op het forum :whistle: Wellicht is de prijs / resultaat verhouding niet je van het. Ik heb er nog steeds oor naar (alleen mn portomonee nog niet).

Verder staan er nog een aantal kleine dingen in de planning:

- wat klein grut vervangen / spuiten
- apk
- waarschijnlijk een lager vervangen linksvoor
- binnenverlichting laten nakijken

Ik ben vorige week bij AngeloV langsgeweest in België. Steenworp van de meet bij Zolder afgelopen zomer. Het was grappig om te zien hoe we na het vergelijken van zijn M3 en mijn 328i op verrassend veel punten dezelfde uitvoering hadden.

- allebei uit juni 1995
- allebei sedan
- allebei originele breedset :///m: Contour velgen
- zelfde :///m: stuur
- witte knippers rondom
- luxe sideskirts
- schuif-kantel dak
- Armsteun / skiluik in de achterbank
- :///m: pakket (minus achterbumper voor mij)
- Dubbele pijp uitlaat

Ach ja, daar houdt het ook eigenlijk wel op. De S50 is natuurlijk de grote kers op de taart. Klein foto momentje.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de auto gewassen en van binnen schoongemaakt. Gezellig met de kids erbij. Ik zag kort daarna een foto opportunity die ik niet kon laten liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan nog steeds niet wachten om deze velgen erop te zetten. Maar ik wil het in 1 keer goed doen en moet daarom noodgedwongen nog even wachten. :X

Afbeelding

Niets spannends verder maar hoop toch op wat leuke reacties. Is zo lang stil geweest in mn showroom :ja:

Jaapi

Re: AtlasTelamon 328i E36 sedan :::mini update + foto's:::

Bericht door Jaapi » 19 feb 2012, 21:40

Ik ben fan van de coupe. maar jij hebt toch wel een hele dikke sedan hoor :duimen: , plaatje!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”