HELP!!!!!HELP!!!!

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Gebruikersavatar
ErwinE60
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:09

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door ErwinE60 » 10 feb 2014, 15:35

Ozan_M5 schreef:
kotje schreef:goed dat je een filmpje gemaakt hebt. het is idd hele vage trilling. ik zou eerlijk gezegd op dit moment niets anders weten dan de motorsteun en misschien de baksteun.

ps: zijn alle andere storingen opgelost?? is de wagen nu storing vrij??



gr


kotje
Ja geen storingen te zien. Ik heb vandaag nog ff op A8 ff geplankt. Geen motor alarm.
Geen storingen is wel erg positief, in het fimpje zie ik gelijk een airbag storing komen???

@ de launch control optie: De amerikaanse gebruikers van de M5 zeggen dat launch control ongeveer 9 a 12x gebruikt kan worden voordat je koppeling vervangen moet worden :gekdoen:

Het is echt niet zo'n hufterproef auto als men denkt, het is een auto die ook veel last heeft van spookstoringen, 1 week lezen op M5board en je vraagt je af waarom je zo'n auto gekocht hebt op de tweedehands markt.
( heeft bij mij ook bijna 9 maanden geduurd voordat ik overtuigd was dat ik er 1 wilde, en toen ook het exemplaar vond dat ik wilde, en waar ik het meest vertrouwen in had )

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 10 feb 2014, 19:27

kotje schreef:oke dat is niet best man. maar heb je alle twee steunen vervangen?
dus vanos is ook goed??
wat bmw gezegt heeft klopt idd. ze kunnen zien hoeveel keer launchcontrol gebruikt is.

ik zou op dit moment ook echt niet meer weten man.

heel veel succes

gr

kotje
Beste kerel, ik heb alleen de steun vervangen die lek was. Het heeft niets uitgemaakt. Ik heb op advies van "danisbmw" kontakt gezocht met Koopman racing motorsport
Www.koopman-racing.nl
Ik ga er donderdag heen, het is in Winkel dus niet zo ver van mijn huis. Deze Koopman racing doet alleenmaar M modellen in race circuit. Dat geeft me weer een beetje hoop. :ja:

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 10 feb 2014, 19:40

ErwinE60 schreef:
Ozan_M5 schreef:
kotje schreef:goed dat je een filmpje gemaakt hebt. het is idd hele vage trilling. ik zou eerlijk gezegd op dit moment niets anders weten dan de motorsteun en misschien de baksteun.

ps: zijn alle andere storingen opgelost?? is de wagen nu storing vrij??



gr


kotje
Ja geen storingen te zien. Ik heb vandaag nog ff op A8 ff geplankt. Geen motor alarm.
Geen storingen is wel erg positief, in het fimpje zie ik gelijk een airbag storing komen???

@ de launch control optie: De amerikaanse gebruikers van de M5 zeggen dat launch control ongeveer 9 a 12x gebruikt kan worden voordat je koppeling vervangen moet worden :gekdoen:

Het is echt niet zo'n hufterproef auto als men denkt, het is een auto die ook veel last heeft van spookstoringen, 1 week lezen op M5board en je vraagt je af waarom je zo'n auto gekocht hebt op de tweedehands markt.
( heeft bij mij ook bijna 9 maanden geduurd voordat ik overtuigd was dat ik er 1 wilde, en toen ook het exemplaar vond dat ik wilde, en waar ik het meest vertrouwen in had )
Beste Erwin, ik weet niet of mijn wat uitmaakt kwa garantie vanuit frankrijk. Dus ik weet niet of ik hiervoor naar BMW ga.

Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Danishbmw » 10 feb 2014, 20:01

Succes man! Hopen dat ze de oplossing weten.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door BM-DUB » 10 feb 2014, 21:09

trouwens Ozan, dat er geen meldingen meer zijn hoeft niet te betekenen dat er geen storingen meer inzitten. een (kantelende) zuiger, drijfstanglager, slijtende injectoren etc. geven geen meldingen. ik denk dat er dan ook ziets aan de hand is met je V10. en voor zulke zaken zal je blok toch nader onderzocht moeten worden danwel opengemaakt worden.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Sergee
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 jul 2012, 13:40

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Sergee » 10 feb 2014, 22:01

ErwinE60 schreef:
Ozan_M5 schreef:
kotje schreef:
Ja geen storingen te zien. Ik heb vandaag nog ff op A8 ff geplankt. Geen motor alarm.
Geen storingen is wel erg positief, in het fimpje zie ik gelijk een airbag storing komen???

@ de launch control optie: De amerikaanse gebruikers van de M5 zeggen dat launch control ongeveer 9 a 12x gebruikt kan worden voordat je koppeling vervangen moet worden :gekdoen:

Het is echt niet zo'n hufterproef auto als men denkt, het is een auto die ook veel last heeft van spookstoringen, 1 week lezen op M5board en je vraagt je af waarom je zo'n auto gekocht hebt op de tweedehands markt.
( heeft bij mij ook bijna 9 maanden geduurd voordat ik overtuigd was dat ik er 1 wilde, en toen ook het exemplaar vond dat ik wilde, en waar ik het meest vertrouwen in had )
Dat kan toch niet waar zijn, dat na 12x je je koppeling kan vervangen?

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 10 feb 2014, 22:28

Ik heb het vandaag pas gehoord het bestaan van launch control. Dealer zegt zelfs als je 4x a 5x achter elkaar launch control doet is je koppeling op

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Kevin_1987 » 10 feb 2014, 22:42

Sergee schreef:Dat kan toch niet waar zijn, dat na 12x je je koppeling kan vervangen?
Zoek maar eens naar de diverse filmpjes op YouTube, wat een geweld dat is. Het is niet zo'n verfijnd systeem als anno 2013/14. Volgens 't boekje kun je 't ook maar 2x gebruiken om vervolgens een tijd (half uur/uur) te moeten wachten, eer de auto het gebruik weer toestaat.
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 10 feb 2014, 22:58

Kevin_1987 schreef:
Sergee schreef:Dat kan toch niet waar zijn, dat na 12x je je koppeling kan vervangen?
Zoek maar eens naar de diverse filmpjes op YouTube, wat een geweld dat is. Het is niet zo'n verfijnd systeem als anno 2013/14. Volgens 't boekje kun je 't ook maar 2x gebruiken om vervolgens een tijd (half uur/uur) te moeten wachten, eer de auto het gebruik weer toestaat.
Kevin dat klopt. Zo gruwelijk,,, dit is lettelijk je auto slopen. Waarom heeft bmw dan dit ingebouwd, :gek:

Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Danishbmw » 11 feb 2014, 00:08

Inderdaad! Vind het een onzin "optie" de e46 M3 heeft het ook.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 11 feb 2014, 21:51

Kevin_1987 schreef:
Marco M schreef:Ozan zie ik het goed dat je M5 stationair op bijna 1000 toeren draait? Volgens mij is dat vrij hoog als ik het goed gezien heb dan. Zeker als die al aardig warm gereden is.
Hier heb je wel een punt! Zeker als ie al 15min. gereden heeft, hoort 't toerental niet zo hoog te liggen. Mijn M6 loopt na de eerste paar honderd meter netjes 600-700 stationair. Enkel bij koude start draait ie net boven de 1000 toeren. Wellicht iets om in de gaten te houden.
Kevin@marco ik heb een filmpje gezet op youtube stationair toen mijn auto warm was.
http://youtu.be/kczhc0CEcuc

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Kevin_1987 » 11 feb 2014, 22:30

Zo is het toerental prima, echter draait mijne dit ook met koude motor (na pakweg 300m rijden). Bij koude start loopt eventjes 1200toeren, wat ie (zoals ik net al aangaf) na een paar honderd meter bijstelt naar 600 a 700 toeren.

Nog iets vernomen van een van de bedrijven/dealer/specialist, aangaande je probleem?
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 11 feb 2014, 23:19

Kevin_1987 schreef:Zo is het toerental prima, echter draait mijne dit ook met koude motor (na pakweg 300m rijden). Bij koude start loopt eventjes 1200toeren, wat ie (zoals ik net al aangaf) na een paar honderd meter bijstelt naar 600 a 700 toeren.

Nog iets vernomen van een van de bedrijven/dealer/specialist, aangaande je probleem?
Kevin@ ik ga morgen samen met MR-tin naar atm tuning in amsterdam. Ik wil weten hoeveel pk mijn auto heeft. Misschien kan ik na uitslag een en ander uitsluiten. Bij te weinig pk ga ik zoeken in motor managment en bij normale pk s mechanisch. Lagers ofzo.
Hoe denk jij hierover?

a90
Berichten: 569
Lid geworden op: 23 jul 2010, 20:45

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door a90 » 11 feb 2014, 23:31

Als de V10 maar niet in elkaar loopt bij belasting. Ik zou goed overwegen of je hem veel en lang onder vollast wil laten draaien als je van te voren weet dat er wat mis is.

Zeg het in ieder geval tegen het bedrijf waar je naartoe gaat, zij zullen niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden als het misgaat en dan sta jij met de gebakken peren straks en kun je met de bus naar huis.

Neem dit anders eens door, het legt veel uit over de bijzondere motor die er in jouw auto is geplaatst want bijzonder is de V10 beslist.

http://www.midia.nl/diversen/bmw/E60_M5 ... ehicle.pdf
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 11 feb 2014, 23:53

a90 schreef:Als de V10 maar niet in elkaar loopt bij belasting. Ik zou goed overwegen of je hem veel en lang onder vollast wil laten draaien als je van te voren weet dat er wat mis is.

Zeg het in ieder geval tegen het bedrijf waar je naartoe gaat, zij zullen niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden als het misgaat en dan sta jij met de gebakken peren straks en kun je met de bus naar huis.

Neem dit anders eens door, het legt veel uit over de bijzondere motor die er in jouw auto is geplaatst want bijzonder is de V10 beslist.

http://www.midia.nl/diversen/bmw/E60_M5 ... ehicle.pdf
Hoi A90, je hebt gelijk maar, ik heb met slechte brandstofpomp 275 km/h gereden. Nadat dit pomp is vervangen, heb diverse keren flink tot het begrenzer doorgetrokken. Hij gaat als een beest. Daardoor ben ik niet bang dat er wat gaat gebeuren op testbank. Maar ik begrijp wat je bedoelt :ja:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”