Pagina 12 van 75
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced
Geplaatst: 14 mar 2014, 12:17
door Mr._T-Rex
nice
Kun je me het origineel misschien sturen?
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced
Geplaatst: 14 mar 2014, 12:22
door P-imCoupé
Wil je er ook een BBK op schroeven ja?
Ziet er wel dikjes uit!
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced
Geplaatst: 14 mar 2014, 17:13
door Dutchie
T.Rex, als je me een email adres kan PM'en waar het naartoe moet
En nee die BBK dan weer niet, maar kon geen goeie foto's van originele remmen vinden haha, dus deze kwam goed uit
ging wl over de voorbumper en achterklep haha
Die BBK heb ik voorlopig nog niet nodig haha
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced
Geplaatst: 14 mar 2014, 18:45
door Dutchie
Nog ff lekker wat kunnen doen, dash afgebouwd (alleen middenpaneel nog uitbreiden), wielkast rechtsvoor weer recht gehamerd (stak een stuk uit wat in de band hapte..), achterbanden op 3,5 bar gezet (hadden nogal veel grip met 1,8 bar
)
En natuurlijk wat foto's gemaakt, van het interieur, en de huidige stance met de camber en spacers
voor staat ie met deze velgen nog niet achterlijk breed (7,5J, van ET47 naar ET 27), met de 8,5J ET37 zal ie wel stukkie breder staan
Loopt toch een beetje aan
Snelle oplossing voor de hitte van de uitlaat die naar binnen kwam
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 15:46
door Dutchie
Zo, hij remt weer super! Ff remvloeistoef bijgevuld en nogmaals ontlucht.
Snelheidsmeter werkt ook weer!
Alle 4 de wielkasten weer gerold.
Inmiddels begonnen met het spuiten van de contours.
En een stilstaande burnout is ook geen probleem
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 16:14
door Horikachi
Wat is het verschil met je gelaste diff? Hoe bevalt dat nu? Is zoiets aan te raden? Ook voor gewoon op de openbare weg bijvoorbeeld
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 16:21
door JzAero
Voor openbare weg niet, puur voor driften natuurlijk prima. Op de openbare weg moeten je wielen gewoon onafhankelijk van elkaar kunnen draaien. Stukken veiliger.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 16:42
door Horikachi
Levert dat zoveel problemen op voor veiligheid dan? Ik heb me eens laten vertellen dat je auto veel beter accelereert met een gelaste diff.
Maat van mij rijd bv ook op de openbare weg ermee rond, maar heb m eigenlijk nooit gevraagd waarom, en vroeg me dit af
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 16:51
door Dutchie
Geen problemen mee, is gewoon normaal mee te rijden. Alleen in de bochten voorzichtig doen met het gas, want hij gaat zo dwars.
Om puur voor dagelijks gebruik te gebruiken is het niks natuurlijk, maar er kan zeker fatsoenlijk mee gereden worden.
Wel de achterbanden redelijk hard staan (3,5 bar) anders gaat er of een lasnaad kapot (kun je het diff weggooien), of de aandrijfassen gaan naar de klote.
Heeft idd ook wel met veiligheid te maken, want de kont kan zomaar ineens uitbreken als je ook maar iets te hard rijdt. En het is heel verleidelijk om iedere bocht dwars te gaan nemen
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 17:24
door Horikachi
Maar dat is t enige? Of..?
Van die lasnaad kan ik me wel iets voorstellen maar die aandrijfas kan toch wel wat hebben?
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 17:31
door streamline
Aandrijfassen kunnen best wat hebben, maar er komt een punt dat het kapot gaat. En dat een gelast diff een auto sneller laat accelererenis onzin, want rechtuit geeft een werkend diff evenveel kracht over aan beide wielen.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 17:32
door Rogier1975
Noem je dat het enige? Zou daar 99% van mijn collega-bestuurders niet in NL de weg mee op willen hebben. Zoals Dutchie al zegt, tikje te hard en dwars. Leuk met de gemiddelde wagenbeheersing in combinatie met ons klimaat. No-go behalve voor circuits dus (en voor ervaren circuit-rijders).
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 17:46
door matheeuwissen
Horikachi schreef:Maar dat is t enige? Of..?
Van die lasnaad kan ik me wel iets voorstellen maar die aandrijfas kan toch wel wat hebben?
Wanneer je een bocht neemt heeft het wiel wat het dichtst naar de as van de bocht ligt minder omwentelingen nodig dan het wiel aan de buitenkant. Een dif zorgt ervoor dat deze omwentelingen gecorrigeerd worden.
Als je je diff vastlast wordt dit dus niet meer gecorrigeerd. Verder heeft het met je acceleratie niks te maken.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 18:06
door Dutchie
Je moet wel weten wat je doet inderdaad, en geen bochten met hoge snelheid nemen, de kans dat je 'm dan verliest en om een boom vouwt is groot.
Erg veel geduld en vertrouwen in jezelf is wel nodig.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Stanced + foto's
Geplaatst: 15 mar 2014, 18:21
door Horikachi
Ah ik snap het. Ik dacht dat een diff voornamelijk om beter sturen en grip te maken had. Maar dan is t inderdaad beter op straat met een werkende diff te rijden. Wel spannend, als ie zo makkelijk dwarsgaat ben je wel lekker aan t spelen.