Pagina 12 van 15
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 11:41
door Jeremy
Hahahaha, ja joh, de zusjes lijken op elkaar, helemaal omdat ze een eeneiige tweeling zijn....

Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 11:43
door streamline
Ik rijd al 40.000 km rond met Moog draagarmen en bussen en die zijn spelingsvrij....
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 12:03
door chrisb
Amsterdammer schreef:Afgelopen weekend weer 480KM gereden, erg...erg blij om mijn auto weer terug te hebben
Draagarmrubbers...zoveel keuze en meningen/ervaringen van BMW rijders ***witte vlag***
Moog, Febi, TRW, Meyle, Lemforder, Powerflex...
Ik heb meyle onder de e38.. heb ze er nu 50dkm onder zitten.. en ze beginnen ook al speling te vertonen.
Beter oem of lemforder nemen.
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 12:26
door --help
Heb altijd Meyle gehad en na 90K waren deze nog zo strak als nieuw. De auto was erg verlaagd, maar reed er wel altijd rustig mee op mindere wegen.
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 13:02
door Amsterdammer
Nou heren, Meyle kost mij 65,- en
Lemforder 78,-...voor een tientje meer neem ik wel een setje met net iets meer positieve geluiden.
Nu op zoek naar een uitlijnkoning met een Hunter systeem in de buurt van Amsterdam e.o...
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 14:23
door chrisb
--help schreef:Heb altijd Meyle gehad en na 90K waren deze nog zo strak als nieuw. De auto was erg verlaagd, maar reed er wel altijd rustig mee op mindere wegen.
Dat was een 3 serie van 1200kg neem ik aan en geen 7 van 1800kg.
Daar zit wel een groot verschil in.
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 15:08
door Dutchie
Een E46 weegt ook een goede 1500kg

Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 02 mar 2015, 20:27
door chrisb
Cabrio of touring misschien

Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 03 mar 2015, 09:25
door Amsterdammer
Ik kijk naar mijn groene pas en zie staan, massa rijklaar: 1540kg.
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 03 mar 2015, 10:13
door bmweetje3
ik gebruik al jaren meyle en altijd tevreden over, zijn kant en klare sets dus zo eronder geplaatst als de kogels een beetje los komen
Let wel even op of je m sportpakket 2 hebt, hier kan wel eens verschil in zitten dacht ik,
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 03 mar 2015, 11:02
door Amsterdammer
In alle optielijsten die ik inmiddels voorbij heb zien komen, kan ik niets vinden over een M onderstel...maar het stond wel genoteerd als optie bij de advertentie van mijn auto. Tevens heb ik de schokdempers achter vervangen door Monroe's in november, die weer toe behoren (bestelnummer) aan een M onderstel...erg tegenstrijdig he haha

We zien wel hoe het loopt...
Mijn Lemforder setje is onderweg, toevallig belt Auto Molenaar mij vandaag terug n.a.v. mijn email over de startproblemen...dus ik dacht en vroeg: Dat is opgelost, maar kunnen jullie misschien mijn auto uitlijnen?
Komende week even een naar Heerhugowaard rijden

Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 03 mar 2015, 12:36
door Tomba
Doe de groeten aan Marco, de jonge eigenaar met bril.
En als je even de tijd hebt loop eens door de showroom, staan een paar mooie modellen tussen.
En op de 1ste en 2de verdieping staan ook hele leuke dingen en mogelijk spullen
waar je wat aan hebt.

Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 03 mar 2015, 15:56
door chrisb
Amsterdammer schreef:Ik kijk naar mijn groene pas en zie staan, massa rijklaar: 1540kg.
Das best een hoop. Scheelt maar 200 kg met mijn e38
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 10 mar 2015, 20:10
door Amsterdammer
Door afstand en tijd, helaas geen Molenaar geworden...wel draagarmrubbers vervangen en laten uitlijnen
Helaas is en blijft het dramatisch mbt weggedrag van mijn auto.
Ik heb het eea toegelicht onder het kopje Techniek, laatste kans ben ik bang...en anders gaat mijn auto weg vrees ik...
Re: Chris en zijn 330CI
Geplaatst: 14 mar 2015, 13:58
door bmweetje3
Heb je alleen de rubbers vervangen, niet de complete draagarm?
Dit kan ik nergens lezen namelijk, zelf vervang ik altijd de complete draagarmen. De reden daarvoor is dat dan ook de kogels vervangen worden. Deze krijgen namelijk ook speling. Dit zou een goede garage/uitlijnboer ook moeten constateren. Maar meestal wordt er alleen naar de buitenste kogels gekeken en niet naar de binnenste.