Anton, BMW F11 520D 2012
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Ik probeer al een tijdje 550D uitlaatstukken te vinden (de ovale zwarte dus) maar die kan ik dus echt nergens vinden. Iemand een idee waar ik ze kan vinden?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Origineel zou ik eens Bimmerparts proberen, niet origineel, maar wel goede kwaliteit, kun je crooketuning proberen, maar lijkt me dat er meer leveranciers moeten zijn.
Ebay en dergelijke heb je al af gezocht neem ik aan. Dit soort dingen zul je online niet vinden vrees ik, een belletje zal je verder brengen. Schmiedmann is ook een optie denk ik
Ebay en dergelijke heb je al af gezocht neem ik aan. Dit soort dingen zul je online niet vinden vrees ik, een belletje zal je verder brengen. Schmiedmann is ook een optie denk ik

Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Little Exaust, en maxi performance hebben ze wel dacht ik.
Ik vind het wel een mooie mod! Alleen zonder M pakket zoals bij mij niet..
Ik vind het wel een mooie mod! Alleen zonder M pakket zoals bij mij niet..
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Als ik er op zoek kom ik bij behoorlijke bedragen uit voor 2 uitlaat stukjes. 400 euro of meer is dan de regel schijnbaar..... beetje erg veel voor een optisch iets.
Mijn idee is om een uitlaatsysteem toe te passen (enkel eindstukken en een extra demper wellicht) voor onder de 1000 euro. Als ik het zo zie dan schieten we al snel door.
Wellicht dat ik dan toch maar niet voor de 550D look moet gaan en eerder iets moet zoeken met links en rechts een los eindstukje in ronde vorm.
Mijn idee is om een uitlaatsysteem toe te passen (enkel eindstukken en een extra demper wellicht) voor onder de 1000 euro. Als ik het zo zie dan schieten we al snel door.
Wellicht dat ik dan toch maar niet voor de 550D look moet gaan en eerder iets moet zoeken met links en rechts een los eindstukje in ronde vorm.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Ik had ook wel is geïnformeerd voor dubbele uitlaat L R, maar 800 900 zit je snel op idd.. Vind ik het ook niet waard.
Als je zelf kun lassen kun je wel voor een 535d look gaan... Ronde sierstukken zijn er genoeg, en als je dan 90mm neemt staat dat in een M bumper erg dik en ben je een stuk goedkoper uit..
Als je zelf kun lassen kun je wel voor een 535d look gaan... Ronde sierstukken zijn er genoeg, en als je dan 90mm neemt staat dat in een M bumper erg dik en ben je een stuk goedkoper uit..
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Ik was bij Crooketuning geloof ergens rond de 700-800 euro kwijt, zonder extra demper, wel de huidige vervangen, was toen een van de goedkopere die ik tegen kwam, maar ze hadden zich ook er in vergist dat ik een touring heb en geen sedan
Zullen ze nu dus niet meer voor die prijs doen denk ik en ik heb ook geen idee of het voor de F11 nog makkelijker of moeilijker is...

Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Als ik dit aanhoud:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... IkLDOf4_Tw
Dan ben ik met 2 einddempers 350 euro kwijt. Daar komen dan nog de sierstukken bij van elk (gokje) 100 euro per stuk dus dan zit ik op 550 euro totaal. Een difuser die dan past kost op ebay iets van 100 euro excl verzenden dus zeg even 150 euro. totaal zit je dan ook op die 700 euro.
Edit: wellicht toch weer de twijfel voor een 550D look. Die hebben ze bij hen ook:

Enige verschil is dat je nu snel tegen een dicht stuk aankijkt en maar 1 pijp ziet zitten.... Blijft wel mooi toch.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... IkLDOf4_Tw
Dan ben ik met 2 einddempers 350 euro kwijt. Daar komen dan nog de sierstukken bij van elk (gokje) 100 euro per stuk dus dan zit ik op 550 euro totaal. Een difuser die dan past kost op ebay iets van 100 euro excl verzenden dus zeg even 150 euro. totaal zit je dan ook op die 700 euro.
Edit: wellicht toch weer de twijfel voor een 550D look. Die hebben ze bij hen ook:

Enige verschil is dat je nu snel tegen een dicht stuk aankijkt en maar 1 pijp ziet zitten.... Blijft wel mooi toch.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Nette prijs, goedkoop zelfs en mooi, wel even vragen of het voor een touring niet meer kost dan voor een sedan.
Ik weet niet of de constructie met betrekking tot de compressor ongeveer hetzelfde is als bij de E61, die zit bij de E61 namelijk grandioos in de weg
Ik weet niet of de constructie met betrekking tot de compressor ongeveer hetzelfde is als bij de E61, die zit bij de E61 namelijk grandioos in de weg

Re: Anton, BMW F11 520D 2012
En belangrijk.. Heb je een trekhaak of wil je er een, dat maakt volgens mij ook uit...
Als ik moest kiezen vind ik 550 look mooier...
Als ik moest kiezen vind ik 550 look mooier...

Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geen trekhaak, en die neem ik dit keer ook niet. Kan altijd een wagen lenen met trekhaak.
Compressor ben ik me bewust van. Anders 1 demper en dan de pijp opsplitsen zodat er geen 2e demper nodig is. Maar dat zien we dan wel weer. De diffusor neem ik dan over als het iets is. Dan kan ik dit wat later op het jaar eens laten uitvoeren.
Compressor ben ik me bewust van. Anders 1 demper en dan de pijp opsplitsen zodat er geen 2e demper nodig is. Maar dat zien we dan wel weer. De diffusor neem ik dan over als het iets is. Dan kan ik dit wat later op het jaar eens laten uitvoeren.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Ziet er wel erg strak uit die uitlaatstukken van die 550D. Ik zag de discussie over de kunstofsoorten. Is dit verschil gelijk bij een E60? ABS/Poly?
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Lijkt mij wel, ieder M pakket is na te maken.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Ja, zover ik weet wel. OEM is bij BMW vrijwel altijd Polycarbonaat. After market vaak ABS (of andere kunstoffen, zoals polyurethaan of polypropyleen).
Na wat onderzoek online heeft ABS als voordeel dat het 'gegarandeerd' past. Dus buiten de OEM PC kunstof behoudt ABS zijn pasvorm. Nadeel is wel dat het redelijk bros is en bij een flinke tik breekt. De 'goedkopere' kunstoffen zoals PP en PU buigen beter, maar zijn qua montage een drama schijnbaar.
Ik denk dat ik toch uiteindelijk voor ABS kies, aangezien ik 3 sets body kits van ABS kan aanschaffen tegen 1 van PC. Qua pasvorm zijn ze net zo goed als OEM las ik ergens anders op het forum.
Maar goed, bij mij eerst geheel nieuw interieur en dan in maart volgend jaar de Style 434 velgen. Van teveel ineens gaat de directeur thuis protesteren
Na wat onderzoek online heeft ABS als voordeel dat het 'gegarandeerd' past. Dus buiten de OEM PC kunstof behoudt ABS zijn pasvorm. Nadeel is wel dat het redelijk bros is en bij een flinke tik breekt. De 'goedkopere' kunstoffen zoals PP en PU buigen beter, maar zijn qua montage een drama schijnbaar.
Ik denk dat ik toch uiteindelijk voor ABS kies, aangezien ik 3 sets body kits van ABS kan aanschaffen tegen 1 van PC. Qua pasvorm zijn ze net zo goed als OEM las ik ergens anders op het forum.
Maar goed, bij mij eerst geheel nieuw interieur en dan in maart volgend jaar de Style 434 velgen. Van teveel ineens gaat de directeur thuis protesteren

F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Ah, ik dacht dat ik een bijzondere vrouw had maar dat is blijkbaar dus niet zoBMW530xdrive schreef:Van teveel ineens gaat de directeur thuis protesteren

Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Thanks voor deze uitleg. Ik was ook al wat m-pakketen tegen gekomen met ABS kunststof voor de E60. Ik wist echter niet zeker of origineel voor de E60 ook PC was.BMW530xdrive schreef:Ja, zover ik weet wel. OEM is bij BMW vrijwel altijd Polycarbonaat. After market vaak ABS (of andere kunstoffen, zoals polyurethaan of polypropyleen).
Na wat onderzoek online heeft ABS als voordeel dat het 'gegarandeerd' past. Dus buiten de OEM PC kunstof behoudt ABS zijn pasvorm. Nadeel is wel dat het redelijk bros is en bij een flinke tik breekt. De 'goedkopere' kunstoffen zoals PP en PU buigen beter, maar zijn qua montage een drama schijnbaar.
Ik denk dat ik toch uiteindelijk voor ABS kies, aangezien ik 3 sets body kits van ABS kan aanschaffen tegen 1 van PC. Qua pasvorm zijn ze net zo goed als OEM las ik ergens anders op het forum.
Maar goed, bij mij eerst geheel nieuw interieur en dan in maart volgend jaar de Style 434 velgen. Van teveel ineens gaat de directeur thuis protesteren
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60