Pagina 120 van 137

Re: Oud en nieuw E61/ Jammer

Geplaatst: 20 nov 2015, 09:48
door Bart70
Dat werkend krijgen is niet zo heel spannend, ik heb de LM2 er al in zitten, een setje lampen kost toch wel snel 1250-1500 euro vrees ik :gek:

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 21 nov 2015, 20:36
door Bart70
Dak niet meer lek, voorruit niet meer lek, nee, ditmaal de afdichting van het binnenpaneel aan de bijrijderszijde :(

Meteen maar gefixed, lag een behoorlijke plas water, al het water weg gezogen en nu binnen gezet met alle ramen open en ventilator er op.

Deze plas lag achter de bijrijdersstoel :

Afbeelding

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 21 nov 2015, 21:56
door M.arco
Ik heb het precies hetzelfde sinds een aantal dagen! Ik heb de bekleding losgehaald. Achter de witte drukknoppen horen rubber ringen te zitten, er waren bij mij een aantal weg. Wat heb jij precies gedaan?

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 21 nov 2015, 21:59
door Quadrantz
Damn das een flinke plas :(, dat hoop ik niet mee te maken bij mijn E61...

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 21 nov 2015, 22:48
door Bart70
De afdichting was onderin een stuk weg/sloot niet aan, bij het bijrijdersportier, een week in dit weer en voila.

Compleet nieuwe afdichtingsstrip laten plaatsen. Plakken ze er zo weer tegenaan, uurtje was alles weer gefixed en droog gemaakt.

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 00:15
door jwbakkenes
Wat een narigheid, fijn dat het goed is opgelost. :duim:
Ik ga morgen gelijk effies checken of dit bij mij in orde is.

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 07:02
door Vintiem
Dit soort water wordt meestal veroorzaakt door de afdichting die achter je deurpaneel zit. Dus de rubbertjes die ontbreken op de witte bevestigingsplugjes zijn NIET de oorzaak. Deze rubbertjes zijn alleen tegen mogelijke piepjes etc.
De afdichting is zeer waarschijnlijk een keer losgeweest en daarna niet goed aangedrukt. Dan komt er in de loop der tijd vuiligheid op de kitnaad en dan plakt het niet goed meer, ook al lijkt deze misschien og wel goed te plakkn als je hem aandrukt. Niet doen want het is schijn, spreek uit ervaring. De kitnaad vervangen en de nieuwe goed aandrukken. Weg lekkage

Maar Bart, zo extreem als bij jouw heb ik nog niet vaak gezien. Heb jij trouwen AFS? Zo ja dan raad ik je aan om de mat zsm even helemaal te liften en te kijken of deze module nog droog is. Deze ligt namelijk onder de mat welliswaar van de berijdersstoel maar het water gaat op de bodem van de dorpel onder de kabelboom door naar voren
Nogal een duur exemplaar om te vervangen en spreek uitvaring dat deze goed nat kan zijn met gecorrodeerde aansluitingen tot gevolg omdat het onder de mat nagenoeg niet droogt.

Gr,
Vincent

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 08:33
door M.arco
Deze zat idd ook los bij mij Vincent, had hem wel aangedrukt. Maar ik had hem nog een keer los, weer ff goed dicht maken!

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 10:03
door Patrickk
Dat zijn de minder leuke dingen.

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 10:06
door Bart70
Deurpanelen zijn inderdaad los geweest, tijd geleden.

De kitrand is nu vervangen, aan de achterzijde ook, binnenkort de bestuurderskant ook maar even vervangen voor de zekerheid, want die zijn ook een keer los geweest.

AFS heb ik niet, daar hoef ik me gelukkig dus geen zorgen over te maken, bedankt voor de tip Vincent !

Het was inderdaad behoorlijk extreem, Aaron schrok zich ook een hoedje, maar het was dan ook natuurlijk van een complete week, als hij vanaf maandag heeft staan lekken gaat het best hard denk ik, blijkbaar.

Straks eens kijken of hij helemaal droog is, alles open staan met een blower er op, ik hoop niet dat het gevolschade gaat hebben, anders de verzekering er maar bij halen, maar dan moet het wel een behoorlijke gevolgschade hebben en die komt dan waarschijnlijk pas later aan het licht vrees ik, maar even afwachten eerst denk ik

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 10:22
door Vintiem
M.arco schreef:Deze zat idd ook los bij mij Vincent, had hem wel aangedrukt. Maar ik had hem nog een keer los, weer ff goed dicht maken!
doe jezelf een plezier en vervang de kitrand. Eenmaal los geweest en niet helemaal goed teruggedrukt en het leed is geschiet. Het lijkt wel goed te zitten maar binnen de kortste keren zit zeer waarschijnlijk toch weer iets los.
Helaas ervaringsdeskundige bij meerdere BMW's

@Bart: volgens mij is het enige dat daar zit bij jou omdat je aangeeft geen AFS te hebben, de gierhoeksenor, enkele massapunten en je rechter subwoofer. Let op dat deze massapunten wel gaan corroderen omdat vocht heel erg lang blijft hangen tussen bodem en vloerbedekking. Ook het schuim neemt vocht op. Echt een ramp om dit 100% droog te krijgen

Beste is om de vloerbedekking even een omhoog te halen en te laten drogen. Pokke klusje wat je stoel moet eruit

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 10:30
door Bart70
Oke,

Is het misschien een idee om voor de zekerheid nog een vochtvreter er in te zetten Vincent ? Ik ben er niet zo heel bang voor omdat de blower er op ervoor zorgt dat er onwijs goed geventileerd wordt nu, maar ik heb liever zekerheid boven alles.

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 10:33
door Vintiem
Bovenkant wordt wel droog maar wat is er tussen je tapijt en de auto bodem gekomen. Dat krijg je er met alleen een blower op helaas echt niet weg. Schuim neemt veel vocht op. Daarnaast loopt er ook een dikke pluskabel door een apart gootje midden onder je bijrijdersstoel door . Dat water krijg je er alleen uit als het open haalt en droogt met een doek oid.
Het kan natuurlijk meevallen maar met zo'n hoeveelheid water denk ik het niet

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 10:45
door Bart70
Duidelijk, tapijt er uit halen dus.

Re: Oud en nieuw E61/ Water again

Geplaatst: 22 nov 2015, 11:15
door Vintiem
Zou ik wel adviseren, of in ieder geval stoel eruit en tapijt omhoog halen om te kijken of er inderdaad water staat. Zowel achterin kijken als voorin t/m waar de 'knik' omhoog begint van het voetengedeelte.