Pagina 13 van 22
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 18 nov 2008, 23:22
door Opt1mus
update kun je idd altijd nog laten doen als blijkt dat hij na de Pierburg toch nog niet zo lekker loopt
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 21 dec 2008, 18:53
door Michel_H
Heb niet de hele topic gelezen maar voor een ieder die eer wat aan heeft.... hier een linkje, heb met mijn vorige auto ook een probleem gehad met mijn luchtmassameter (en sorry dat was een mercedes ja ik weet het)
http://www.luchtmeters.nl/webshop/index ... ath=3_2001
Luchtmassa meter
Geplaatst: 12 feb 2009, 16:15
door Booth
Hey bmw-fans,
Ben net bij de garage geweest omdat mijn motorlampje weer brand.
De uitdraai geeft aan dat beide labdasensors (cylinder bank 1+2) (hoop dat ik het goed schrijf) kapot zijn en dat er iets is met mijn luchtmassa sensor (fout p1250).
Volgens de garage kan het geen toeval zijn dat de beide sensoren kapot zijn dus dekt hij dat de luchtmassa sensor ervoor zorgt dat die fouten er ook bij staan op de uitdraai.
Nu mijn vraag waar kan ik een luchtmassa sensor kopen voor een 320I exe sedan zonder dat ik de hoofdprijs moet betalen (indien prijs bekend graag vermelden)??
Liefst omgeving Breda/Tilburg/Oosterhout (nb).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ivo
ps. mocht dit de verkeerde plaats zijn verplaats dit topic maar
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 12 feb 2009, 16:36
door Opt1mus
Je zou een Pierburg kunnen plaatsen, hier in Oosterhout heb ik de mijne bij Diesel Spare Parts gehaald.
0162454643
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 13 feb 2009, 20:16
door Henton
Ik heb voor mijn LMM € 147,- ex btw betaald.
Wat voor 1 er precies in is gegaan weet ik niet precies maar eerst was hij zwart en nu zit er een rode in.
Hij ziet er ook heel anders uit dan de vorige, De nieuwe heeft een soort koelribben erop.
Ik ben bij een tuner geweest die alleen maar bmw doet en die zei dat het een vernieuwde/ verbeterde versie is.
Bij mij bleef het lampje van de motor branden en na uitlezen gaf hij idd de lambda sondes aan, maar na een meting bleek dat de uitlaatgaswaardes wel goed waren, vandaar dat er een nieuwe LMM in gegaan is, tot op heden is het motor lampje niet meer aangeweest.
Waar je ook op kan letten dat er LMM's aangeboden worden met behuizing en zonder.
Zonder behuizing is net zo goed moet je hem alleen overzetten.
ps. Ik heb een 316i
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 14 feb 2009, 01:15
door amir
Ik heb zelf een AUT 320d 150 pk facelift (225/40/18) gemiddeld loopt hij 1 op 10 met koud weer 1 op 8 en verder houdt hij niet in of zo maar als ik hem in Manuel heb staan in zijn 2 bijvoorbeeld en vol gas geef dan begint hij pas bij 2800 toeren te sleuren .Zou het verstandig zijn om een pierburg te plaatsen.
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 17 feb 2009, 14:15
door AlpinaDrachten
ik zou die auto eerst eens laten uitlezen..... beetje erg fors verbruik... tenzij je alleen echt kleine stukken rijd met koude motor... met redelijk gasgeven....
word je motor wel goed warm?? als je motor koud blijft vanwege een haperende thermostaat o.i.d. dan kan ie ook aardig zuipen (correct me if i`m wrong)
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 17 feb 2009, 17:11
door daNpy
Een diesel die bij 2800rpm pas begint met trekken?
Hoe'n grote turbo zit erop dan
(Of issie stuk x| )
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 17 feb 2009, 17:37
door s2k
daNpy schreef:Een diesel die bij 2800rpm pas begint met trekken?
Hoe'n grote turbo zit erop dan
(Of issie stuk x| )
Tja das duitse degelijkheid,
Maar heb daar ook last van heb een andere lmm geplaatst en een andere PC en vacuumslangen vervangen nu is t een stuk minder maar nog zeer zeker wel aanwezig helaas. Kan nu niet zoveel meer bedenken behalve dan eventueel het vacuum potje wat direct de schoepen bedient.
En idd zal een koude auto meer verbruiken maar zoveel?? ik rij nu op standaard winterbanden en ik rij geminddeld 1:19
Groeten
Martijn
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 17 feb 2009, 18:33
door Griffendahl
daNpy schreef:Een diesel die bij 2800rpm pas begint met trekken?
Hoe'n grote turbo zit erop dan

Nog steeds een kleintje denk ik, ik ken weinig diesels die een grote turbo kunnen opspoolen

Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 17 feb 2009, 19:47
door amir
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 17 feb 2009, 20:23
door daNpy
Dan lijkt het erop dat de thermostaat kapot is en open blijft staan inderdaad

Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 18 feb 2009, 16:32
door AlpinaDrachten
hij moet altijd normaal op bedrijfstemparatuur komen.
anders rij je constant met koude motor.............
meter moet dus gewoon goed in het midden staan na een km of 6....(koelwater) (olie is meestal wel warm na een km of 10/12)
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 18 feb 2009, 17:27
door SvenSon0611
Om te controleren of de motor nog wel op temperatuur komt kun je in het menu van de Board Computer de koelvloeistof temperatuur op het schermpje toveren en dan eens kijken of ie de 80 a 90 graden nog wel haalt. Zo niet dan is 99% zeker dat de thermostaat kapot is.
Hoe die functie voor te toveren is staat hier wel op het forum...zoekfunctie kom je er wel.
Suc6
Greetz Sven
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 18 feb 2009, 20:36
door amir