BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Ik weet het niet 100% zeker, maar het is zeker het proberen waard
Ik heb namelijk al een aantal keer op BMW fora gelezen dat als het een terugroepactie is betreft, die actie gewoon geldig blijft.
Ik heb namelijk al een aantal keer op BMW fora gelezen dat als het een terugroepactie is betreft, die actie gewoon geldig blijft.
Gr, Martijn
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Ziet er echt super uit die carbonnen lijsten en grille frank
Zowiezo een super mooie auto waar je mee rijdt!!
Balen van je rug man, mocht je nog iemand zoeken om je auto niet te lang stil te laten staan ( anders wordt tie lui x| ) kun je me altijd bellen haha..
Sterkte ermee

Zowiezo een super mooie auto waar je mee rijdt!!
Balen van je rug man, mocht je nog iemand zoeken om je auto niet te lang stil te laten staan ( anders wordt tie lui x| ) kun je me altijd bellen haha..
Sterkte ermee

8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Auw! Beterschap Frank!
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Volgens de BMW stealer staat mijn auto niet meer op de lijst voor de terugroepaktie van de antenneversterker - tja, dat moet ik dan maar geloven ... dus volgend weekend naar supermonteur Nick voor een nieuw exemplaar.
Vandaag toch maar eens de nummerbordsticker opplakken - straks heb ik tijdens m'n weekje in Duitsland een controle en die Germanen zijn altijd zo serieus. Gelukkig wil mijn rug alweer aardig meewerken, dus ik kan weer wat doen.
Alleen kan ik de komende week niet op m'n snowboard stappen en de rest van m'n gezin wel ... ;(
Ik rij nu 2 weken zonder front plate en je wilt niet weten hoeveel mensen je nakijken in de bebouwde kom, sommigen zelfs met een boze blik, zo van - ik moet wel een plaat en jij niet ? Dan denk ik maar één ding;
Vandaag toch maar eens de nummerbordsticker opplakken - straks heb ik tijdens m'n weekje in Duitsland een controle en die Germanen zijn altijd zo serieus. Gelukkig wil mijn rug alweer aardig meewerken, dus ik kan weer wat doen.
Alleen kan ik de komende week niet op m'n snowboard stappen en de rest van m'n gezin wel ... ;(
Ik rij nu 2 weken zonder front plate en je wilt niet weten hoeveel mensen je nakijken in de bebouwde kom, sommigen zelfs met een boze blik, zo van - ik moet wel een plaat en jij niet ? Dan denk ik maar één ding;

"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
In de M5 gebruikte ik de flippers af en toe. Je moet namelijk wel allebei je handen aan het stuur houden daarvoor terwijl ik toch ook vaak met 1 hand rij. Ik schakelde dan met de SMG pook.
Misschien kun je vragen of er een stuur bestaat waarbij je met beide flippers zowel op als neer kunt schakelen. Bij Porsche hebben ze een dergelijk systeem (ik heb proefgereden in een 911 met PDK die had dit) en dat was erg gemakkelijk.
Misschien kun je vragen of er een stuur bestaat waarbij je met beide flippers zowel op als neer kunt schakelen. Bij Porsche hebben ze een dergelijk systeem (ik heb proefgereden in een 911 met PDK die had dit) en dat was erg gemakkelijk.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
ja die bestaan. meer als de m5 versie.die vind je niet vaak te koopmast zijn wel wat mooier
maar ik ga niet als gewn relaxte wil rijden zitten schakelen met de hand.. als ik schakel met flipers moet dat sportief met 2 handen wezen
maar ik ga niet als gewn relaxte wil rijden zitten schakelen met de hand.. als ik schakel met flipers moet dat sportief met 2 handen wezen
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Maar zo'n stuur komt er bij mij volgende week ook in hoor !
Aan elke kant kunt je zowel op- als terugschakelen, dus precies wat jij beschrijft. Is idd handiger, maar een M5 stuur heeft toch een hoger F1 gehalte ...
Ach, er komt wel een M5 sleepring in te zitten. Zal Ãe wel een stuk sneller van gaan ! 
Aan elke kant kunt je zowel op- als terugschakelen, dus precies wat jij beschrijft. Is idd handiger, maar een M5 stuur heeft toch een hoger F1 gehalte ...


"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
In Nederland gebruik ik het handmatig schakelen vrijwel nooit, maar ik ben net weer terug van vakantie en in drukke steden als Parijs is er maar 1 prettige stand en dat is manual. Je kunt je zodoende (zonder vertraging maar met whiplash van kickdown
) lanceren van de ene plek naar dat kleine gaatje tussen die twee auto's elders.
Als een Parijse taxichauffeur vlieg je zo over de peripherique. Daarbij miste ik eigenlijk wel iets: schakelen vanaf je stuur. Het pookje volstaat op zich prima, maar je moet toch steeds je arm van het stuur naar pook bewegen. Stuurschakeling is in zo'n geval echt een uitkomst. Kortom, ik ben jaloers op Frank en z3mrunner.

Als een Parijse taxichauffeur vlieg je zo over de peripherique. Daarbij miste ik eigenlijk wel iets: schakelen vanaf je stuur. Het pookje volstaat op zich prima, maar je moet toch steeds je arm van het stuur naar pook bewegen. Stuurschakeling is in zo'n geval echt een uitkomst. Kortom, ik ben jaloers op Frank en z3mrunner.

Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Gisteren thuisgekomen uit Duitsland, de Beemer voelde zich er prima thuis. Het was erg rustig op de autobahn en dan is het best apart om gewoon 3 kwartier aan één stuk constant 180-190 km/u te rijden - zonder ooit van het gas af te hoeven gaan.
Ergens had ik wel zin om de top eens te proberen maar dan niet met vrouw en kids plus een heeeeleboel bagage ...
Helaas lukte het vandaag niet om het SMG stuur erin te zetten; we hadden alle goede onderdelen klaarliggen, maar toen alles open lag, bleek dat er ooit een andere basisplaat achter de sleepring is gezet en daar paste de nieuwe M5 sleepring niet op.

Aan het parts nummer was te zien dat deze basisplaat uit 2001 kwam, terwijl de auto zelf van 2005 is !!
Waarschijnlijk is er destijds voor een reparatie een basisplaat uit het magazijn gepakt die ook past - wat ook geen probleem was met het originele stuur, want alles werkte 100%. Maar helaas is het niet compatibel met het SMG stuur, dus nu eerst e.e.a. uitzoeken en de goede basisplaat bestellen, en dan weer verder.
Behalve deze pech is vandaag ook de boardcomputer compleet van slag geraakt; eerst haperde de radio/CD, toen werd hij steeds trager en daarna viel de hele boel uit en de i-drive reageert nergens meer op. Gelukkig gebeurde het pas na mijn vakantie, op weg naar Nick toe voor de montage van het stuur. Hij heeft e.e.a. getest en gereset, maar zonder BMW testkast kwam hij er niet achter wat er mis is, dus straks maar naar de dealer om alles te laten uitlezen. Al met al niet echt veel geluk vandaag !
Maar we hebben wel de antenneversterker vervangen en die was aardig gecorrodeerd, dus toch niet helemaal voor niks op pad gegaan.
Ergens had ik wel zin om de top eens te proberen maar dan niet met vrouw en kids plus een heeeeleboel bagage ...
Helaas lukte het vandaag niet om het SMG stuur erin te zetten; we hadden alle goede onderdelen klaarliggen, maar toen alles open lag, bleek dat er ooit een andere basisplaat achter de sleepring is gezet en daar paste de nieuwe M5 sleepring niet op.


Aan het parts nummer was te zien dat deze basisplaat uit 2001 kwam, terwijl de auto zelf van 2005 is !!
Waarschijnlijk is er destijds voor een reparatie een basisplaat uit het magazijn gepakt die ook past - wat ook geen probleem was met het originele stuur, want alles werkte 100%. Maar helaas is het niet compatibel met het SMG stuur, dus nu eerst e.e.a. uitzoeken en de goede basisplaat bestellen, en dan weer verder.
Behalve deze pech is vandaag ook de boardcomputer compleet van slag geraakt; eerst haperde de radio/CD, toen werd hij steeds trager en daarna viel de hele boel uit en de i-drive reageert nergens meer op. Gelukkig gebeurde het pas na mijn vakantie, op weg naar Nick toe voor de montage van het stuur. Hij heeft e.e.a. getest en gereset, maar zonder BMW testkast kwam hij er niet achter wat er mis is, dus straks maar naar de dealer om alles te laten uitlezen. Al met al niet echt veel geluk vandaag !
Maar we hebben wel de antenneversterker vervangen en die was aardig gecorrodeerd, dus toch niet helemaal voor niks op pad gegaan.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Pfff, wat een pech Frank.
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Drama idd.
Ik hoop volgende week langs Nick te kunnen voor wat dingetjes. Hopelijk is mijn basisplaat wel goed dan
Ik hoop volgende week langs Nick te kunnen voor wat dingetjes. Hopelijk is mijn basisplaat wel goed dan
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Pff balen zeg dat er uitgerekend zoiets gebeurt
, hopelijk binnenkort wel succes met plaatsing!
Succes met je boordcomputer...

Succes met je boordcomputer...
Gr, Martijn
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Balen zeg! Als je nou zelf dat kabeltje en software had kom je in ieder geval zelf de foutmelding(en) uitlezen.
Heb je nu een stuur te koop voor weinig
Heb je nu een stuur te koop voor weinig

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Bel ik net de lokale BMW dealer (zit naast mijn werk) om de boardcomputer te laten controleren, kan ik daar pas over 2 weken terecht !!!
Alle monteurs lopen blijkbaar nog in polonaise van kroeg naar kroeg ...
Kortom, deze week dus beter een BMW dealer buiten Brabant bellen ! Wordt vervolgd ... hoop ik !

Kortom, deze week dus beter een BMW dealer buiten Brabant bellen ! Wordt vervolgd ... hoop ik !

"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Ik heb vanmorgen toch maar op BMW Markt mijn originele set BMW wielen te koop gezet. Ze staan toch maar stil in de garage en ik heb inmiddels een aparte winterset en zomerset wielen.
Het zijn 17 inch wielen in Style 116 met Bridgestone Potenza's erop, vraagprijs is 400 euro voor de BMW liefhebber. Velgen zijn 100% schadevrij, geen krasje erop.
Deze week ga ik de lichte stoeprandschade aan de 19 inch set netjes maken zodat die er hopelijk snel op kunnen, samen met plaatsing van de -30 mm Eibach Pro veren. De chiptuning moet maar even wachten tot ik weet of ik hoge kosten krijg aan de boardcomputerstoring.
EDIT: misschien toch maar 2 velgen afgeven bij die Piet Dam; de prijzen zijn redelijk en het ligt aardig op de woon-werk route.
Bij nadere inspectie zag ik best wel diepe krassen die opgevuld moeten worden. Beter gelijk goed doen als ze er nog niet opzitten.
Het zijn 17 inch wielen in Style 116 met Bridgestone Potenza's erop, vraagprijs is 400 euro voor de BMW liefhebber. Velgen zijn 100% schadevrij, geen krasje erop.
Deze week ga ik de lichte stoeprandschade aan de 19 inch set netjes maken zodat die er hopelijk snel op kunnen, samen met plaatsing van de -30 mm Eibach Pro veren. De chiptuning moet maar even wachten tot ik weet of ik hoge kosten krijg aan de boardcomputerstoring.
EDIT: misschien toch maar 2 velgen afgeven bij die Piet Dam; de prijzen zijn redelijk en het ligt aardig op de woon-werk route.
Bij nadere inspectie zag ik best wel diepe krassen die opgevuld moeten worden. Beter gelijk goed doen als ze er nog niet opzitten.
Laatst gewijzigd door Frank535 op 08 mar 2011, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti