Tom's 330Ci Executive

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Frenkz

Re: Tom's 330Ci Executive - Eisenmann!

Bericht door Frenkz » 08 apr 2012, 17:37

ik zie nu pas dat je nog een M lipje mist, is dat niet wat voor je ? best een simpele mod wat de achterkant helemaal af zal maken ;)

Auke

Bericht door Auke » 08 apr 2012, 17:58

M lipje moet je wel ff doen Tom. Ik ga er ook 1 kopen. Bij HL automotive verkopen ze in kleur! Momenteel uitverkocht, half April hebben ze weer nieuwe.

Frenkz

Bericht door Frenkz » 08 apr 2012, 18:59

Of je ze bij HL moet halen is ten 2e.. dat zijn geen originele en zijn gewoon 'E46 universeel', dus niet eens coupé of sedan specifiek :roll:

Beens1

Bericht door Beens1 » 11 apr 2012, 19:46

Mooie wagen! Styling in z'n geheel, ook zeker met die demper.

Auke

Bericht door Auke » 15 apr 2012, 19:20

Colourlocken.... :devil:

Afbeelding
Afbeelding

TOMM

Bericht door TOMM » 15 apr 2012, 20:51

Ik heb dezelfde stoelen !:D en wil ze eigenlijk ook een keer behandelen

Hoeveel gebruik je nu voor 2 stoelen?
Dan weet ik dat meteen als ik het ga bestellen
325Ci 2002 /Alpina 19"/Oem Seven 17''/M-stuur/Eibach Pro-kit/M3 interieur kiwi/M-spoilerlip/Trim-wrap/

Auke

Bericht door Auke » 15 apr 2012, 20:56

Voor 2 half lederen stoelen heb je kwa verf echt haast niks nodig! Ik denk dat je met 1 tube Colorlock kleur met gemak 2 vol lederen interieurs kan doen.

Bij Tom viel de schade heel erg mee, vorige week heb ik de bestuurdersstoel van een Opel van me zus gedaan, daar was het resultaat echt verbluffend. (Moet wel nog een keer extra om m helemaal als nieuw te krijgen.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Tom_

Bericht door Tom_ » 15 apr 2012, 21:38

Darudevampire schreef:kom jij ook de 22e :whistle:
Als het goed is ben ik er dit jaar ook gewoon weer bij ja ;)

@TOMM: Het colourlock spul komt bij Auke vandaan, maar zoals hij al zei gebruik je voor dit interieur bijna niks. Mijn stoelen waren trouwens niet zo goed onderhouden, en ik moet eerlijk toegeven dat ik er zelf ook nog niet zoveel aandacht aan heb besteed..

We hebben nu de kleine beschadigingen wat minder zichtbaar gemaakt, maar er zal wat meer tijd aan besteed moeten worden om ze weer echt netjes te krijgen. Maar dat lijkt me een mooie klus om in de zomer aan te pakken :)

JzAero

Bericht door JzAero » 15 apr 2012, 22:31

Wauw wat een super-exemplaar Tom! Echt werkelijk waar, heerlijke uitlaatjes ook, heb je er een filmpje van? Ik ben benieuwd hoe ze klinken! Ik heb ook een linkje opgeslagen voor het colourlock spul van Auke, die ga ik binnenkort ook aanbrengen in mijn auto, maandje geduld nog! Voor de rest echt een heel mooi exemplaar! Love it!

Tom_

Bericht door Tom_ » 17 apr 2012, 13:24

Thanks Jeffrey, dit is eerlijk gezegd ook de eerste auto waar ik niet na een jaar rijden al op uitgekeken ben :W
En nee, ik heb er jammer genoeg geen filmpjes van. Maar zoiets moet je toch zelf horen, klinkt altijd anders dan via youtube oid ;)

Vorige week de gescheurde luchtslang vervangen, en toen zag ik ook dat dit vacuümslangetje aan vervanging toe was
Afbeelding
Bellen met de dealer haalde niks uit, het staat zo onduidelijk in het etk vermeld dat we niet wisten welke er dan besteld moest worden. Dus toen ik weer bij de garage kwam heb ik om een kort stuk rubberen slang (5mm binnenmaat) gevraagd, en die met een paar tie-wraps vastgezet. De oude brak meteen af, en is uiteindelijk helemaal uit elkaar gevallen.
Afbeelding
En de pakkingen voor de vanosrevisie waren ook binnengekomen bij de dealer, nu is het alleen nog maar wachten op de revisieset van beisan systems. :)
Afbeelding

Auke

Bericht door Auke » 17 apr 2012, 14:04

Lekker bezig maat!

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 20 apr 2012, 16:39

Ik heb je een PB gestuurd over je stuur! Nette coupe heb je! Krijg tog wel weer kriebels naar een coupe..
BMW 120d | 2007 | 163pk

Tom_

Bericht door Tom_ » 04 mei 2012, 21:58

Vorig weekend druk geweest om de vanos te reviseren, de motor loopt er net wat rustiger door al was het vooral preventief. Weinig foto's gemaakt van het hele proces, maar die kent iedereen ondertussen wel. :+

Wel na het 'vanoscilinder-uit-de-bankschroef-val' verhaal van DJLeonardo te hebben gelezen maar even de nodige voorzorgsmaatregelen genomen met de vise jaw liners die meebesteld waren, en zo bleven ze er goed inzitten:
Afbeelding
Kleppendekselpakking ook vervangen, en het viel het me best mee hoe soepel die nog was. Het buitenste deel tenminste, want de 2 delen die rond de bougiegaten zaten waren gewoon plastic geworden en braken aan alle kanten af.

De bestelling die ik geplaatst had bij carclean.nl kwam gelijk met de vanos set binnen:
Afbeelding
Een DAP900 v2.0 :gekdoen: Ik heb geen ervaring met polijsten, dus dat ga ik binnenkort maar eens veranderen als het weer beter blijft. Had ook om te proberen nog de 'revive trim dressing' van auto finesse meebesteld, en de eerste indruk is erg goed :duim:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben nu wel benieuwd hoelang het blijft zitten, na 3 dagen en een paar stevige regenbuien ziet het er nog steeds goed uit iig.

En last, but not least:
Afbeelding
Powerflex silentblocks + stabilisatorstang rubbers (voor). De behuizing van de oude draagarmrubbers had ik nog liggen, dus daar de resten van de rubbers uitgebikt/gezaagd/geslagen en de nieuwe rubbers er alvast 'ingeperst'. Even 4-5 minuten laten weken in heet water, met de behuizing samen tussen de vise jaw liners van beisan gezet en toen langzaam aangedraaid. Ging prima zo, hoeven ze morgen alleen maar omgeruild te worden.

Als het goed bevalt dan ook maar achter bijbestellen zodat het rondom is, maar daar ga ik echt niet aan beginnen zonder het juiste gereedschap :X

Frenkz

Re: Tom's 330Ci Executive - Vanosrevisie / DAP900 / Powerfle

Bericht door Frenkz » 04 mei 2012, 22:28

Hey Tom, ziet er goed uit! ik ga die revive trim dressing denk ik ook bestellen.
Was al opzoek naar iets wat wel werkt, mijn spiegelvoeten zien er niet meer uit :gek:

Thx voor de tip!

JzAero

Re: Tom's 330Ci Executive - Vanosrevisie / DAP900 / Powerfle

Bericht door JzAero » 05 mei 2012, 12:03

Prachtige bimmer en hij wordt echt in de watten gelegd zo te zien! Prima werk Tom!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”