Pagina 13 van 25

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 20 apr 2015, 19:16
door ArnoE61
Die pookknop blijf ik toch wel gaaf vinden. Eenvoudig te monteren? Moet je iets extra's doen voor de verlichting in de pookknop?

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 20 apr 2015, 19:35
door Bart70
Ryan ging zo'n beetje als allerlaatste weg geloof ik :rolf: Mega druk had hij het.

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 20 apr 2015, 21:07
door Degids
@dennie, zeker leuk om de mensen achter de nickname een beetje te leren kennen! Sjieke wagen heb je!

@arno, op pagina 1, post 6 heb ik wat links gezet m.b.t. mijn automaatpook. En ook een linkje naar een instructie video.
Je krijgt er een setje doorluskabeltjes bij geleverd om de verlichting in de pook werkend te krijgen.

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 15 mei 2015, 23:46
door Degids
Eindelijk!! Cupholders!

Bijna niet van origineel te onderscheiden.
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 16 mei 2015, 07:50
door Bart70
:rolf:

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 16 mei 2015, 08:00
door DennieV
Gewoon een medium frisdrank bij de Burger king bestellen,achter de pook zetten en het deksel zit precies in je dvd drive :W

Afbeelding

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 16 mei 2015, 08:40
door Quadrantz
:emo: :rolf:

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 00:51
door Degids
Is alweer een tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb.
Tijd voor een update!

Allereerst heb ik m'n wielen + banden laten superbalanceren (roadforce balanceren op een hunter balanceermachine).
Daar bleek dat één van mijn banden serieus slecht gevormd was en die zorgde zeer waarschijnlijk voor de trilling die ik de hele tijd voelde. 1 andere band had beter gekund, maar viel goed te corrigeren en de 2 overgebleven banden waren uitstekend.
De wielen zijn ook uitstekend btw. Dat is altijd prettig. Kosten: 80 euro ex in de btw.

Omdat ik in de maanden juni en juli 2 keer naar Spanje heen en terug zou gaan (8k km in totaal), leek het me wel een goed idee om een chiptuning te laten uitvoeren waarbij het accent gelegd werd op eco tuning.
Om moeder de vrouw niet helemaal over de rooie te laten gaan heb ik hierbij scherp op budget gelet en ben ik niet voor een maatwerk tuning gegaan, maar voor een stage 2 + eco tuning mapping gegaan bij een tuner in Huizen (waar Anton ook met succes zijn F11 had laten chippen) voor een leuk bedrag van € 299.
Getallen zijn moeilijk te zeggen. De normale stage 2 tuning zou als getallen hebben gehad:
320 pk, 660 Nm koppel. Maar omdat meer eco getuned is, zullen de getallen meer in de trant zijn van: 300+ pk, 630 Nm koppel.
Ik moet zeggen, het rijd allemaal net wat lekkerder. Vooral op de snelweg istie nu erg lichtvoetig. Met een fluwelen voetje gestuurd, reageert de auto al heel alert. Alles lijkt nog moeitelozer te gaan dan voorheen.

Dan de eerste trip naar Spanje (foto's!):

Overnachting in Terradelles, Girona. Fleurt zo'n lege parkeerplaats behoorlijk van op, van zo'n E61 :shine:

Afbeelding

Afbeelding

De heenreis hebben we rustig aan gedaan (aan de max. snelheid gehouden). Dit resulteerde in een verbruik van 7.8 l / 100 km.
Ben er wel een beetje in teleurgesteld, ik had er meer van verwacht.

Aankomst bij het vonkelnieuwe appartment van m'n ouders in Torrevieja. Spaanse auto's zijn blijkbaar klein, want ik moest de auto helemaal schuin zetten om het een beetje te laten passen.

Afbeelding

Accessorize, accessorize, accessorize! Kat meegespoten in carosseriekleur!

Afbeelding

Na 2 dagen klussen, tapas kanen en rondslenteren was het weer tijd om terug te gaan. Omdat het nieuwe verbruik toch niet echt naar verwachting was, hebben we de max. snelheid maar zoveel mogelijk losgelaten en zoveel mogelijk lekker 150 gps km/u op de cruise control gereden.

Al gauw kregen we interessante mede reizigers! Foto opportunity bij het tankstation.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook twee uitlaten! :yaw: :whistle:

Afbeelding

Afbeelding

We zijn zonder tussenovernachting naar huis gereden. Om 07:00 's morgen gestart en om 00:45 was ik in Zeeland om m'n vader af te zetten. Daarna nog met gezwinde spoed naar huis in Nieuwegein.
De stats van de hele reis:

Afbeelding

1 op 12,2, wat ik dan eigenlijk weer niet slecht vind, getuige de snelheid die we op de terugreis erin hebben gehouden.

Ik kon het ook niet laten om op een gegeven moment bij het verlaten van een tolpoortje in Spanje even goed het gas erop te houden. Bij 230 km/u pas gestopt, maar goeie genade, wat looptie er nu hard naar toe!!!! Dat is echt wel even andere koek dan vóór de chiptuning! :ja:
That is indeed a different cook!

Ongelooflijk veel vliegjes opgepikt trouwens... Dit is de eerste keer dat ik een auto heb met een stoppelbaard! :loveit:
Morgen maar even door de wasstraat.

Ik heb er nu inmiddels 20k km's mee gereden, tijd voor een beurt. Dat gaat woensdag gebeuren. Ook worden woensdagavond mijn koplampen gepolijst.

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 05:19
door Vintiem
Leuk verslag. Goed om te horen dat ie zo prettig rijdt.

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 05:34
door Bart70
Inderdaad, leuk verslag en mooie "medereizigers" :)

Maar hoe zit het nu met je trilling, is deze ook verdwenen ?

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 06:23
door ArnoE61
Zo zie je wat chiptuning een verschil kan maken. :duim:

Door de wasstraat...... je wilt graag krassen op je auto? Gewoon even met de hand wassen ;)

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 08:01
door bepekel
Leuk verslag hoor.
12.2 km/l vind ik niet slecht.

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 09:49
door RyanAtwood
Verbruik lijkt mij ook mee te vallen, vooral met passagiers (en bagage neem ik aan) aan boord.

Goede wasstraat maakt geen krassen zeg ik altijd maar

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 11:07
door ArnoE61
Iedere wasstraat laat microkrasjes achter!

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Geplaatst: 12 jun 2015, 12:48
door Degids
Nog een paar dingen vergeten te vertellen, als de auto een beurt krijgt, krijgtie ook meteen een 12v aansluiting achterop de middenconsole om de schermpjes op aan te sluiten. In juli gaan de kids mee en die moeten zo'n lange reis wel wat te doen hebben!

Wat ik nog geregeld had voor deze twee trips naar spanje, zijn de tolkastjes voor Frankrijk en spanje!

Afbeelding

Links is Frankrijk, rechts is Spanje. Die voor Spanje heb ik online moeten bestellen, die voor Frankrijk kun je gewoon bij de ANWB halen. Achteraf bleek dat de kastjes van dezelfde fabrikant zijn waardoor ik maar 1 bevestiging op de voorruit heb hoeven plakken. Na de grens gewoon het ene kastje eraf klikken en de andere erop klikken.

Nou, ik kan je zeggen die kastjes zijn GENIAAL! Gewoon aan de linkerkant van de weg een tolpoortje kiezen waar geen auto's staan (of zo min mogelijk), dan rijd je met 30 km/u die baan binnen, PIEP zegt het kastje, slagboom gaat open en GAAN!
Je moet elke keer onderdrukken om niet naar rechts te kijken naar al die mensen die lopen te k*tten met kaartjes, creditcards of zelfs los geld, en dan keihard HAHAHA LATERRR SUKKELS!!!!! te brullen! :devil:

Wat betreft de wasstraat, ik ga altijd naar een borstelloze wasstraat. Die werken met soort van zemen lappen. Ik ben er zeer tevreden over. Maar ik ben dan ook geen detailer, mijn standaarden liggen wat dat betreft wat lager denk ik.

Over de trillingen: het is niet helemaal over. Die ene band is zo slecht dat het niet te compenseren viel. Hij is op de traditionele manier wel in balans gebracht met loodjes, maar er zit een zijslag in die niet te corrigeren viel. De band is wel van achteren naar voren gebracht, daar heb je er het minste last van.
Volgende keer ga ik toch weer voor een A-merk. Het rubber compound van deze kumho's zijn wat mij betreft echt heel goed, echt bakken met grip in droog en nat. Maar ze hebben blijkbaar nog niet het productieproces zo gefinetuned dat alle banden netjes helemaal rond zijn, zonder hoogte- en zijslag.