Pagina 14 van 22
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 18 feb 2009, 21:10
door SvenSon0611
Hoi,
Ik kan het ook moeilijk vinden....dit is em....
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... men#p86937
Suc6 het is effe beetje pielen....maar zekers dat het werkt...
Groetjes Sven
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 18 feb 2009, 21:26
door amir
Dank je Sven,
Ik zal morgen als ik van werk kom meteen even uitproberen dan laat ik wel weten of het gelukt is..
groetennnnn,
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 20 feb 2009, 10:54
door GoGo22
Mannen ik heb een E46 318I uit 1998 met over 200000 km op teller. Nu heb ik zelf het idee dat ik ook niet 100% het vermogen heb als ik rij. Nu ben ik geen expert op auto gebied
, maar ik heb het gevoel dat onze (van vaders eigenlijl) E36 beter trekt dan mijn E46. Ik heb soms ook op hogetoeren dat ie even stottert/hapert....Zou dit nu ook door de luchtmassameter komen?
Ik had ergens gelezen om hem in ze 3 van 1500 tot 3500 toeren te laten rijden en als die dan hapert of stottert dat je merkt dat je luchtmassameter niet meer goed is. Klopt dit ook? En zijn er ook ander manieren om hier bij een 318i achter komen of het kapot is?
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 23 feb 2009, 00:05
door GoGo22
Niemand die advies of enig zins iets hierover kan zeggen?
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 23 feb 2009, 08:19
door bjornc
Advies
:
Als je electronica niet vertrouwd, dan laten uitlezen bij de dealer.
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 25 feb 2009, 22:09
door badboy
ik heb al ondertussen veel over lmm gelezen, maar niemand had selefde probleem als ik.
dus hier is mijn verhaal:
optrekken gaat goed(als motor warm is) behalve als ik in mijn 5de rij en niet te brut op mijn gas druk als ik 140 Ã 150 haal zonder problemen dan begint hij precies in te houden. zelfs als ik even gaspedal los laat en dan terug wil mijn snelheid halen gaat heel moeizaam, dus ondertussen valt mijn snelheid tot 110 Ã 120 dan moet ik heel zachtjes gas geven om snelheid terug te winnen anders als ik te hard druk valt mijn snelheid terug, heb geen meer verbruik zoals andere hier vermelden,
zou dat lmm zijn? of iets anders,
alle oplossingen zijn welkom
alvast bedankt
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 25 feb 2009, 22:11
door bjornc
Beetje meer info over de motor zou iig helpen.
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 25 feb 2009, 22:17
door Griffendahl
Een 316i uit 2000
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 25 feb 2009, 23:16
door badboy
Griffendahl schreef:Een 316i uit 2000
idd ne 316i uit 2000, bedankt griffendahl
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 26 feb 2009, 11:27
door AlpinaDrachten
@ badboy,
Lijkt wel alsof ie misschien niet genoeg lucht krijgt dan ofzo... gasklep... luchtfilter.... Hie klinkt ie verder..
wat doet ie als je in de 1 en 2 goed optrekt door alle toeren heen.. smoort ie dan ook?? gaat dit soepel? stottert ie dan?
heb je al uitgelezen?
waar woon je? ik ken een specialist in Friesland die zo wel even voor je wil uitlezen....
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 26 feb 2009, 21:55
door badboy
eerste en 2de gaan goed tot 6000toeren maar vanaf 3de gaat die iets na 4000 toeren en dan begint die te stotten, en 4de is ook zo
ik ben van sint-niklaas(B), dus friesland is wat beetje te ver voor mij, heb gehoord dat ergens over de grens is ook ne goeie bmw specialist? :? door bmw wil ik niet laten uitlezen door de prenciepe, want heb overlaatst laten uitlezen heb 90 zonder btw betaald om ne onderdeel te vervangen van 15€ plus het onderdeel was niet kapot dus hebben nog verkeerde onderdeel laten vervangen en dan moest ik nog extra betalen voor hun fout (|
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 27 feb 2009, 12:33
door Patron
ff een andere vraagje, ik heb mijn LMM paar maanden terug vervangen en heb de oude nog in mijn bezit. Ik heb laatst gehoord dat ik geld retour kan krijgen als ik deze inlever ergens.. klopt dit? of is het een broodje aap? schijnt dat het bij een VW dealer zo ging namelijk..
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 27 feb 2009, 15:04
door AlpinaDrachten
@ PATRON
waarschijnlijk is dat zo als je hem compleet hebt met behuizing.. zeker weten doe ik echter niet....
vraag bij Brezan o.i.d.
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 27 feb 2009, 19:12
door Fabian79
Bij VW is dat inderdaad zo. Bij BMW werkt het helaasvoor zover ik weet niet zo.
De VW / bosch LMM zijn namelijk bijna allemaal hetzelfde. Je nam de oude meter met behuizing en al mee en ruilde deze met bijbetalen in voor een "nieuwe". Het voordeel buiten het prijsverschil met een geheel nieuwe is dat de meter gekalibreerd is op de behuizing. De losse elementen vervangen is eigenlijk niet wenselijk. Als je bij bmw binnenkomt verkopen ze je hoogst waarschijnlijk alleen een hele set. Als het goed is mogen ze ook niet anders doen.
Bij VW zijn er zoveel behuizingen in de omloop dat dit rendabel is om te doen. Immers rijden VW, seat, audi en skoda met dezelfde meters rond. Bij bmw is dit helaas een ander verhaal.
De goedkopere pierburg oplossing is dan ook helemaal geen slechte oplossing, maar net niet het beste.
Niet meteen nu zeggen dat het bij iedereen goed werkt, dat zeg ik hiermee ook niet, de verschillen zijn gelukkig nihil. Het ontbreekt alleen aan het kalibreren op de behuizing wat dan dus niet is gebeurt. De verschillen zullen minimaal zijn, maar toch kunnen ze aanwezig zijn.
Re: Luchtmassameter kapot
Geplaatst: 28 feb 2009, 22:56
door badboy
@AlpinaDrachten ik heb mijn luchtfilter gewisseld en nog altijd geen resutaat,
heb nog één vraag als ik originele behuilzing van bosch pak en sensor van pitsburg, is kombinatie beter dan als je gewoon heel pakket van bosch pakt?