Pagina 14 van 64
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 07 jan 2012, 11:46
door Liam
Er is een concreet voorbeeld waar ik de nettodat.trc voor gebruikt heb: "dubbel knipperende gevarenlichten"
Hier een video (niet van mijn auto) waarop je het werkend kunt zien:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YaE09K6JoQ
Beetje gezocht op 5series.net & bmwcoding.com. Daar kun je serieus veel info vinden!
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 07 jan 2012, 12:30
door Liam
Sorry voor de double posts. ging iets mis met de site vanmorgen
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 07 jan 2012, 15:23
door E60pro
De moeite waard om me in te verdiepen inderdaad.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 08 jan 2012, 10:07
door Kingfisher
Ik heb een tijdje geleden ook een kabeltje aangeschaft (hij lijkt op de doorzichtige kabel in de beginpost en er staat K+DCAN op).
Helaas krijg ik steeds foutmelding IFH-0003
De latency staat op 1ms, heb COM 2 en 4 geprobeerd (3 is bezet), maar de foutmelding blijft. Nou heb ik ook gelezen dat je een andere kabel nodig hebt voor de modellen na 2007, heb ik wellicht een kabel voor een nieuwer model en is die niet geschikt voor mijn pre-LCI?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 08 jan 2012, 19:15
door Liam
Ik heb zo'n kabel die voor LCI en pre-LCI werkt.
Beste wat je kunt proberen is om de kabel op COM1 te zetten. Als je iets anders op de COM1 hebt, moet je dat aan een andere kabel toewijzen, zodat je de kabel kunt toewijzen aan COM1.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 09 jan 2012, 19:59
door kouwenh
Kingfisher schreef:Ik heb een tijdje geleden ook een kabeltje aangeschaft (hij lijkt op de doorzichtige kabel in de beginpost en er staat K+DCAN op).
DCAN is voor de nieuwere modellen, maar die kabels ondersteunen bijna altijd ook de oudere modellen.
Helaas krijg ik steeds foutmelding IFH-0003
Toch een of andere communicatie error. Zie ook:
http://files.ka81.com/docs/INPA_FAQ.pdf
De latency staat op 1ms, heb COM 2 en 4 geprobeerd (3 is bezet), maar de foutmelding blijft. Nou heb ik ook gelezen dat je een andere kabel nodig hebt voor de modellen na 2007, heb ik wellicht een kabel voor een nieuwer model en is die niet geschikt voor mijn pre-LCI?
kabel is vast niet het probleem. Probeer die kabel op Com1 te krijgen, dan staan je inpa/ncs instellingen in de diverse .ini files meestal wel goed, scheelt al heel wat uitzoek werk.
Ook moet je in de map ediabas\hardware nog even een soort setup'je draaien. (obd)
Het blijft altijd even puzzelen om dat spul aan de praat te krijgen maar er zijn voldoende tutorials te vinden. Succes!
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 09 jan 2012, 20:51
door Kingfisher
Oke, thanks beiden. Ik ga proberen de COM1 vrij te maken voor de kabel. Zal dan idd ook obd.ini weer even terugzetten naar COM1.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 09 jan 2012, 21:06
door Repsol
B 00340500,0010,97,71,08,9D,2A,28,0F,28,0F,00,00,00,00,00,00,00
Dit toepassen in de Neto Daten en je hebt "dubbel knipperende gevarenlichten"
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 10 jan 2012, 14:47
door LuukE60
Ik ben gisteren ook aan het proberen gaan. Eerst een haspel uitgerold vanaf
de eerste verdieping en de straat over om te zorgen voor stroom in m'n laptop (niet ideaal
Wonen in de binnenstad) maar goed dat geregeld dus. Toen het topic er bij gepakt
En alles gedaan zoals staat beschreven maar geen succes.
klopt het dat inpa versie 3.0 dezelfde is als 4.4.7? Zoiets las ik namelijk op het internet. Ik kon
namelijk niet eens de airbag vinden.
En hebben jullie de installatie gevolgd die bij het bestand zit of op een andere manier?
Iemand die misschien een idee heeft wat ik fout doe?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 10 jan 2012, 23:41
door Dess
Communicatiefout kan ook nog liggen dat je hem op een USB3.0 poort hebt aangesloten, dat was bij mij samen met de latency timer het probleem. En zeker op com-poort1 zetten.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 11 jan 2012, 09:03
door Kingfisher
Mijn oude Lidl-laptoppie heeft zeker geen USB3 poort, dus daar kan het niet aan liggen.
Maar bedankt voor het meedenken, ik ga a.s. weekend weer even proberen of het zetten op COM1 heeft geholpen.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 jan 2012, 10:15
door COUPEDOC
Dat is tenmiste een mooie bijdrage. Mijn respect.
Ook nuttig om met je dealer te communiceren over al dan niet activeerbare functies.
Dan weet die tenminste dat je weet hoe dat functioneert.
Om netjes te archiveren.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 jan 2012, 13:00
door E60pro
Ik heb de kabel en spullen ook binnen en zit met een probleem.
Ik kom niet eens door de eerste stap heen!
Als ik INPA (5.00) opstart kom ik in dit scherm en kom ook niet verder.
Ja als ik op shift f1 klik kan ik hier nog komen
Maar geen idee wat ik daar moet?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 jan 2012, 13:57
door E60pro
Op het moment dat ik de kabel in de computer steek krijg ik overigens de standaard melding van stuurprogramma word geïnstalleerd gevolgd door de melding dat het stuurprogramma niet kan worden geinstalleerd voor ft232r usb aurt?
Onder het installeren van de software moet ik trouwens een com poort kiezen, ik heb hier standaard voor com1 gekozen maar bedenk mu nu dat ik misschien wel een andere had moeten kiezen omdat ik een usb kabel heb?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 jan 2012, 12:32
door BMW_Lover
DCAN is inderdaad voor de nieuwere modellen (in en na 2007) en KCAN voor de serie's daarvoor. Als je deze kabel koopt staat die standaard als KCAN geconfigureerd. Dat moet je dus eerst om zetten. Als het goed is zit er op de CD die je bij de kabel hebt gekocht een tooltje DCAN.EXE. Normaal is die DOS based (D-CAN.exe) maar ik heb dus ook een Windows versie (DCAN.EXE). Procedure:
-Zet de laptop aan maar verbind de kabel nog niet een je auto/laptop.
-Start de tool DCAN.exe
-Sluit de kabel aan aan je Auto en laptop.
-Selecteeer 500K/bit D-Can & PT-Can
Als de software de kabel ziet (staat bij mij gewoon op COM1) dan zal die de modus dus veranderen naar DCAN. Je hebt hier maar 20 seconden voor geloof ik...
Dit hoef je maar 1 x te doen, de kabel blijft dan in DCAN mode. Als je echter ook wel eens KCAN auto's programmeerd zal je dus naar KCAN terug moeten schakelen op de zelfde manier.