
[E46] BMW 328i Executive Individual
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Heerlijke wagen nog steeds, prachtig kleurtje 

Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Thx @GreyCooperS en @bofkont, ben er nog steeds zeer over te spreken.
Stond laatst naast een E36 die volgens mij hetzelfde kleurtje had.
Helaas had ik geen telefoon bij me om even een foto te maken.
Stond laatst naast een E36 die volgens mij hetzelfde kleurtje had.
Helaas had ik geen telefoon bij me om even een foto te maken.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 12 jul 2015, 14:42
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Hallo tomba,
Wat een prachtige e46 heb je deze nog en zoja verkoop je hem ook?
Ik hoor het graag van je.
Groeten Erwin van den broek.
Wat een prachtige e46 heb je deze nog en zoja verkoop je hem ook?
Ik hoor het graag van je.
Groeten Erwin van den broek.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Voorlopig verkoop ik deze niet Erwin
Deze auto bevalt mij heel goed moet ik zeggen.
In de tussentijd alweer bijna de 195.000km aangetikt en de motor gedraagt zich nog heel netjes.
Klein rustig plekje onderaan bij de bestuurdersdeur op de punt is het enige mankement wat ik kan vinden.
Veel suc6 met je zoektocht, kijk ook even in Duitsland zou ik zeggen.

Deze auto bevalt mij heel goed moet ik zeggen.
In de tussentijd alweer bijna de 195.000km aangetikt en de motor gedraagt zich nog heel netjes.
Klein rustig plekje onderaan bij de bestuurdersdeur op de punt is het enige mankement wat ik kan vinden.
Veel suc6 met je zoektocht, kijk ook even in Duitsland zou ik zeggen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
09 december 2016 in de ochtend heb ik de 6 pitter voor de jaarlijkse APK keuring naar mijn vaste garage/monteur gebracht: de auto werd afgekeurd ivm versleten achterbanden
Beetje vreemd vond ik in eerste instantie gezien ik deze altijd controleer echter de laatste tijd deed ik dat alleen maar met de voorste banden die nog meer dat zat profiel hebben.
Er vanuit gaan dat achter minder slijt dat voor is een slechte aanname, dat was ik helemaal vergeten.
Hoe zagen deze er uit?


Rond juni 2013 heb ik bovenstaande banden gekocht en laten monteren en nu 3,5 jaar later zijn ze op.
Moet wel vermelden dat ze heel netjes 65.000km hebben gereden en dat mag je wel heel netjes noemen.
Nu is de keuze gevallen op het volgende merk op advies van mijn monteur:
- Nokian Z-Line 225/50/16 92W

Onkosten excl BTW voor deze keuring:
- APK keuring €. 30,58 euro
- APK Afmelden €. 7,38 euro
- APK Viergastest €. 9,15 euro
- De remleidingen voor schoongemaakt, gereinigd, gecontroleerd en getectyleerd €. 10,00
- Verhuur van andere auto voor 2 dagen €. 16,53 euro
- 2st Nikian Z-Line banden 225/50/16 92W €. 223,14
- Arbeidsloon €. 20,65 euro
Totaal bedrag a €. 384,10 euro in de BTW
De 6 pitter mag weer een jaar op de nederlandse wegen rijden en mijn monteur was zeer te spreken over de staat van onderhoud en dergelijke.

Beetje vreemd vond ik in eerste instantie gezien ik deze altijd controleer echter de laatste tijd deed ik dat alleen maar met de voorste banden die nog meer dat zat profiel hebben.
Er vanuit gaan dat achter minder slijt dat voor is een slechte aanname, dat was ik helemaal vergeten.
Hoe zagen deze er uit?


Rond juni 2013 heb ik bovenstaande banden gekocht en laten monteren en nu 3,5 jaar later zijn ze op.
Moet wel vermelden dat ze heel netjes 65.000km hebben gereden en dat mag je wel heel netjes noemen.

Nu is de keuze gevallen op het volgende merk op advies van mijn monteur:
- Nokian Z-Line 225/50/16 92W

Onkosten excl BTW voor deze keuring:
- APK keuring €. 30,58 euro
- APK Afmelden €. 7,38 euro
- APK Viergastest €. 9,15 euro
- De remleidingen voor schoongemaakt, gereinigd, gecontroleerd en getectyleerd €. 10,00
- Verhuur van andere auto voor 2 dagen €. 16,53 euro
- 2st Nikian Z-Line banden 225/50/16 92W €. 223,14
- Arbeidsloon €. 20,65 euro
Totaal bedrag a €. 384,10 euro in de BTW
De 6 pitter mag weer een jaar op de nederlandse wegen rijden en mijn monteur was zeer te spreken over de staat van onderhoud en dergelijke.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
En toen waren de voorste banden aan de beurt, die waren van hetzelfde merk als de achterste die ik liet vervangen.
Bijna 75.000 km op de teller, zo lang hebben ze het vol gehouden.
Nu 2 nieuwe Nokian Z-Line 225/50/16 92W ook voor laten plaatsen.
Totale onkosten €. 264,= euro, totaal pakket.
Auto in de tussentijd 212.500km op de teller en rijdt nog steeds goed en nog steeds zuinig en nog steeds geen druppel olie.
Klein plekje op de bijrijdersdeur die ik zeker binnenkort moet laten maken.
De 4 beschermingskappen voor het dakimperiaal zijn verweert, deze mogen ook een keer weer in kleur gespoten worden. Voor een auto uit 1999 ziet deze er voor de rest nog steeds heel goed uit.
Bijna 75.000 km op de teller, zo lang hebben ze het vol gehouden.
Nu 2 nieuwe Nokian Z-Line 225/50/16 92W ook voor laten plaatsen.
Totale onkosten €. 264,= euro, totaal pakket.
Auto in de tussentijd 212.500km op de teller en rijdt nog steeds goed en nog steeds zuinig en nog steeds geen druppel olie.
Klein plekje op de bijrijdersdeur die ik zeker binnenkort moet laten maken.
De 4 beschermingskappen voor het dakimperiaal zijn verweert, deze mogen ook een keer weer in kleur gespoten worden. Voor een auto uit 1999 ziet deze er voor de rest nog steeds heel goed uit.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Gisteren in de morgen een ritje naar Hippolytushoef, ruim 55km heen en terug.
In de vroege middag een ritje naar Heerhugowaard, ook weer goed voor 50km heen en terug.
In de late middag samen met middelste dochter naar de Karwei.
Spoorbomen gingen net naar beneden dus netjes wachten met stationair draaiende motor.
Een doffe klap, ik kijk mijn dochter aan, draai mijn hoofd om omdat ik dacht dat een auto op een andere was geknald, kijk weer naar voren, zie rook onder de motorkap komen en een rood lampje met uitroepteken was aan het branden: direct de sleutel omgedraaid waardoor de motor niet meer aan het draaien was.
Uitgestapt, motorkap omhoog en ja hoor ...... de stank van koelvloeistof kwam mij tegemoet.
Kon even niet zien wat er precies gebeurd was.
Daar sta je dan !!!!
Spoorbomen omhoog en de auto een kleine 50mtr verderop duwen naar een parkeerhaven, gelukkig dat de chauffeur van Domino's en een fietser mij hebben geholpen om de 1365kg duitser naar deze plek te duwen, mijn dank voor de hulp aan deze mensen hiervoor.
Mijn garagemonteur gebeld die alvast naar de garage ging om de deuren open te doen.
Mijn maat opgebeld die met sleepkabel kwam ophalen.
Trekoog op zijn plek ingedraaid, sleepkabel er aan en gaan: wat is het toch een ramp als je geen stuur- en rembekrachtiging meer hebt, constant met handrem extra moeten remmen.
Uiteindelijk de auto in de binnen in de garage gezet en naar huis gegaan.
Vanochtend belde mijn monteur op: expansietank nr.3 was over de lengte gescheurd !!!

Oorzaak wordt onderzocht en een nieuwe tank is alvast besteld.
In de vroege middag een ritje naar Heerhugowaard, ook weer goed voor 50km heen en terug.
In de late middag samen met middelste dochter naar de Karwei.
Spoorbomen gingen net naar beneden dus netjes wachten met stationair draaiende motor.
Een doffe klap, ik kijk mijn dochter aan, draai mijn hoofd om omdat ik dacht dat een auto op een andere was geknald, kijk weer naar voren, zie rook onder de motorkap komen en een rood lampje met uitroepteken was aan het branden: direct de sleutel omgedraaid waardoor de motor niet meer aan het draaien was.
Uitgestapt, motorkap omhoog en ja hoor ...... de stank van koelvloeistof kwam mij tegemoet.
Kon even niet zien wat er precies gebeurd was.
Daar sta je dan !!!!
Spoorbomen omhoog en de auto een kleine 50mtr verderop duwen naar een parkeerhaven, gelukkig dat de chauffeur van Domino's en een fietser mij hebben geholpen om de 1365kg duitser naar deze plek te duwen, mijn dank voor de hulp aan deze mensen hiervoor.
Mijn garagemonteur gebeld die alvast naar de garage ging om de deuren open te doen.
Mijn maat opgebeld die met sleepkabel kwam ophalen.
Trekoog op zijn plek ingedraaid, sleepkabel er aan en gaan: wat is het toch een ramp als je geen stuur- en rembekrachtiging meer hebt, constant met handrem extra moeten remmen.
Uiteindelijk de auto in de binnen in de garage gezet en naar huis gegaan.
Vanochtend belde mijn monteur op: expansietank nr.3 was over de lengte gescheurd !!!

Oorzaak wordt onderzocht en een nieuwe tank is alvast besteld.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
We hebben ons niet zozeer vergist maar er komt nog een onderdeel erbij: de elektrische ventilator, deze doet helemaal niets meer. Expansietank zit er alweer in nu afwachten op morgenochtend dat het andere onderdeel binnen komt.


1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Expansietank en elektrische ventilator zijn alweer gemaakt en alles is weer in orde.
Al bij al viel het wel mee, ook met de onkosten.
In totaal met nieuwe koelvloeistof en montage erbij was ik €. 435,= euro inkl. BTW kwijt.
(€. 90,= euro voor de tank en €. 150,= euro voor de ventilator met motor, excl. BTW).
Al bij al viel het wel mee, ook met de onkosten.
In totaal met nieuwe koelvloeistof en montage erbij was ik €. 435,= euro inkl. BTW kwijt.
(€. 90,= euro voor de tank en €. 150,= euro voor de ventilator met motor, excl. BTW).
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat