BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
alle andere modules die aanwezig zijn bij jou auto. ik gebruik hem voor e39 m5 en e46 m3 en veel andere type bmws en je kunt heel veel mee doen.
lees anders even de eerste post.
gr
kotje
lees anders even de eerste post.
gr
kotje
Nou ik heb eenzelfde apparaat voor mijn A3 (VCDS) en ik zou er ook graag een hebben welke op mn BMW werkt.
Mn centrale vergrendeling werkt niet via de afstandsbediening en ben nieuwsgierig of ik uit kan lezen waar het aan ligt.
Heb even op ebay zitten snuffelen en daar vind je ze al voor €15 incl verzending.
Zou dit zn werk ook prima doen of zijn deze af te raden?
Mn centrale vergrendeling werkt niet via de afstandsbediening en ben nieuwsgierig of ik uit kan lezen waar het aan ligt.
Heb even op ebay zitten snuffelen en daar vind je ze al voor €15 incl verzending.
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16
BMW F20 116d ‘16
ik zou eerst even kijken of je batterij nog goed zijn. als dat niet de oplossing geeft kun je altijd verder kijken.
misschien ook even zekeringen nakijken
gr
kotje
misschien ook even zekeringen nakijken
gr
kotje
Zekeringen zijn goed, batterij geeft ook netjes zn voltage af (ook bij bediening van de knoppen).
Vandaar dat ik de auto zelf verdenk.
Vandaar dat ik de auto zelf verdenk.
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16
BMW F20 116d ‘16
anders even een topic aanmaken.
gr
kotje
gr
kotje
Nee ook die kan je wissen.BartS schreef:behalve dus je srs module clearen...
Alleen je kan NIET een fout code wissen wat nog aanwezig is.
Ook al staat hij geel dan is hij nu niet aanwezig maar is hij vaker present en kan je hem niet wissen.
Af te raden.Tool schreef:Nou ik heb eenzelfde apparaat voor mijn A3 (VCDS) en ik zou er ook graag een hebben welke op mn BMW werkt.
beter bestel je voor 40 euro een bmw scanner, kan je veel meer mee.
Of je kan langs mij komen. waarschijnlijk staat er een vinkje verkeert of moet je de sleutels opnieuw inleren.
als dat niet werkt, dan pas naar de module zelf kijken (komt als fout in de scanner)
Zo een vermoeden had ik al.. Iemand een goed adres om deze te halen in NL?
Of kan ik hem het beste bestellen via de site uit de openingspost?
Of kan ik hem het beste bestellen via de site uit de openingspost?
BMW E87 120i ‘04
BMW F20 116d ‘16
BMW F20 116d ‘16
het is trouwens geen 40 euro. ik heb het via de volgende link besteld en niks mis mee.
http://www.xcar360.com/bmw-inpa-k-can-scanner.html
daar kun je ook bmw inpa koppen.
gr
kotje
http://www.xcar360.com/bmw-inpa-k-can-scanner.html
daar kun je ook bmw inpa koppen.
gr
kotje
Ik heb sinds maandag ook een BMW scanner! uiteraard vandaag getest en wat dingen aan en uit gezet... Viel me op dat sommige dingen niet werken. Zoals automatisch lock bij 20km pu.
Weet iemand hoe je en of je uberhaupt de volgende dingen aan-uit kan zetten?
- Alarm aan acoust signaal -> GELUKT.
- Alarm uit acoust signaal -> GELUKT.
- Piep wanneer de sleutel nog in t contact zit.
- Als je achteruit gaat dat de spiegel automatisch bijdraait.
- Verlichting die nog even aan blijft als je thuis bent en naar de deur toe loopt.
- Melding of signaal als je de gordel niet om hebt tijdens rijden.
Verder vroeg me ik nog af wat 'low beam lights' is bij Alarm instellingen...?
Nu over de storingen. Ik heb alle storingen die ik had gewist, een paar die bleven zoals;
- auxiliary water pump (bij A/C)
- side airbag front left door resistance too high (lampje knipperde ook als ik in de module zat!)
weet iemand de bovenstaande 2 storingen en de programmeringsinstellingen?
- Piep wanneer de sleutel nog in t contact zit.
- Als je achteruit gaat dat de spiegel automatisch bijdraait.
- Verlichting die nog even aan blijft als je thuis bent en naar de deur toe loopt.
- Melding of signaal als je de gordel niet om hebt tijdens rijden.
Verder vroeg me ik nog af wat 'low beam lights' is bij Alarm instellingen...?
Nu over de storingen. Ik heb alle storingen die ik had gewist, een paar die bleven zoals;
- side airbag front left door resistance too high (lampje knipperde ook als ik in de module zat!)
skyhigh schreef:Ik heb sinds maandag ook een BMW scanner! uiteraard vandaag getest en wat dingen aan en uit gezet... Viel me op dat sommige dingen niet werken. Zoals automatisch lock bij 20km pu.
- Piep wanneer de sleutel nog in t contact zit.IKE scherm
- Als je achteruit gaat dat de spiegel automatisch bijdraait.Werkt alleen met memory stoelen.
- Verlichting die nog even aan blijft als je thuis bent en naar de deur toe loopt.Kan niet met met BMW scanner
- Melding of signaal als je de gordel niet om hebt tijdens rijden.Als het nu niet werkt zal het ook niet werken ivm missende module
Verder vroeg me ik nog af wat 'low beam lights' is bij Alarm instellingen...? Knipperen je normale lampen (dimlicht)
- side airbag front left door resistance too high (lampje knipperde ook als ik in de module zat!)Lampje hoort te knipperen als je deze module benadert. fout betekend dat de airbag bijna op het eind van zijn levensduur zit
Piep wanneer sleutel nog in contact zit is gelukt. Ook het automatisch vergrendelen bij 20km is gelukt. Gordels werkt idd niet. Raar, want zit wel wat electronica onder de stoelen? Bij inschakelen krijg ik foutmelding iets van ground too short.
Hey skyhigh!
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat vergrendelen?? en ik heb diezelfde fout bij het inschakelen maar na uitschakelen krijg ik die errors niet meer weg. enig idee? hoe heb jij dit gedaan?
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat vergrendelen?? en ik heb diezelfde fout bij het inschakelen maar na uitschakelen krijg ik die errors niet meer weg. enig idee? hoe heb jij dit gedaan?
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Zou ik even na moeten kijken.
Eerst werkte het ook niet en toen heb ik iets van de sleutels aangepast en toen werkte het. Maar ga dat weer uitzetten het is soms erg onhandig heb ik al gemerkt
Eerst werkte het ook niet en toen heb ik iets van de sleutels aangepast en toen werkte het. Maar ga dat weer uitzetten het is soms erg onhandig heb ik al gemerkt
Hoi Bart,
Dit zijn de juiste instellingen, zo werkte bij mij het automatisch vergrendelen.
http://uploadenfoto.nl/pictures/ea8fdca ... f7e498.jpg
Overigens wie kan mij helpen, ik krijg nog steeds
Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
met de scanner kan ik hem wel wissen, dan is ie weg maar hij komt ook direct weer terug...
Wie o wie?!
Dit zijn de juiste instellingen, zo werkte bij mij het automatisch vergrendelen.
http://uploadenfoto.nl/pictures/ea8fdca ... f7e498.jpg
Overigens wie kan mij helpen, ik krijg nog steeds
Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
met de scanner kan ik hem wel wissen, dan is ie weg maar hij komt ook direct weer terug...
Wie o wie?!