BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Elke keer weer een feestje dat motorgeluid van de 325!
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Valt me alleen wel erg tegen dat je niet heel-toe terug schakelt, dat had je bij 0:50 bijna je auto kunnen kosten, de auto begint dan veel te hard op de achterwielen af te remmen waardoor je zoveel onbalans krijgt. Een klein beetje tussengas en je vangt dit al op.witje schreef:
Tevens is dat ook wat er fout gaat bij die E36 die voor jou reed.
Sta er altijd versteld van hoe weinig mensen dit doen op het circuit.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Heb hier nooit eerder last van gehad. De nieuwe koppeling grijpt veel sterker aan en dat is te merken bij zowel het uitaccelereren als remmen op de motor. 40% sper zal ook het verschil maken. Effe wennen dus.
Gelukkig ben ik wel altijd op de hoede, zeker bij inremmen en het welbekende lift-off oversteer
Gelukkig ben ik wel altijd op de hoede, zeker bij inremmen en het welbekende lift-off oversteer
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Uiteraard, maar heel-toe terugschakelen heeft echt een meer waarde! klinkt daarnaast ook nog eens veel beter, is beter voor je koppeling en balans bij het insturen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Zal vanmiddag wel een paar keer revmatchen
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Granny shifting, not double clutching like you should!
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Humm de oorzaak is gevonden. Ik check altijd de bandenspanning vooraf, deze was bij 3 banden 2.2 en bij 1 band 1.6 bar. Blijkbaar is gisteren de band langzaam leeggelopen en door het verschil aan grip de kleine slippartij ontstaan.
Net nog om 16:45 bij Lieder in Adenau een prop laten schieten. Er zat een vuistdikke spijker in. Bedankt voor de snelle service en slechts 10 Euro betaald.
Vanmiddag effe een leuk weggetje opgezocht:
Net nog om 16:45 bij Lieder in Adenau een prop laten schieten. Er zat een vuistdikke spijker in. Bedankt voor de snelle service en slechts 10 Euro betaald.
Vanmiddag effe een leuk weggetje opgezocht:
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Bij iedere downshift revmatch ik (gaat bij mij automatisch tegenwoordig ), maar heel toe heb ik echt nog niet onder controle en voelt een beetje tegen-natuurlijkDutchie schreef:Uiteraard, maar heel-toe terugschakelen heeft echt een meer waarde! klinkt daarnaast ook nog eens veel beter, is beter voor je koppeling en balans bij het insturen
Heeft heel toe echt zo'n groot voordeel vs alleen revmatchen?
(ik rij nooit op het circuit)
Dat revmatchen je auto balans verbeterd snap ik, want zonder revmatchen komt er plotseling veel meer (remmende)kracht op je achterwielen en kan je wagen gaan glijden.
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Ja heel-and-toe is niks meer dan rev-matchen tijdens het remmen. Ik doe dit zelfs als ik gewoon rustig over straat rij (laat de auto nooit op de koppeling afremmen), Alleen ik doe het zo dat ik altijd de linker helft van mijn voet op het rem pedaal heb, waardoor ik met de rechter helft van mijn voet een tik op het gas kan geven om te revmatchen.
Dit filmpje geeft het op het begin heel mooi weer: https://www.youtube.com/watch?v=xeoLRWCNGcA
Het is niet alleen beter voor de balans, en het klinkt niet alleen leuk, maar zorgt ook voor een veel voorspelbaarder weggedrag tijdens het remmen en insturen van een bocht. neem als voorbeeld de E36 die voor Witje spint in het filmpje op de nordschleife.
Ook met de drifter doe ik het (vanaf 32 seconde):
Het zijn alleen maar tips die ik probeer te geven, maar ik kan me er altijd zo aan ergeren aan onboards waarbij het niet gedaan wordt dan druk ik vaak al meteen weg haha.
Dit filmpje geeft het op het begin heel mooi weer: https://www.youtube.com/watch?v=xeoLRWCNGcA
Het is niet alleen beter voor de balans, en het klinkt niet alleen leuk, maar zorgt ook voor een veel voorspelbaarder weggedrag tijdens het remmen en insturen van een bocht. neem als voorbeeld de E36 die voor Witje spint in het filmpje op de nordschleife.
Ook met de drifter doe ik het (vanaf 32 seconde):
Het zijn alleen maar tips die ik probeer te geven, maar ik kan me er altijd zo aan ergeren aan onboards waarbij het niet gedaan wordt dan druk ik vaak al meteen weg haha.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Ik doe ook revmatchen, maar heel-toe shiften lukt me (nog) niet. Vervelend als je of: teveel remt opeens, of teveel gas geeft. Of er gebeurt niks :p
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Oefening baart kunst
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Prop in de band houd zich goed, nul drukverlies
0:11
12:10
0:11
12:10
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Zoek de verschillen 2014 / 2017
- woutervandriel
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:57
- Locatie: Borne
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Raamsticker en stickers op de bumper