Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
Rijd heeerlijk zon 328. Het went alleen wel heel snel. Maar bij dat geluid als je het gaspedaal intrapt blijft die BIG SMILE
Mooi project
Mooi project
eat,, sleep,, drive BMW
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
dat geluid geeft zeker die big smile. totdat je naar je verbruiksmeter kijkt :p
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
eat,, sleep,, drive BMW
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
hrmpf. vorige week maandag wilde de auto niet starten toen ik naar een minimeet van een nieuwe whatsapp groep BMW Gelderland wou gaan. accu leeg. ff geboost met mn pa's auto, erheen gereden en laten draaien. week lang geen problemen meer mee gehad.
kom ik gister aan op t werk, had met iemand die een setje spoorverbreders en kentekenverlichting van me overkocht. tot hier ook geen probleem, maar net als hij weg rijdt en ik ff naar de personeelsparkeerplaats wil rijden start ie weer niet. toen begon ik toch wel heel erg te twijfelen of het niet de dynamo was die t niet deed ipv de accu.
vandaag weer naar Don de BMW specialist, en ja hoor. dynamo kapot. vanmiddag dus (met behulp van youtube) de dynamo er af gehaald en naar Don gebracht voor revisie. morgen weer terug.
helaas door deze financiele tegenslag kan ik zaterdag dus niet naar de BMWNationNL (waar ik zelf moderator van ben) meet
had toch echt liever gehad dat de accu gewoon op was, had me een paar tientjes gescheeld...
kom ik gister aan op t werk, had met iemand die een setje spoorverbreders en kentekenverlichting van me overkocht. tot hier ook geen probleem, maar net als hij weg rijdt en ik ff naar de personeelsparkeerplaats wil rijden start ie weer niet. toen begon ik toch wel heel erg te twijfelen of het niet de dynamo was die t niet deed ipv de accu.
vandaag weer naar Don de BMW specialist, en ja hoor. dynamo kapot. vanmiddag dus (met behulp van youtube) de dynamo er af gehaald en naar Don gebracht voor revisie. morgen weer terug.
helaas door deze financiele tegenslag kan ik zaterdag dus niet naar de BMWNationNL (waar ik zelf moderator van ben) meet
had toch echt liever gehad dat de accu gewoon op was, had me een paar tientjes gescheeld...
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
zo, dynamo is gereviseerd, maar auto wilde nog steeds niet starten. accu is waarschijnlijk te leeg getrokken waardoor deze kapot is gegaan. vandaag dus toch maar ook ff een nieuwe accu gekocht en meteen geplaatst om met het mooie weer en een raampje open te kunnen rijden. och wat heerlijk toch weer
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
nu begin ik echt chagrijnig te worden. gereviseerde dynamo, nieuwe accu, vanmiddag startte de auto prima, maar toen ik van werk terug naar huis wou deed ie t weer niet. gaf een beetje gekraak bij t draaien van de sleutel en meer niet. weer startkabels er op, naar huis gereden, thuis startte die weer prima. wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
Heb enigszins hetzelfde gehad met mijn oude coupé. Soms wel starten, soms niet. Bij mij was de boosdoener de EWS module, de startonderbreker. Volgens mij heeft een E36 deze ook. Mijn remedie was destijds een paar klappen op de module geven met een hamer haha, maar dat gaat héél snel vervelen. Ik heb een nieuwe module bij de dealer besteld en laten programmeren. Kostte me ongeveer €250.-.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
Zou kunnen dat je ergens lekstroom hebt of het euvel wat Jeremy aangeeft. Een platte accu geeft wel zulke symptomen.
Probeer anders eens of de reserve sleutel voor de startonderbreker of de lekstroom op te sporen met een multimeter door alle zekeringen door te meten met contact uit.
Probeer anders eens of de reserve sleutel voor de startonderbreker of de lekstroom op te sporen met een multimeter door alle zekeringen door te meten met contact uit.
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
Lijkt me idd lekstroom.
Doet je ventilator het wel op alle snelheden? Kachel weerstand zorgt soms voor lekstroom
Ander word zoeken waar vandaan
Mocht het je ews module zijn moet je ff contact met me opnemen, ipv 300 bij de dealer uitgeven kan ik je ews omwisselen voor een werkende waarbij je oude sleutels het blijven doen voor veel minder
Doet je ventilator het wel op alle snelheden? Kachel weerstand zorgt soms voor lekstroom
Ander word zoeken waar vandaan
Mocht het je ews module zijn moet je ff contact met me opnemen, ipv 300 bij de dealer uitgeven kan ik je ews omwisselen voor een werkende waarbij je oude sleutels het blijven doen voor veel minder
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
bleek achteraf wss toch gewoon de startmotor te zijn. grote sleutel tegenaan gezet en paar keer met hamer erop geslagen (nadat het niet lukte de hele inlaat er vanaf te halen, zat vast bij t spruitstuk), daarna startte die weer. maarja, die moet dus wel een keer vervangen worden. doen jullie dit van bovenaf of onderaf (heb een automaat, als dat verschil maakt)? als je t van bovenaf doet, wat moet er allemaal los van het inlaat spruitstuk? had de 7 moertjes bovenop er af, maar kreeg alles net niet ver genoeg omhoog om van t schroefdraad af te komen
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
Doe het vanaf boven, inlaat moet er idd af, je hebt een goed ratelset en ring sleutels met die ster koppen nodig.
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
hmm, heb de startmotor nog niet vervangen (gebrek aan geld), maar iig ff wat kleine dingen gefixt.
als eerste de achterkant weer wat omhoog gegooid door de stelschroeven van de schroefset er weer tussen te doen. linksachter liep bij best veel drempels aan door de spacers. toen dacht ik, ik gooi meteen de voorkant iets omhoog en gooi daar ook spacers onder, maar die heb ik een tijdje terug verkocht. achja.
zo net even het stadslicht weer aangesloten. met het overzetten van mijn oude koplampglazen naar de behuizing van de nieuwe was ik vergeten deze aan te sluiten. tot vandaag nooit zin in gehad, maar ze werken weer.
alleen dacht ik dat die lampjes geel waren, maar zien er toch echt behoorlijk wit uit. naja, alleen maar beter.
nu nog een keer hele nieuwe koplampen kopen (170 per stuk ), samen met nieuwe pinkers. zijn allemaal niet heel toppie meer, ook al werkt het nog wel.
als eerste de achterkant weer wat omhoog gegooid door de stelschroeven van de schroefset er weer tussen te doen. linksachter liep bij best veel drempels aan door de spacers. toen dacht ik, ik gooi meteen de voorkant iets omhoog en gooi daar ook spacers onder, maar die heb ik een tijdje terug verkocht. achja.
zo net even het stadslicht weer aangesloten. met het overzetten van mijn oude koplampglazen naar de behuizing van de nieuwe was ik vergeten deze aan te sluiten. tot vandaag nooit zin in gehad, maar ze werken weer.
alleen dacht ik dat die lampjes geel waren, maar zien er toch echt behoorlijk wit uit. naja, alleen maar beter.
nu nog een keer hele nieuwe koplampen kopen (170 per stuk ), samen met nieuwe pinkers. zijn allemaal niet heel toppie meer, ook al werkt het nog wel.
Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
Gaaf man mijn oude 328i hahaha ik heb hem destijds naar Nederland gehaald en je hebt hem van mij gekocht. Mocht je hem nog eens wegdoen hoor ik het!