Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Zomerwielentijd! Meer @ P1
Allemensen wat een sloffen, top
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Zomerwielentijd! Meer @ P1
Bedankt Pim, in het echt komen ze veel beter uit dan op de foto's. Zag jou ook, maar iemand wou net even mijn auto zien vandaar dat ik doorliep.
Jouwes staat mooi op hoogte met die veren. Eibach op een 4 cilinder is toch anders dan op een 6. Jouwe ziet er op die veren dan ook beduidend beter uit. Volgende keer praten we weer even.
Jouwes staat mooi op hoogte met die veren. Eibach op een 4 cilinder is toch anders dan op een 6. Jouwe ziet er op die veren dan ook beduidend beter uit. Volgende keer praten we weer even.
BMW E46 330i
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Zomerwielentijd! Meer @ P1
mooie velgen!, heb alleen t idee dat je auto nu een beetje voorover hangt?
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Zomerwielentijd! Meer @ P1
Foto's vertekenen heel erg. In het echt valt het mee en vind ik hem soms zelfs te hoog lijken, en de andere keer weer goed. Eigenlijk mag die lager van mij. Had een KW set aangeschaft maar daar liepen de voorvelgen tegen de poten aan. 5mm spacer was het ok, maar vond ik de banden weer te ver buiten de kassen steken. Erg jammer allemaal.
BMW E46 330i
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Zo topic even afstoffen. We zijn bijna een jaar verder.
Afgelopen jaar heeft deze auto een tijdje te koop gestaan. Had een hele mooie 130i op het oog. Echter viel de verkoop tegen dus blijven we er mee rond rijden. Dat betekende voor mij dat we onderhoud gingen plegen.
Afgelopen jaar zijn er weer een hoop dingen vervangen: kleppendekselpakking, koelvloeistof reservoir, ruitenwisbladen, stuurbekrachtigingsleidingen, multiriemen. Oliewissel, brandstoffilter vervangen, koelvloeistof ververst en de stuurbekrachtingsolie. Tevens is er een origineel nieuw setje chromen nieren ingekomen.
De eerste rondes van de Nurburgring zijn ook verreden voor dit jaar. Voor vertrek alles nog nagelopen. Zag er goed uit geen rare lekkages of wat ook. En toen zag ik dat de schokdempers achter lek waren. Dus wat doe je dan? Alles heeft bijna 2 ton meegedraaid. De auto ooit gekocht met het idee een comfortabele reisauto te hebben. Maar dan wil je hem toch steeds sportiever hebben. Juist een Eibach B12 kit met Sportline veren bestellen. Dus daar rijden we nu mee rond.
Foto oude achterschokdemper:
Situatie tijdens montage en het eindresultaat:
Foto's met Hemelvaart genomen, dat weekend daarvoor nog naar Duitsland geweest en de auto niet gewassen. Hij is dus smerig, en dat is die overigens nog steeds:
Helaas overbelicht maar een idee van de rijhoogte:
Het onderstel was natuurlijk de leukste update van de laatste tijd. Auto is goed stugger en directer geworden. En ik vind hem niet te laag op de Speedline veren. Stiekem had ik gehoopt op lager. Heb het onderstel toen direct goed uit kunnen testen. Donderdag op de dag opgehaald bij Bimmerparts. Donderdagavond eronder geschroefd, en vrijdagochtend met een klein groepje van hier richting de Nordschleife. 11 rondes dat weekend gereden, en het ging heerlijk op dit onderstel.
Wat zijn dan nog de verdere plannen? Graag wil ik nog een setje dikkere stabilisatorstangen. Waarvan de voorkeur naar H&R neigt. Dit omdat deze nog dikker zijn dan die van Eibach, en de achterzijde dan ook verstelbaar is.
Verder wil ik het subframe toch echt preventief laten verstevigen. Door het stuggere onderstel zal die denk ik wel gemakkelijker gaan uitscheuren.
Verder zullen er binnenkort nieuwe xenonlampen geplaatst worden. 1 van de huidige is verkleurd en al een keer uitgevallen. Verder zullen er her en der wat plekjes bijgewerkt worden betreft lak.
Voor de rest veel rijden, en ervan genieten maar. De plannen voor een Mtech pakket laten varen. Kost mij achteraf te veel, en ik ga er toch niet harder of sneller door.
Afgelopen jaar heeft deze auto een tijdje te koop gestaan. Had een hele mooie 130i op het oog. Echter viel de verkoop tegen dus blijven we er mee rond rijden. Dat betekende voor mij dat we onderhoud gingen plegen.
Afgelopen jaar zijn er weer een hoop dingen vervangen: kleppendekselpakking, koelvloeistof reservoir, ruitenwisbladen, stuurbekrachtigingsleidingen, multiriemen. Oliewissel, brandstoffilter vervangen, koelvloeistof ververst en de stuurbekrachtingsolie. Tevens is er een origineel nieuw setje chromen nieren ingekomen.
De eerste rondes van de Nurburgring zijn ook verreden voor dit jaar. Voor vertrek alles nog nagelopen. Zag er goed uit geen rare lekkages of wat ook. En toen zag ik dat de schokdempers achter lek waren. Dus wat doe je dan? Alles heeft bijna 2 ton meegedraaid. De auto ooit gekocht met het idee een comfortabele reisauto te hebben. Maar dan wil je hem toch steeds sportiever hebben. Juist een Eibach B12 kit met Sportline veren bestellen. Dus daar rijden we nu mee rond.
Foto oude achterschokdemper:
Situatie tijdens montage en het eindresultaat:
Foto's met Hemelvaart genomen, dat weekend daarvoor nog naar Duitsland geweest en de auto niet gewassen. Hij is dus smerig, en dat is die overigens nog steeds:
Helaas overbelicht maar een idee van de rijhoogte:
Het onderstel was natuurlijk de leukste update van de laatste tijd. Auto is goed stugger en directer geworden. En ik vind hem niet te laag op de Speedline veren. Stiekem had ik gehoopt op lager. Heb het onderstel toen direct goed uit kunnen testen. Donderdag op de dag opgehaald bij Bimmerparts. Donderdagavond eronder geschroefd, en vrijdagochtend met een klein groepje van hier richting de Nordschleife. 11 rondes dat weekend gereden, en het ging heerlijk op dit onderstel.
Wat zijn dan nog de verdere plannen? Graag wil ik nog een setje dikkere stabilisatorstangen. Waarvan de voorkeur naar H&R neigt. Dit omdat deze nog dikker zijn dan die van Eibach, en de achterzijde dan ook verstelbaar is.
Verder wil ik het subframe toch echt preventief laten verstevigen. Door het stuggere onderstel zal die denk ik wel gemakkelijker gaan uitscheuren.
Verder zullen er binnenkort nieuwe xenonlampen geplaatst worden. 1 van de huidige is verkleurd en al een keer uitgevallen. Verder zullen er her en der wat plekjes bijgewerkt worden betreft lak.
Voor de rest veel rijden, en ervan genieten maar. De plannen voor een Mtech pakket laten varen. Kost mij achteraf te veel, en ik ga er toch niet harder of sneller door.
BMW E46 330i
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Echt een prachtige sedan, velgen en kleur zijn top.
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Eerste foto is onwijs dik!
Hij rijd heerlijk met dat onderstel. Heb er een stukje mee in de Eifel gereden. Lekker strak en serieus heerlijk comfortabel stug. Bizar hoe goed die verhouding is. Het is net mijn kw v2 set maar dan heel comfortabel. Overigens rijd die hele auto lekker soepel. Goed onderhouden dus.
Hij rijd heerlijk met dat onderstel. Heb er een stukje mee in de Eifel gereden. Lekker strak en serieus heerlijk comfortabel stug. Bizar hoe goed die verhouding is. Het is net mijn kw v2 set maar dan heel comfortabel. Overigens rijd die hele auto lekker soepel. Goed onderhouden dus.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Volgens mij heb je nog meer vervangen..KevinK schreef: Afgelopen jaar zijn er weer een hoop dingen vervangen: kleppendekselpakking, koelvloeistof reservoir, ruitenwisbladen, stuurbekrachtigingsleidingen, multiriemen. Oliewissel, brandstoffilter vervangen, koelvloeistof ververst en de stuurbekrachtingsolie. Tevens is er een origineel nieuw setje chromen nieren ingekomen.
Blijft een fraaie verschijning;combinatie van kleur,wielen en verlagen...helemaal af
Dit is geen link. Klikken is zinloos
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Ook mooi dat die af en toe is goed gebruikt word!
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Doel jij erop dat ik het originele luchtfilterhuis weer gemonteerd heb, en de Performance aan jou heb verkocht Rob? Ben blij dat je er plezier van hebt. Je bent een uniek OEM onderdeel rijker.
BMW E46 330i
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
kevin zeker een mooie bimmer kerel
- Laurens'94
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20 mar 2013, 14:55
- Locatie: Brielle
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Dikke BMW zeg! Hele mooie velgen ook, die had ik nog nooit gezien
Re: Kevin en zijn 330i Executive. Topic afstoffen.
Prachtige foto's en mooi onderhoud!