BMW E46 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
speedy25

Re: E46 M3 Occasions

Bericht door speedy25 » 24 feb 2012, 12:38

B46 schreef:Interieurkleur moet je van houden, evenals de (niet originele) velgen....
Dit is overigens de ex M3 van peter.v.r
kan iemand mij misschien wat meer informatie geven over die donker grijze m3 cabrio? mijn broertje is heel erg geintresseerd in die auto.
maar wij krijgen een niet al te best gevoel bij het bedrijf? iemand ervaring met zaanauto? ik belde ze vanmorgen op of we vanmiddag even bij de m3 cabrio konden kijken we konden wel langs komen om te kijken er zat alleen wel een storing in de auto iets met de smg bak want af en toe schakelde de auto niet.
ik het overlegd met mn broertje die die auto heel graag wil dus ik zeg tegen hem je kan hem wel kopen als hun die storing hebben opgelost want op hun site staat dat je 6 maand bovag garantie hebt bij aankoop.
dus ik bel weer met zaanauto krijg nu iemand anders aan de lijn die zegt jullie zijn van harte welkom de m3 verkeerd in perfecte staan geen storingen en een complete onderhoudshistory.
nou kan het dus aan mij liggen,de ene verkoper zegt dat er een storing in de smg bak zit en een andere verkoper zegt dat de auto perfect is?

wat vinden jullie hiervan? weet iemand toevallig de reden waarom peter.v.r de auto weer zo snel verkocht heeft?

thanx

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 24 feb 2012, 14:04

speedy, ik weet alleen van die auto dat die bij ongeveer 147k terecht is gekomen bij een Peugeot dealer. dat was ongeveer in oktober '011. bij de eigenaar die hem daar waarschijnljk heef ingeruild is er een nieuwe startmoter en heeft de auto niet lang geleden een inspection II beurt gehad...dat stonds ten minste in de advertentie, een paar maanden voordat die verkocht werd stond in de adv. B46 kan je er misschien meer over vertellen? en misschien kan je peter v. r. een bericht sturen over meer info.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 24 feb 2012, 14:10

Kijk wel uit met smg bak storingen. Kan zo simpel zijn als een relais van een tientje, tot hele hydraulische systemen die moeten worden vervangen (kan oplopen in de duizenden euros).

Ga ook eens rijden in andere M3's met smg, dan kun je sneller een verschil/fout herkennen.

speedy25

Bericht door speedy25 » 24 feb 2012, 16:39

als er problemen zijn met het smg systeem brand dan altyd het storingslampje of kan het ook zijn dat er een storing in zit zonder dat het lampje brand? heb wel aardig verstand van auto`s alleen van een smg bak weet ik vrijwel niks.
stel mn broertje koopt die auto omdat het probleem volgens hun is opgelost en de boel gaat weer stuk of slaat weer in storing valt dat onder bovag garantie?

Mikkie

Bericht door Mikkie » 24 feb 2012, 16:59

Ik zou niet snel een bak met een SMG-storing kopen als je niet zelf een beetje weet wat het zou kunnen zijn. Zonder ervaring kun je goed getild worden en het feit dat niet alle verkopers er eenduidig eerlijk over zijn, zou me ook geen goed gevoel geven.

Opvallend eigenlijk. Als men een tv koopt in de winkel, van een paar honderd euro, moet alles spik en span zijn. Maar wordt er naar een auto van boven 15k gereden, dan is met bereid om vooraf al het risico op dure reparaties te lopen...

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 24 feb 2012, 17:12

speedy25 schreef:als er problemen zijn met het smg systeem brand dan altyd het storingslampje of kan het ook zijn dat er een storing in zit zonder dat het lampje brand? heb wel aardig verstand van auto`s alleen van een smg bak weet ik vrijwel niks.
stel mn broertje koopt die auto omdat het probleem volgens hun is opgelost en de boel gaat weer stuk of slaat weer in storing valt dat onder bovag garantie?
Stel je voor, de verkoper krijgt de storing er niet uit, maar wil hem wel verkopen. Gewoon even het lampje eruit halen en je ziet het niet. Zou wel heel fout zijn, maar het is mogelijk. Ook weet ik niet of hij bij elke storing gaat branden.
Zelf heb ik wel eens het lampje van de smg aan gekregen, maar dat was door een eigen fout tijdens het driften. In een scherpe bocht wilde ik mezelf vast houden. Eerste waar ik naar greep was de smg pook. Toen zette ik hem dus bij 7000 toeren (in de tweede versnelling) in één keer neutraal. Daar wordt ie dus niet blij van. Maar even contact aan en uit en de storing was weg.
Volgens mij valt een dergelijke storing wel onder de garantie. Maar je zult altijd zien dat zoiets terug komt net nadat de 6 maanden voorbij zijn...

speedy25

Bericht door speedy25 » 03 mar 2012, 16:47

nou vanmorgen bij die grijze m3 cabrio gekeken pffff,flink onder de krassen,velgen waren echt verrot,leer in slechte staat heb niet eens een proefrit gemaakt in vond ik de moeite niet eens waard.
nog wel even gevraagd wat ie toe wou hebben op de e60 530i uit 2003 nou die was volgens hem net 11000 euro waard :gek: heb hem vriendelijk bedankt voor zn tijd en we zoeken gewoon verder..

dus als iemand nog een mooie e46 m3 cabrio weet te staan waar ik een e60 op kan inruilen dan hoor ik het graag.

Cougar

Bericht door Cougar » 06 mar 2012, 19:56

Tijdens mijn zoektocht naar een opvolger voor mijn :///m: , kwam ik de volgende tegen:
mooi exemplaar, beetje prijzig, maar hij lijkt wel in absolute nieuwstaat: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... 41&lang=de
Wie vindt een optie die hij niet heeft?

highperformance

Bericht door highperformance » 06 mar 2012, 21:02

Ziet er op de foto mooi uit. Maar die prijs :rolf:

vang

Bericht door vang » 06 mar 2012, 21:23

Dat "we" in NL geen drol meer over hebben voor een knappe M3 betekent niet gelijk dat "ze" in Duitsland ook gek zijn, Die prijs is voor de goede exemplaren realistisch in Duitsland.
Beest Met 4 Wielen

highperformance

Bericht door highperformance » 06 mar 2012, 21:50

Geen drol is natuurlijk niet waar en een beetje overtrokken. Alle waar naar zun geld. Op het eerste oog is het een fors bedrag ondanks de uitrusting en de foto's. Voor een complete 2003 M3 vind ik het een behoorlijk bedrag. Maar als ik een M3 E46 had staan in de garage had ik het wellicht ook te weinig geld gevonden. :whistle:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 06 mar 2012, 23:13

highperformance schreef:.... Maar als ik een M3 E46 had staan in de garage... :whistle:
Daar is wat aan te doen John :ja: :whistle:

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 06 mar 2012, 23:33

Met die km stand is ie het waarschijnlijk nog wel waard, hoewel ik aan iets minder zou denken.
Mijn 06/2003 M3, drie jaar geleden gekocht in nl met zo'n 45.000 op de klok. Moest er toen rond 31.000 voor neerleggen.
Sta nu netaan op 67.000, vraag me dan wel eens af wat ik er in Nederland weer voor zou vangen (hoewel ik hem voorlopig niet weg ga doen).

E36 racer

Bericht door E36 racer » 07 mar 2012, 08:04

Vind hem wel erg saai zo zwart met zwart...
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

willem-57

Bericht door willem-57 » 07 mar 2012, 08:14

Vindt de auto netjes, maar wel erg prijzig aangezien je hij ook nog ingevoerd moet worden, komt dus nog genoeg bij.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”