
Het was lekker weer vandaag, dus leek het me een mooie kans om de olie te vervangen.
Eerst bij de brezan een flesje engine flush opgehaald, thuis aangekomen erin gegooid, en dan moest het '10 minuten met een verhoogd toerental (1500rpm)' blijven zitten. Nu hebben de meeste e46 modellen een drive by wire systeem, dus kon ik 10 minuten lang in de auto het gas blijven doseren.
De bodemplaat had ik er al onderuit gehaald, dus na de flush de auto van het contact, aan 1 kant opgekrikt zodat ik bij de carterplug kon, opvangbak eronder, en.. alsnog een straal olie over de grond langs de bak op omdat er meer druk achter stond dan ik verwachtte.

Voor de rest ging alles prima. Ondanks dat ik niet erg veel kms maak en de laatste oliewissel een jaar geleden was, vond ik de olie er toch aardig donker uitzien. Ik rij wel veel korte stukken, vandaar dat ik dus om het jaar de olie wilde vervangen. Daarna de inspectie weer gereset, en we kunnen er weer een jaartje tegenaan.
