Pagina 16 van 24
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 09 mei 2010, 17:17
door Lexie
Gefeliciteerd met je 'mod'
Zal inderdaad veel beter bevallen.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 10 mei 2010, 13:31
door 320driver
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 19 mei 2010, 16:09
door lusig
is er ook een diy'tje van met name met betrekking tot het ontluchten??
greetz
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 19 mei 2010, 23:24
door Danishbmw
Ik heb mijn cdv er ook uit laten halen.....Merk dat de koppeling wat lichter in kan trappen en ja of er verschil inzit ik twijfl nog er over... :? . Misschien is het wennen? Dit is het eerste wat ik d8 toen ik weg reed.
Nee ik lieg eigenlijk sorry
Na een tijdje rijden en optrekken...Was het zonder het happeren en bonken. Het gaat veel soepeler en de auto trekt lekker dooor! Je wilt maar blijven gassen. Ik heb voor het eerst met mijn ASC uit in ze twee geslipt tijdens het optrekken?
Aangrijpingspunt is lekkerder zonder het wegzakken.
Dus TOP . Ik hoefde trouwens niet te ontluchten mijn monteur had de leiding met een tang geklemd en dan eruit aan elkaar schroeven klaar.Onluchten was niet nodig.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 20 mei 2010, 09:08
door 320driver
Goed om te horen dat het allemaal lekker schakelt en rijdt maar niet ontluchten na het verwijderen van de CDV?
Nou ja als je verder geen lekken hebt en de koppeling is goed in te trappen lijkt het me wel ok en anders merk je het vanzelf wel.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 31 mei 2010, 16:04
door bmwpeter
Tsja dit is misschien ook nog wel een modje welke ik ga uitvoeren. Mijn auto schakelt zeker niet slecht maar alles kan altijd beter natuurlijk. Vooral het doseren zou iets beter mogen en het terugvallen van de motor bij het wegrijden vanuit stilstand. Het zijn hele kleine dingetjes maar aangezien ik best (technisch-)perfectionistisch ben en de boel liever zelf onder controle heb is het wel een leuke mod welke ook nog eens functioneel is.
Zit de CDV ook op een facelift sedan 316i met (1796cc 16V met 115 PK'tjes) trouwens? Laat het maar ff weten want ik hoor het graag, zekers als de auto er nog beter van gaat schakelen.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 01 jun 2010, 11:34
door bmwpeter
Thanx Daru, dan zullen we maar eens ff een keer gaan sleutelen denk ik
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 01 jun 2010, 19:35
door bjornc
Wil de mijne er ook uit halen
- Spoiler: Laat zien
- Maar vrouwlief is het er nog niet mee eens.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 02 jun 2010, 11:31
door 320driver
Kan ik me dus niet voorstellen want het is ook in haar belang denk ik
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 02 jun 2010, 17:59
door bjornc
Talk to the wife, not me.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 02 jun 2010, 18:22
door bmwpeter
Laat ze even dit topic lezen met een lekker glaasje wijn erbij misschien is ze dan gelijk om
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 03 jun 2010, 16:56
door bjornc
Dan mag d'r wel een liter wijn in, als ik haar hiermee wil omlullen
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 04 jun 2010, 09:41
door bmwpeter
Lekker moezelwijntje moet toch wel te scoren zijn in die Heimat? En anders offer je jezelf op voor een lekkere massage, waar mag ze zelf kiezen
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 16 jun 2010, 23:30
door vegito
De hele bedoeling van dat CDV is toch de schokken op te vangen toch..?.. Als je het eruit haalt dan is het toch juist niet goed aangezien er meer stress komt op het aandrijf gedeelde en dus eerder onderdelen slijten?.. Ik heb sindskort een e46 2002 en ik weet zeker dat bij mij ook een CDV heeft, maar ik zit niet erop te wachten dat ie opgegeven moment gaat bonken ofzo mede door het verwijderen van de CDV of zie ik het verkeerd?.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 17 jun 2010, 00:02
door Jussi
Dat zie je inderdaad verkeerd.
The Clutch Delay Valve (CDV) is a one-way restrictor installed by the factory between the clutch slave cylinder and clutch master cylinder. It "delays" the engagement of the clutch, much like old record players used a damped tone-arm to gently lower the needle onto the surface of a record.
Because of this valve, no matter how quickly you lift your foot off the clutch pedal, the clutch engages the flywheel at a constant (slow) rate. In theory, it can save the driveline from shock, were an inexperienced (or immature) driver to dump the clutch at high RPM. But in practice, all it does is prematurely wear out the clutch and turn experienced drivers into people who, despite 20 years of practice, cannot shift gears smoothly. During parallel parking maneuvers, the delay can be infuriating, causing constant clutch slippage. And during hard acceleration, the large amount of clutch slippage can greatly shorten the life of your clutch. During normal, sedate driving, the shift from first into second gear is often jerky, leading passengers to question your skill. As the driver, you can see your passengers' heads bobbing back and forth during every shift! Yes, in their minds, they are laughing at you.