HELP!!!!!HELP!!!!
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
*het Vanos systeem moet op 60 bar opereren. De Vanos druk kan overigens exact gemeten worden dmv een Vanos diagnose bij een BMW dealer. En dan weet je dus of de pomp en/of hogedruk leiding vervangen moet worden.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat je van specialist naar specialist blijft rijden.
Op mij komt het over van ik vraag daar wat en daar wat en daar wat en dan ga ik weer terug naar de eerste om die op zijn fouten te wijzen.
Want ik denk niet dat je nog bij Molenaar langs hoeft te gaan voor advies.
Op mij komt het over van ik vraag daar wat en daar wat en daar wat en dan ga ik weer terug naar de eerste om die op zijn fouten te wijzen.
Want ik denk niet dat je nog bij Molenaar langs hoeft te gaan voor advies.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
+1matheeuwissen schreef:Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat je van specialist naar specialist blijft rijden.
Op mij komt het over van ik vraag daar wat en daar wat en daar wat en dan ga ik weer terug naar de eerste om die op zijn fouten te wijzen.
Want ik denk niet dat je nog bij Molenaar langs hoeft te gaan voor advies.
Ik vind dit ook geen manier van doen... Zowel naar Koopman als naar Molenaar welke beide als zeer bekwaam bekend staan. Iemand afrekenen op alleen uitlezen kan echt niet.. Uitlezen is een indicatie.. Ze moeten echt wel verder kijken en sleutelen.
Ik begrijp goed dat specialisten niet zitten wachten op iemand die alleen even komt uitlezen.. En daar op internet commentaar op gaat leveren.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren, ik moet naar diverse specialisten. Want niemand heedt geld om te strooien. Stel dat ik tegen Hein zeg oké, kost me dat €8000. Molenaar zegt dat de pomp goed kán zijn. Hoe zou jullie je zelf voelen als je achteraf hoort dat €8000 onnodig is geweest!!!!
Trouwens molenaar kreeg 2 dagen om uit te zoeken en Hein voor heb ik vrij genomen. Hein besteed 4 min aan mn auto terwijl hij ruim 3 uur had.
Trouwens mensen kunnen van elkaar leren. Zoals wij hier ook doen. Ik schrijf in mn vorige bericht wel een beetje bot, maar in werkelijkheid heb ik niemand gekwetst. Netjes elkaar bevindingen naar elkaar toe verteld.
Trouwens molenaar kreeg 2 dagen om uit te zoeken en Hein voor heb ik vrij genomen. Hein besteed 4 min aan mn auto terwijl hij ruim 3 uur had.
Trouwens mensen kunnen van elkaar leren. Zoals wij hier ook doen. Ik schrijf in mn vorige bericht wel een beetje bot, maar in werkelijkheid heb ik niemand gekwetst. Netjes elkaar bevindingen naar elkaar toe verteld.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste Edgar, ik ga een dag prikken bij Molenaar. Naar Hein ga ik niet. Ik ga naar molenaar omdat zij de flotter van brandstofpomp niet goed is geplaatst. Deze valt onder garantie. In tussentijd gaan ze de auto opnieuw uitlezen want ze willen zien of de alarm van Vanos terug is gekomen. Maar toch gaan ze de timing opnieuw inleren. Dat duurd 18 min.Edgar1234 schreef:Wat is nu je plan?
Als dat ook gedaan is en stel de vanos alarm is terug, dan gaan ze met manometer de vanos olie druk meten. Als dat gedaan is en alles is goed, dus geen vanos probleem, dan gaan we compressie test doen. En kijken wat daaruit komt. Dus ik ga met molenaar verder. En dat willen zij ook.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik hoop dat alles binnenkort snel alles voor elkaar is en je kan genieten van je M5
Komen er nog foto's ?
Komen er nog foto's ?

- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Vraag dan ook of ze je actief koolfilter nakijken of deze niet verstopt zit. Ik heb het idee dat je nu maar wat ongecontroleerd aan het proberen bent en straks weer een rib uit je lijf kwijt bent.
En lees ook eens wat er op m5board staat, daar zit meer info dan bij alle experts in NL bij elkaar.
En lees ook eens wat er op m5board staat, daar zit meer info dan bij alle experts in NL bij elkaar.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste Marcel, ik ga zeker dit zeggen wanneer ik daar benMarcel RSD schreef:Vraag dan ook of ze je actief koolfilter nakijken of deze niet verstopt zit. Ik heb het idee dat je nu maar wat ongecontroleerd aan het proberen bent en straks weer een rib uit je lijf kwijt bent.
En lees ook eens wat er op m5board staat, daar zit meer info dan bij alle experts in NL bij elkaar.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Het actieve koolfilter is alleen op de US versies geleverd ivm emissie normeringen en niet op de Euro auto's.
Er zijn niet veel verschillen tussen de US en Euro geleverde auto's maar dit filter is er een van. Ook de software is op sommige gebieden anders zoals voor de launch control.
Er zijn niet veel verschillen tussen de US en Euro geleverde auto's maar dit filter is er een van. Ook de software is op sommige gebieden anders zoals voor de launch control.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Dan zou deze afvallen of heeft deze ook een secundaire luchtpomp. Deze kan ook carbon opbouwen waardoor de motor rauw gaat lopen. Ook iets wat bij de E39 M5 voorkomt. Tevens wordt er ook over een onvoldoende demping van de uitlaatophanging gesprokn die de trillingen doorgeeft.
Vermogensverlies hoeft namelijk niets met dit trillen te maken te hebben.
Vermogensverlies hoeft namelijk niets met dit trillen te maken te hebben.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste Marcel, toen ik laatst bij molenaar was, hebben we het uitgelezen met de nieuwste ISS systeem. Wat bmw ook heeft, ik zal hier schrijven wat de storingscode zijn;Marcel RSD schreef:Dan zou deze afvallen of heeft deze ook een secundaire luchtpomp. Deze kan ook carbon opbouwen waardoor de motor rauw gaat lopen. Ook iets wat bij de E39 M5 voorkomt. Tevens wordt er ook over een onvoldoende demping van de uitlaatophanging gesprokn die de trillingen doorgeeft.
Vermogensverlies hoeft namelijk niets met dit trillen te maken te hebben.
4FA0........ SMG:"koppeling(aansturing,pozitie-afwijking)
27B6.........Vanos -oliedruk
271A.........Vanos regeling inlaat cilinderrij 1
271C.........Vanos regeling inlaat cilinderrij 2
Deze alarmen zijn gewist. Nu is het afwachten of deze zijn teruggekomen. Oja deze alarmen zijn ingekomen bij km stand van 121.856. Nu staat ie rond 122.xxx km
Toen ik het had gekocht was ie rond de 118.000 km
Toen was de trilling al aanwezig dus ik denk niet dat het met vanos te maken heeft. Trouwens de nokken staan heel goed, de timing is goed.
Ik vermoed zelf dat deze vanos is ingekomen toen we de olie hebben ververst. Misschien hierdoor een druk verschil. Misschien lucht???
Molenaar zegt als de olie continue weinig druk leverd, dan zou de positie van nokken moeten verschillen.
De hoogste verschil zat in aanslag van nokken bank 2 dat was 3 graden. Marco zegt dit 3 granden is nihil.
Laatst gewijzigd door Ozan_M5 op 02 mar 2014, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Alles bij elkaar genomen kan ik nu maar tot een conclusie komen, zorg dat je een goede en vertrouwde band heb met een onderhoudsspecialist. Dat is zeker van belang als je zelf niet zo technisch bent en afhankelijk bent van anderen en helemaal met zo'n technisch wonder als een M5. Ozan, als je een goed gevoel hebt bij Molenaar zou ik daar gewoon bij blijven, meningen en conclusies van medeforumleden kun je natuurlijk altijd bespreken met ze en bovendien leren zij daar ook weer van. Ik hoop dat ze nu dicht bij de oplossing zitten en dat het niet al teveel extra kosten met zich meebrengt. 

- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ozan.
Vandaar dat ik aangeef dat het 2 van elkaar losstaande zaken zijn.
Maar als je engels goed is, ga dan je licht eens opsteken op M5board. Daar zit echt meer kennis dan je in heel Nederland zult vinden.
En je kunt ook Evolve in de UK eens een email sturen. Die kennen deze motor alsof ze hem mee hebben helpen ontwerpen.
Vandaar dat ik aangeef dat het 2 van elkaar losstaande zaken zijn.
Maar als je engels goed is, ga dan je licht eens opsteken op M5board. Daar zit echt meer kennis dan je in heel Nederland zult vinden.
En je kunt ook Evolve in de UK eens een email sturen. Die kennen deze motor alsof ze hem mee hebben helpen ontwerpen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste Marcel, mijn engels is niet zo goed. Maja toch lees ik en probeer te begrijpen. Soms met hulp van translaterMarcel RSD schreef:Ozan.
Vandaar dat ik aangeef dat het 2 van elkaar losstaande zaken zijn.
Maar als je engels goed is, ga dan je licht eens opsteken op M5board. Daar zit echt meer kennis dan je in heel Nederland zult vinden.
En je kunt ook Evolve in de UK eens een email sturen. Die kennen deze motor alsof ze hem mee hebben helpen ontwerpen.
