Werkt: Parrot met stuurbediening in pre-facelift

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Salvie

Re: Werkt: Parrot met stuurbediening in pre-facelift

Bericht door Salvie » 01 sep 2010, 10:48

Super bedankt voor de snelle antwoorden :)
Ik ben eigenlijk niet iemand die reageert op forums maar in dit geval dacht ik laat ik hulpvaardig zijn door mijn bevindingen te delen.

In het geval dat de namen niet worden uitgelezen op de radio display zie ik de toegevoegde waarde niet gelijk.
Dit betekend namelijk dat als je gebeld wordt eerst je telefoon erbij moet pakken om te zien wie je probeert lastig te vallen.
maw. wil ik het gezeur van mijn vriendin nu wel aanhoren of niet ;-)

Ook met het bellen naar personen zou je dan via je telefoon de persoon moeten bellen, of hiervoor spraakherkenning gebruiken.
1 + 1 = 2 en weten allen in hoeverre spraaherkenning foutloos werkt.

Mijn Parrot 3100 zojuist op marktplaats te koop gezet, maar wellicht met de antwoorden van Doezel zie ik dan maar weer af van de verkoop. Lastig allemaal hoor, je wilt 1 ding en dan moet je een ander aspect laten varen, dat maakt de keuze niet makkelijker :)

Doezel, ik stel me graag even voor indien dit gebruikelijk is (aangenaam ik ben Salvador :)).
Ik zal de gegeven link hiervoor gaan gebruiken.

Allen indien ik juist ben met mijn redenering boven zal ik de 3100 gaan inbouwen en de telefoon knoppen op het stuur niet gebuiken. Wat dat betreft zit mijn display ook mooi verstopt in het rolobakje :)

Groeten,

Salvie

Salvie

Bericht door Salvie » 01 sep 2010, 13:53

Hallo,

Daar was ik weer.
Nog even voor de volledigheid zal ik jullie uitleggen wat nodig wordt geacht om een Parrot CK-3100 werkend te krijgen met het multifunctioneel stuur in de BMW < 2001.

Benodigd:
ISO Kabel : http://www.fitbluetooth.co.uk/pr/ctunibm01-lead/
Interface Kabel : http://www.fitbluetooth.co.uk/pr/ctunipar03-interface/ + enkele p/p connectors.
Bluetooth Apparaat : Parrot CK-3100

Houdt mij svp. niet verantwoordelijk indien bovenstaande niet werkt.
Ikzelf heb het gehele pakket besteld en laat deze 13 september a.s. (2010) inbouwen.
Na het inbouwen zal ik nog een comment achterlaten en al dan niet laten weten of de nu genoemde oplossing voor CK-3100 gebruikers werkend is met een BMW e46 van voor 2001. Mijn schatje (BMW) is van juni 1999, en heeft de 17 pins connector.

We komen steeds verder en met zijn allen zullen we altijd een oplossing vinden :)

Have fun and enjoy the ride!

PS. Voor het bestellen van de enkele p/p connectors wacht ik nog op een antwoord en indien ik hier een antwoord op krijg zal ik nogmaals een bericht achterlaten.

(jeez ik ben goed bezig man!!)

Mikkie

Bericht door Mikkie » 02 sep 2010, 08:22

Je kunt wie je belt en door wie je gebeld wordt gewoon aflezen van het scherm van de Parrot hoor. Helaas dus niet via de radio (misschien dat het met een aftermarket radio wel werkt though), maar als je het schermpje enigszins in het zicht laat kun je na het maken van de bluetoothverbinding je telefoon gewoon in je tas of jaszak laten zitten want de rest bedien je via het Parrot-systeem. Ikzelf heb 'm vlak voor de meters geplakt, ter hoogte van de verbruiksmeter. Enige lampje dat ik niet zie is van de (hand)rem, verder kan ik alles nog zien, prima plek.

Salvie

Bericht door Salvie » 02 sep 2010, 17:39

Hoi,

Goed nog even bericht van mijn zijde.
De oplossing voor de CK-3100 lijkt mogelijk.
Let wel op het is niet geheel plug & play.

Connectie Diagram: https://www.connects2.com/Instructions/CTUNIPAR03.pdf

Zie hier antwoord van de UK reseller

The adaptor is virtually plug & play…all you require to connect is a positive feed (Red) Negative/Ground (Black) So two wires need connecting to a suitable feed behind your dash…we would assist if you have any problems :zwaai: .

The Bullets on the CTUNIBM01 are for Violet (K-Bus) & Mute (Yellow) plug together and job done.

:W

rahimshah

Bericht door rahimshah » 19 okt 2010, 19:55

Beste BMW Liefhebbers,

Ik heb dit hele forum en topic doorgespit, maar ik kom er niet helemaal uit.
SInds 2 maanden ben ik de gelukkige bezitter van een 330 CD uit 2003.
Nou wil ik hier graag een bluetooth carkit in hebben waarbij ik het MF stuurwiel kan gebruiken. ik heb een MK4 navi computer met een 16:9 scherm. Qua carkit ben ik gegaan voor de Parrot CK3000 Evo. Nou wil ik graag weten welke interface of kabels ik nodig heb voor de stuurwiel bediening. Ik heb wat gelezen over 17 of 40 pins? Daarnaast is dit hele topic toegespitst op de pre-facelift. Waar zou ik de juiste kabel/interface kunnen aanschaffen en welke moet ik hebben?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Alvast Bedankt

Gr

R.S.

markkamphorst

Bericht door markkamphorst » 20 okt 2010, 14:17

Ik weet er verder niet veel van maar je moet een 2CONNECT kabel hebben. Je kunt dat gebruiken in de zoekfunctie en je komt er wel mee vooruit :!

TommyGun
Contacteer:

Bericht door TommyGun » 29 jun 2011, 17:46

Gaat dit alleen met de CK3000? Mij lijkt het ontbreken van het schermpje toch wel jammer, of valt dat mee, en hoe doen jullie dat dan (gewoon via de telefoon zelf)?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Mikkie

Bericht door Mikkie » 29 jun 2011, 18:48

Koop dan gewoon de CK3100. Maar als je toch van plan bent de Dynavin te kopen, dan zou ik geen Parrot inbouwen tussentijds.

TommyGun
Contacteer:

Bericht door TommyGun » 29 jun 2011, 19:24

True, dan bespaar ik dat geld wel tot dan :)
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Chris van S

Bericht door Chris van S » 29 jul 2011, 22:27

Weer even een schop omhoog.
Dit draadje heb ik goed doorgelezen, want ik wil ook een parrot in mijn auto laten zetten.
Maar ik wil graag de Parrot MKI9200 in mijn auto zetten icm met de unika voor de stuurwielbediening.
Vanmiddag heb ik even mijn radio uit- en ingebouwd (10 minuten werk) om foto's te maken.
Zouden jullie mij kunnen helpen just to make sure. Hoeveel pins connector heb ik nou??? En heb ik nou een becker of een alpine business radio? Bj van mijn auto is sept 2001. En heb een mode knop voorop.

Afbeelding

Afbeelding
foto van bovenaf

Vast bedankt!

Edit: volgens mij heb ik 17-pins radio.

Coldburn

Bericht door Coldburn » 31 jul 2011, 11:28

Ja snap ik ook niet. Ik heb hetzelfde en schijnbaar is dat alleen pre=facelift stekker. Terwijl onze auto's een facelift hebben..

Chris van S

Bericht door Chris van S » 10 aug 2011, 11:56

Gisteravond parrot ingebouwd in mijn compact. Ben echt 2 uur aan het kl*ten geweest om de ventilatieopening en airco paneel te demonteren.... :leip:
Maar het zit er nu wel netjes in en werkt perfect!!! :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”