Pagina 17 van 19

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT)

Geplaatst: 27 jun 2014, 20:35
door GreyCooperS
Dikkie dik, Bart! 8)

Benieuwd hoe t gaat staan...

...en uiteraard congrats met het afronden van je scriptie!

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT)

Geplaatst: 27 jun 2014, 20:54
door matheeuwissen
Jow thnx :)

Zit nog te dubben om een rode bies op de velgrand te doen icm met rode BBS logo.

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT polijsten)

Geplaatst: 28 jun 2014, 07:14
door Martijn.
Kijk, die zijn weer als nieuw !!

Goed bezig.

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT polijsten)

Geplaatst: 30 jun 2014, 16:40
door NielZ
Wat een verschrikkelijk werk, dat polijsten :gek:

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT polijsten)

Geplaatst: 02 jul 2014, 11:48
door matheeuwissen
Het is vooral tijdrovend. Je moet een hoop geduld hebben :P

iig een stud conversie kit aangeschaft. Deze hoop ik voor het weekend te ontvangen.

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT polijsten)

Geplaatst: 09 jul 2014, 17:13
door bob de bouwer
bart het zijn dikke wielen ze staan er geweldig onder :duim:

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 21 jul 2014, 16:28
door matheeuwissen
Afgelopen weken echt flink doorgewerkt om de auto op tijd af te hebben voor DE BMW meeting van Europa, Syndikat Asphaltfieber. Op een aantal details na is dit ook gelukt.

Allereerst heb ik vorige week de auto gepolijst en in de keramische coating gezet. Het effect bij nat weer van deze coating is echt bizar.

Verder ben ik bezig geweest met het afmaken van de velgen.

Na het polijsten van de velgranden heb ik de knoop doorgehakt en besloten dat de harten Gun Metal Grey moesten worden. De 2002TII van mijn vader is ook deze kleur. Verder zijn de harten dus niet zwart, maar een donkere grijs tint.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het spuiten van de harten heb ik de velgen voor de uitstraling even in elkaar gezet

Afbeelding

Hierbij tot de conclusie gekomen dat de achterzijde van de velg zwart moest worden, of iig een donkere kleur. Want deze aanblik is echt geen porum.

Binnenzijde zwart:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de randen weer opgepoetst voor de velg in elkaar gaat:

Afbeelding

Verder in de tussentijd nog een andere upgrade ontvangen:

Afbeelding

Hierbij horen natuurlijk ook:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Studs gemonteerd:

Afbeelding

Vervolgens kunnen de velgen voor de eerste maal worden gepast, inclusief de lugnuts.

Afbeelding

Meteen de klauwen en de naaf maar zwart gespoten. Ziet er toch iets fraaier uit dan dat zilver en een roestige klauw.

Afbeelding

Afbeelding

Na dit alles werd het tijd voor banden. De man van Dreamworks had gezegd dat ik makkelijk met 255 achter zou kunnen rijden na het afdraaien van de banden. Deze maat lag toevallig eerst op de voorvelg. Hierbij heb ik besloten een set nieuwe voorbanden te bestellen in de maat 235 35 19 van hetzelfde merk en type. Zo zou ik op alle 4 de velgen hetzelfde merk en type band hebben.

Banden gemonteerd en rijden zou je zeggen. Helaas liep de 255 band nog steeds aan. Ik wilde perse met deze velgen naar Syndikat dus heb ik besloten mijn banden van mijn CH's over te draaien op de RS-GT achtervelg. 235 35 19 achter ;)

Nieuwe voorband:

Afbeelding

en de achterband:

Afbeelding

Het was toen vrijdag :P. Ik snel naar huis gereden en de auto gewassen. Vervolgens meteen naar binnen gereden (de zon scheen als een malle) en de auto droog gezeemd. Daarna nog 1 keer naar buiten voor de fotogeile mensen van bimmerportal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de auto binnen gezet en naar bed gegaan want de andere morgen ging om 4:30 weer de wekker ;)

Klaar voor vertrek samen met de Alpina B6 van een vriend van me:

Afbeelding

Heenreis:

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk aangekomen na een uurtje of 6

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens een aantal rondjes gelopen en van een welverdiend biertje genoten.
Op zondag ook nog een rondje over het terrein gedaan, maar het grootste gedeelte van de bezoekers was toen al vertrokken, waarna het ook voor ons weer tijd was om terug te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een geslaagd weekend gehad en waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer.

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 21 jul 2014, 19:37
door GreyCooperS
Goed bezig Bart 8)

Wielen zijn erg dik geworden zo en lugs zijn natuurlijk altijd goed ;)

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 21 jul 2014, 20:16
door Martijn.
Kijk, geen half werk. Mijn oude wielen zijn weet tip top in orde en staan mooi onder de auto !!
Goed bezig !

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 21 jul 2014, 21:18
door matheeuwissen
Jow, thnx :)

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 22 jul 2014, 09:00
door Mr._T-Rex
Staat hem erg goed inderdaad :duim:

Studs en lugs ben ik ook nog over aan het denken, staat toch wel erg mooi!

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 22 jul 2014, 10:19
door --help
Denk dat oranje knippers hem erg goed zouden staan, dit is naar mijn mening te zwart. Wat contrast kan hij wel gebruiken. Ziet er verder goed uit! :)

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 22 jul 2014, 11:29
door E36 M-Style
Staat er mooi op :duim:
Ik zou de velgen zo laten persoonlijk.

Misschien nog ietsjes zakken?

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 22 jul 2014, 12:18
door matheeuwissen
Als ik een schroefset voor een m3 kan vinden gaat hij idd nog wat zakken.

Re: Bart's E46 323 CI (BBS RS-GT + Syndikat Asphaltfieber)

Geplaatst: 16 sep 2014, 17:56
door matheeuwissen
Aangezien de E46 in mijn optiek toch vrijwel af is, op wat details na, was ik al een tijdje opzoek naar iets anders. Mijn andere e46 is bijna klaar voor verkoop en dus heb ik vandaag een e30 cabriolet opgehaald hier in de buurt. Heeft wat bekende plekjes en verdient niet de schoonheidsprijs, maar in de basis is hij goed en er zit een nieuwe kap op.

Verder zit er zoals te verwachten met het budget waarin ik zocht wat werk aan. Maar ik kan er voorlopig gewoon mee rijden en dan wellicht deze winter al wat mods uitvoeren, zodat de cabrio er volgende zomer wat beter bijstaat.

Voorlopig ben ik tevreden.

Hier nog wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk op de brug om de schade eens te bekijken, maar hij is redelijk hard. Hij heeft wel wat plekjes, maar dat was te verwachten voor dit geld ;)

Hier is de E30 thuis.

Afbeelding

Ik ga op mijn gemak opzoek naar wat blauwe delen, ziet er toch wat beter uit dan deze lapjeskat :P