Pagina 17 van 18
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 31 okt 2017, 09:54
door Leooo
Fijn dat je er veel aan hebt!
De quick release is goedkope Chinese ali express troep;) Maar werkt prima;
https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 2310867367
Let wel, je moet een Hub hebben op je stuurnaaf, en je stuur komt aardig dichtbij te zitten.
Ik heb een normale Ltec hub maar ga wellicht in de toekomst een verkorte halen.
Vergeet trouwens niet je oliepompmoer vast te lassen!
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 31 okt 2017, 10:09
door Dutchie
Leooo schreef:Vergeet trouwens niet je oliepompmoer vast te lassen!
Maak je niet druk, dat is bij een 2.8 niet nodig
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 31 okt 2017, 22:57
door Leooo
Dat dacht ik dus ook maar deze vent heeft het dus ook gehad met zijn 325;
https://www.youtube.com/watch?v=4PHf7U3Tewc
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 01 nov 2017, 10:59
door Dutchie
Hmm dat is nieuw voor mij, dacht dat het probleem alleen bij de B30 lag in verband met de trilling in de krukas boven 6000.
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 19 nov 2017, 17:44
door Leooo
Omdat het stuur nogal trilt tijdens het remmen, heb ik de schijven laten afdraaien;
Geen idee of dit het probleem was maar voor mijn e91 ging ik er toch al heen, en voor €30 per schijf is het de moeite waard om te testen.
Ik heb de E46 even geinspecteerd en ik heb zeker nieuw blokken nodig voor de volgende trackday;)
- Spoiler: Laat zien
Ook zie ik roest ontstaan op een plek waar ik het liever niet heb, iemand een idee wat hiervoor het beste is?
Of gewoon simpelweg verstevigen met extra plaatje er tussen?
Na lang nadenken is dit de winterplanning;
- Swirl pot + alu tank
- Verstevigen subframe plaatwerk
Het is niet veel maar dit wordt al lastig om te realiseren met mijn agenda..
En 1 december zet ik hem op de pijnbank, ik ben zeer benieuwd wat voor vermogen hij op de achterwielen heeft na het aanpakken van de kop. Wellicht is het iets te vroeg omdat het blok nog amper op full load heeft gedraaid maar ik ga er toch al heen met de e91 voor een chippie en dan voor 80e extra zetten ze deze er ook op en krijg ik vast nog wat handige tips van ze.
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 01 dec 2017, 13:39
door Leooo
Vandaag naar Van Vught Tuning geweest om de 325d te kietelen en ook maar meteen de 330i op de pijnbank te zetten.
Ik heb er 102 octaan in gedaan, maar daar kan de standaard ECU waarschijnlijk niets mee.
Toch 255 pk en 328nm uit het blokje weten te persen!
Ze hebben alleen een uitdraai gedaan maar ook even de auto bij langs gelopen.
Ze gaven mij de tip om een spagetti spruitstuk te monteren want ze hebben bij alle E36 325i'tjes +/- 15-17pk extra vermogen weten te genereren. Daarnaast zouden ze de ECU nog kunnen optimaliseren voor 102 octaan en dan wellicht nog in totaal 20-30pk extra eruit te kunnen halen.
Ook adviseerden ze mij om geen turbo blok ervan te maken, gezien de kosten en de grote kans op mankementen en het dus leuk voor de portomonee te houden.
In 2018 was ik dat sowieso nog niet van plan maar het heeft me wel aan het denken gezet.
Nu neig ik toch naar alles optimaliseren zoals het nu is, en het uiterlijk aanpakken zodat er geld over blijft om slicks te kopen, te racen en sparen voor die daily Alpina B of D5;)
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 02 dec 2017, 10:37
door E36 racer
Spaghetti spruitstuk voor mijn E36 kwam van Schmiedmann, was prima kwaliteit en makkelijk te instaleren ook. Geen idee of ze leuke setjes voor de E46 330i hebben, maar dat zal vast wel hun kennende.
Je zou ook nog kunnen kijken naar een supercharger setup... ik geloof dat paul vlasblom die aanbied voor niet M3's voor een niet al te belachelijk bedrag....
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 04 dec 2017, 16:44
door Dutchie
Schmiedmann headers, M50 inlaat spruitstuk erop, en wij kunnen 'm afstellen voor je
Re: E46 330ci | project circuit |
Geplaatst: 03 aug 2018, 22:59
door Leooo
De vakantie zit er aan te komen dus eindelijk weer wat tijd voor de e46
Ik heb afgelopen week een nieuwe versnellingsbak gekocht want ik ga mijn kapotte bak niet zelf reviseren.
Deze heeft volgens de verkoper 170dkm gedraaid en werkte prima toen ie onder zijn auto weg kwam, hij wilde graag een 6 bak hebben.
Mocht het zo zijn dat hij niet optimaal werkt ga ik kijken of ik van twee bakken 1 goed werkende kan krijgen maar ik hoop gewoon dat deze het prima doet.
Ook wil ik voorkomen dat ik elk jaar een bak moet kopen en mijn BMW specialist had dit al voorspeld, de synchromeshen zullen het gaan begeven als ze te warm worden.
Dus zojuist een mooi pakketje binnen gekregen;
Alleen de oliepomp moet nog binnen komen en dan kan ik aan de slag om een 'switch panel' met de temp en oliedrukmeters te maken. En uiteraard de bak vervangen en het leidingwerk doen.
Re: E46 330ci | project circuit | Nieuwe handbak
Geplaatst: 20 aug 2018, 23:17
door Leooo
Gisteren ben ik begonnen om de bak te vervangen.
Ik had alles behalve de bak er binnen 2 uur onder weg.
Echter..... heb ik wel 4 uur gedaan om 1 bout los te krijgen van de bak.
Ik vermoed dat de 'bmw specialist' de bouten met de slagmoersleutel heeft vastgezet. Maar, na een uur slagje voor slagje een beetje beweging erin te krijgen gebeurde dit;
Dus het geplande simpele klusje werd gevalletje motor uitbouwen;
- Spoiler: Laat zien
Dit ging ik niet bij mij thuis doen met de schaarbrug en beperkte ruimte, dus snel een trailer geregeld en naar een vriend van me in Veendam;
- Spoiler: Laat zien
Ik kon nu gelukkig overal makkelijk bij en we hadden de bak met een paar minuten los.
Maaaaaar toen zag ik dit;
Morgen maar even de specialist bellen, want ik denk dat er gewoon een te grote drukgroep in heeft gezeten.
Hij ratelde ook als ik hem in zn vrij had staan. Maar zodra ik de koppeling indrukte was het geratel weg. De specialist zei destijds dat het niks was en dat ik prima door kon, eens zien wat hij morgen te zeggen heeft.....
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Geplaatst: 21 aug 2018, 07:59
door Dutchie
Die drukgroep ziet er ook maar raar uit, en lijkt ook veel groter dan wat ik er op had zitten.
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Geplaatst: 21 aug 2018, 10:04
door Leooo
Weet jij nog welk type drukgroep je erop had zitten?
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Geplaatst: 21 aug 2018, 12:10
door Dutchie
Ik had een verzwaarde LUK drukgroep van gripforce.com, type zou ik zo niet weten.
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Geplaatst: 21 aug 2018, 22:05
door Leooo
Het blijkt inderdaad de drukgroep te zijn, maar niet omdat de drukgroep 'te groot' was.
Hij is simpelweg geknapt.
Daardoor staat ie ook niet meer in het midden;
Ook zag ik nog een beste hot spot zitten op het vliegwiel. Wat denken jullie? Vervangen, laten zitten of laten afdraaien?
Koppelingsplaat ziet er nog prima uit (voor zover ik kundig genoeg ben om dat te beoordelen;))
- Spoiler: Laat zien
Ook vandaag geprobeerd om de geknapte bout te verwijderen, maar dat lukte niet, want het blijkt toch aluminium te zijn
Morgen boortjes kopen en lekker boren;)
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Geplaatst: 22 aug 2018, 08:16
door Dutchie
Hmmmm wat voor set is dat eigenlijk? vliegwiel is ook niet origineel 330? Ik heb nog nooit een drukgroep zo zien knappen
Ik zou het vliegwiel ook meepakken.