CTD's Facelift 330Cd: Pensioen!

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jussi

Re: CTD's Facelift 330Cd BESTELLING GEDAAN NIEUW SPEELTJE!!

Bericht door Jussi » 12 jun 2009, 18:35

Heb gisteren nog een examen gedaan over psychologie & verkoopsgerichte taal. ;)

Steven S

Bericht door Steven S » 12 jun 2009, 18:35

:rolf:

maar ff serieus, hele mooie mod voor je wagen!! Ik ben benieuwd hoe de uitlaat gaat worden!

JayZee

Bericht door JayZee » 12 jun 2009, 20:09

CTD schreef: Ik heb ook reeds een afspraak staan bij Skytune, om me een uitlaat te lassen!
Daar heb ik de uitlaat van mijn Toyota Paseo ook laten lassen. Zeer goed daar.
Ik denk niet dat je snel betere kwaliteit kan vinden dan daar, want ik heb al serieus wat knoeiwerk gezien van andere garages.
Het was de trip van Maasmechelen naar Maldegem (175km) meer dan waard ;D

CTD

Bericht door CTD » 12 jun 2009, 22:38

Klopt, ik heb over het algemeen ook enkel goede commentaren gehoord. Enkel zonde dat ze altijd zo volgeboekt zitten. De eerstvolgende datum dat ik kon komen was 29 juli!! Maarja, ik denk dat het dat wachten wel waard zal zijn. Nog commentaren i.v.m. De diffusor?

Mac

Bericht door Mac » 12 jun 2009, 22:43

CTD schreef:Nog commentaren i.v.m. De diffusor?
Vind het overdone op een mooie 330cd. Zou het origineel houden!
Op een M staat het super, maar dit wordt net té.

CTD

Bericht door CTD » 12 jun 2009, 23:50

330dM schreef:+1 Als je 4 pijpen wilt, gewoon een M3 aanschaffen, beetje teveel wannabee imho.
Ga je ook die kieuwen in je spatborden zagen? :roll:
Tuurlijk niet, ik zal nooit beweren een M3 te hebben. Maar 1 ding wil ik wel even kwijt: ik doe dit absoluut niet om op een M3 te lijken. Ik vind het ook een beetje vervelend, dat de 4 pijpen telkens worden aanzien als een M3 wannebe. Als je kijkt naar veel nieuwe, modernere wagen, dan hebben er veel dubbele uitlaten. Dit heeft dus ook niets met een M3 te maken.
Direct een associatie met een M maken vind ik dus een beetje flauw. Ik vind het zicht gewoon mooi, en omdat de meeste nieuwe wagens dit ook hebben, zie ik het als een upgrade.

En trouwens nog iets: wat maakt het uit of het nu gaat lijken op een M? Het gaat erom dat het er mooi uitziet. Trouwens, als een M geen 4 uitlaten had, was het dan ook wanabe tuner? Tuurlijk niet. Als je het knap vind is dat goed, vind je het lelijk, ook goed. Maar het afkeuren omdat een M dat heeft...

Gewoon een eerlijke mening aub, maar stop aub met 'het is geen M' aan mijn deur aan te komen, begint me beetje de keel uit te hangen!

Ps.: ik heb vandaag een Civic gezien met BMW logo's en M3 (ja, met de '3' erbij) opschrift. Dat gaat er over!

Mac

Bericht door Mac » 12 jun 2009, 23:52

CTD schreef:Gewoon een eerlijke mening aub
Die heb je al gekregen.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 13 jun 2009, 00:10

CTD schreef: Als je kijkt naar veel nieuwe, modernere wagen, dan hebben er veel dubbele uitlaten. Dit heeft dus ook niets met een M3 te maken.
Direct een associatie met een M maken vind ik dus een beetje flauw. Ik vind het zicht gewoon mooi, en omdat de meeste nieuwe wagens dit ook hebben, zie ik het als een upgrade.
Ik vind dat ook van die dubbele uitlaten. Je kunt je afvragen WAAROM veel wagens van tegenwoordig dubbele uitlaten hebben want bijna geeneen van die auto's heeft dat nodig. Dan zie ik weer een KIA SUV-achtige auto rijden met dubbele pijpen.... onzin voor een viercylindertje.
Toch vind ik aan weerszijden dubbele pijpen ook een beetje too much. Ik vind het mooi als het in symetrie is EN functie heeft. Dan vind ik het wat stijlvoller aan weerzijden een pijpje zoals een Audi 1.8T dat (onnodig) heeft en zoals de e92 335i dat (wel nodig) heeft. Helaas is dat niet echt origineel meer dus dan word het ook wel weer een beetje tunerig. Maar is dat erg? Waar gaat het nou om? Of jij het mooi vind toch? Niet om wat anderen vinden?
In principe is een M-tech 1 of 2 set dan net zo tunerig als een M-look dubbele uitlaat. Het is net zo "wannabee" om een CSL lip op een M3 plaatsen, daar wordt het immers ook geen CSL mee. Dat wordt dan gek genoeg wel weer toegejuicht :? Het is allemaal bedoeld om het stoerder/mooier te maken. Een M-tech set is dan voor luie mensen die niks zelf kunnen verzinnen en dus een optie pakketje aanvinken (wel mooi! daar niet van....). Wat CTD doet is dan iets meer zelfwerkzaamheid zeg maar. En over smaak valt niet te twisten. Ik vind het persoonlijk binnen de grenzen blijven van het stijlvolle
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 13 jun 2009, 07:16

Ik vind het een super mooie mod.
Juist als de pijpjes lijken op die van een M3. Te ver uit elkaar vind ik geen gezicht op een e46. Als je het dus doet, dan moet het ook goed en dan vind ik de "M3 look" de mooiste!

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 13 jun 2009, 07:24

Ik vind het een mooie mod, heeft imo niks met m3 te maken. (en wat dan nog)
Je wilt ze de kost niet geven die van hun E36 een M3 look hebben gemaakt.
En als er M spiegels gemonteerd worden staan we met z'n allen weer te kwijlen, of csl velgen.

Ome Cied

Bericht door Ome Cied » 13 jun 2009, 11:43

vind de quadpipe style van een m3 eigenlijk wel mooi op een facelift coupe. su6 met je mod en ben benieuwd naar het reultaat.

(valt me op dat er bij uitlaatsystemen bijv. 6cil dempers op 4cil of quadpipe op een niet m3 vaak wat wisselend/negatiever commentaar is over de mod zoals waarom op een m3 lijken? terwijl vele op het forum wel een :///m: mod op zijn eigen auto heeft bijv. :///m: stuur, pook, spiegels, velgen, voetpedalen, onstaplijsten of bumperset. dit hoort dan toch ook alleen op een m3?)

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 13 jun 2009, 12:44

quote van de website zelf:
Very good sound, quality and looks – an absolute novel product!
Quad Custom Exhaust makes every E46 look like an M3 CSL - made of high quality stainless steal
4x76mm Pipes - looks like E46 M3 CSL
dus niet zo zagen heh ;)

niet liever doorsparen voor een M3?

CTD

Bericht door CTD » 13 jun 2009, 12:46

Dat is het hem nu juist. Ik heb een Mtech bumper, en vind hem mooi. Als ik dan toch 4 pijpen wil, dan pas ik alles zo aan, dat het volledig naar mijn zin is. Een M bumper vind ik helaas maar niets.

Dan maar iets wat nog niemand hier gedaan heeft...

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 13 jun 2009, 13:00

daarna wel een Supercharger plaatsen? 8)

this een gevoels kwestie met die pijpjes, maar this allemaal toch voor de Show en sound als je zon mod doet...
de laatste M3 concurrent, de Lexus whatever heeft ook 4 pijpen, waarvan 2 geen functie hebben, vind ik persoonlijk een No Go... zeker voor een auto die fabriek af zo ontworpen is.

iig binnen het bmw gebeuren zijn die vier pijpjes toch wel een icoon voor de M3...

JonasCoryn

Bericht door JonasCoryn » 13 jun 2009, 13:43

Ik vind dat de mensen die negatieve comment geven op die 4 uitlaatpijpen dat evengoed kunnen doen over een M spoilerlip, M bumpers, spiegels...
oke, 4 uitlaatpijpjes zijn er misschien licht over maar ik ben wel eens benieuwd naar het resultaat op een facelift coupe. Het is tenslotte een 330cd en geen sjonnie 316ci oid die het toch zou moeten laten van een 320d.
Zeker doen zou ik zeggen! Ben er zeker van dat het echt vet zal staan |p
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”