E6x M5 Occasions
Re: E6x M5 Occasions
^^Die M5 is een tijd geleden door van der Bij auto's verkocht aan een member van bimmerportal. Direct na aankoop plofte het blok en de auto is toen door van der Bij terug gekocht. Even later stond hij weer bij hen te koop, echter stond er toen in de advertentie in dat "er recent nieuwe drijstanglagers" in waren gegaan. Raar verhaal natuurlijk nadat het blok is geploft.
Zie advertentie destijds bij van der Bij:
http://www.vanderbijautos.nl/index.php? ... ht&obJ=763
Zie advertentie destijds bij van der Bij:
http://www.vanderbijautos.nl/index.php? ... ht&obJ=763
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
-
Ja dat klopt, dat had ik ook al vernomen dat hij bij van der bij auto's verkocht was een half jaar geleden. Ik heb vorige week ook contact gehad met van der bij auto's over deze auto. Maar hun hebben zelf niet de drijfstang lagers gedaan maar koopman racing heeft dat gedaan. Dus ik heb ook met koopman racing contact gezocht over de auto. Die hebben ook niks over een kapotte motor gezegd. Alleen dat de lagers toen vervangen waren incl vanos leiding. Wel beetje een raar verhaal dus als de motor kapot was. Weet jij ook wie van bimmerportal dat was die de m5 gekocht had? Misschien kan ik er eens contact mee opnemen.
Blok kan ook ploffen door een hydrolock.
Gr Ron
Gr Ron
Member M535I was dat. Het verhaal stond ook het forum maar is toen op verzoek van M535I verwijderd.Dirk kools schreef:Ja dat klopt, dat had ik ook al vernomen dat hij bij van der bij auto's verkocht was een half jaar geleden. Ik heb vorige week ook contact gehad met van der bij auto's over deze auto. Maar hun hebben zelf niet de drijfstang lagers gedaan maar koopman racing heeft dat gedaan. Dus ik heb ook met koopman racing contact gezocht over de auto. Die hebben ook niks over een kapotte motor gezegd. Alleen dat de lagers toen vervangen waren incl vanos leiding. Wel beetje een raar verhaal dus als de motor kapot was. Weet jij ook wie van bimmerportal dat was die de m5 gekocht had? Misschien kan ik er eens contact mee opnemen.
-
Wat wil dat zeggen een hydrolock bij een m5?BMW-Ron schreef:Blok kan ook ploffen door een hydrolock.
Gr Ron
Een cilinder die door een lekkende injector is volgelopen met benzine. Als je dan start dan kan de benzine nergens heen en staat de motor in een keer stil met vaak veel schade aan lagers etc.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Klopt, de injectoren kunnen gaan lekken door een vervuild brandstofsysteem.a90 schreef:Een cilinder die door een lekkende injector is volgelopen met benzine. Als je dan start dan kan de benzine nergens heen en staat de motor in een keer stil met vaak veel schade aan lagers etc.
Gr Ron
-
Bedankt voor de info. Zo word ik hier nog wat wijzer.
Injectoren gaan niet lekken. Maar kunnen gedeeltelijk of in het ergste geval volledig open blijven staan.
Door vervuilde benzine lees je alleen in USA.
Ik denk dat die dingen gewoon slijten en er een slechte batch is geweest.
Zelf heb ik ook 2 injectoren gehad die gedeeltelijk open bleven staan. Bij vervangen geen viezigheid waargenomen.
Door vervuilde benzine lees je alleen in USA.
Ik denk dat die dingen gewoon slijten en er een slechte batch is geweest.
Zelf heb ik ook 2 injectoren gehad die gedeeltelijk open bleven staan. Bij vervangen geen viezigheid waargenomen.
Ik heb wat uitgebouwd spul bekeken en schrok wat er uit kwam. Mij werd verteld dat dit problemen kan geven (hydrolock). Vond het gezien de rommel die er uit kwam wel plausibel klinken. Hoop je geen uitsluitsel te kunnen geven door een eigen ervaring.
Gr Ron
Gr Ron
Beste Leden,
Iemand bekend met de volgende M5 uit 2005 : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=7
Nette optielijst wat mij betreft.
Alvast hartelijk bedankt.
M.v.g. Brian
Iemand bekend met de volgende M5 uit 2005 : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=7
Nette optielijst wat mij betreft.
Alvast hartelijk bedankt.
M.v.g. Brian
E60 M5 - mijn showroom viewtopic.php?f=120&t=52162
Niet bekend mee.
Als ik de auto google zie ik wat spots met ring sticker. Dat kan iets zeggen, maar ook helemaal niets.
Als ik de auto google zie ik wat spots met ring sticker. Dat kan iets zeggen, maar ook helemaal niets.
Zomoto geeft aan 13 eigenaren, dat is flink in mijn optiek. Wel ziet het in - en exterieur er netjes uit, en NAP. Dynamic stoelen lijkt me te gek, jammer dat dat nooit op de M6 is geleverd....
M535I schreef:We hebben inmiddels contact gehad
Wat ben ik blij zeg dat ik dit forum in de gaten hou, ik wil aankomend weekend bij deze auto gaan kijken!
kun je/ wil je kort vertellen wat er aan de hand was met deze auto, of zeg je gelijk niet doen
mag ook in PB( weet alleen niet of dat mogelijk is bij mij omdat ik geen posts heb)