Dark Knight Rises vs Red Beast p.39
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
@Frank & Zucchero: Heeft een van jullie misschien Active Steering en de ander niet?
Zelf heb ik eens in een E61 gereden met gewone stuurbekrachtiging (en een gewoon stuur) en die stuurde aanzienlijk lichter dan mijn eigen auto met Active Steering.
Overigens ligt mijn voorkeur gelukkig ook bij de wat minder fanatieke stuurbekrachtiging.
Zelf heb ik eens in een E61 gereden met gewone stuurbekrachtiging (en een gewoon stuur) en die stuurde aanzienlijk lichter dan mijn eigen auto met Active Steering.
Overigens ligt mijn voorkeur gelukkig ook bij de wat minder fanatieke stuurbekrachtiging.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
@suyker
Heb je evtl. al foto's van je shifter mod (pook)?
Heb je evtl. al foto's van je shifter mod (pook)?
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Mooie foto's , zkr die foto die je nu ook als onderschrift hebt 

Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Heb zelf geen active steering. Frank weet ik niet.
De pook heb ik geinstald maar verder niet ingekort. Als ik dat zou doen zou hij waarschijnlijk niet meer vast klemmen. Dus ik laat hem zo. Ziet er optisch goed uit. Kwa gevoel wat minder.
Verder net mooie foto's kunnen nemen maar aangezien me upc modem overleden is komt deze reportage later.
Dan het volgende.
Bij het wegtrekken had ik net veel sneller vermogen onderin wat normaal niet het geval is. Nu hoor ik ook bij 1000 toeren ook heel even een zwaarder geluid. Boven 1500 is het weg.
Waarschijnlijk heeft dit verband met elkaar maar wat zou het kunnen zijn?
De pook heb ik geinstald maar verder niet ingekort. Als ik dat zou doen zou hij waarschijnlijk niet meer vast klemmen. Dus ik laat hem zo. Ziet er optisch goed uit. Kwa gevoel wat minder.
Verder net mooie foto's kunnen nemen maar aangezien me upc modem overleden is komt deze reportage later.
Dan het volgende.
Bij het wegtrekken had ik net veel sneller vermogen onderin wat normaal niet het geval is. Nu hoor ik ook bij 1000 toeren ook heel even een zwaarder geluid. Boven 1500 is het weg.
Waarschijnlijk heeft dit verband met elkaar maar wat zou het kunnen zijn?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Hey Suyker, heb maar eens naar je foto's op pagina 16 gekeken maar mozes kriebel wat een mooie vlegen en stuur!!!! Heel gaaf zoals je bak er uit ziet!
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16


- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Ivm het korter maken van je pook: op http://www.motivemods.com vind je onder retrofits - DCT shifter een foto terug waar ze je zeggen dat je de pin waarop de pook zelf zit moet inkorten voor een optimale hoogte.
Ok, het gaat hier wel niet om dezelfde pook, maar het klikmechanisme zal wel hetzefde zijn dus misschien is dat een oplossing?
Hopelijk is het geen probleem dat ik dit hier in je showroom post
Ok, het gaat hier wel niet om dezelfde pook, maar het klikmechanisme zal wel hetzefde zijn dus misschien is dat een oplossing?

Hopelijk is het geen probleem dat ik dit hier in je showroom post

Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Zal eens kijken.
Bedankt
Bedankt
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Ik zou daar wel voorzichtig mee zijn (zegt de man die rustig een zaag in eenBMWE39touring schreef:Ivm het korter maken van je pook: op http://www.motivemods.com vind je onder retrofits - DCT shifter een foto terug waar ze je zeggen dat je de pin waarop de pook zelf zit moet inkorten voor een optimale hoogte.
Ok, het gaat hier wel niet om dezelfde pook, maar het klikmechanisme zal wel hetzefde zijn dus misschien is dat een oplossing?![]()
Hopelijk is het geen probleem dat ik dit hier in je showroom post

Misschien dacht BMWE39touring dat het om een handbak gaat, maar helaas niet .. dat was wel makkelijker geweest !

Kingfisher/Sugerbelly - ik heb geen Active Steering in de auto (maar volgens mij wel Active Fuel Consumption ...)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Ik heb 't niet over de handbak hoor... Je moet maar eens op de url uit m'n bericht hierboven kijken...
Zou die verdikking waar het moet over klikken niet verder naar onderen zitten?
Zou die verdikking waar het moet over klikken niet verder naar onderen zitten?
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
@Frank: die optie heb ik er ook gratis bij gekregen! Weet jij toevallig waar je dit uit kunt zetten? 

Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16


Wat die pook betreft; er moeten 2 dingen kunnen "klikken"; 1) de buitenkant van de pook, als bevestiging en 2) het stangetje dat binnendoor de pookstang loopt, dat de ontgrendeling bedient. Dat stangetje hengelt de vergrendeling los als je op de pookknop drukt.
Als je nou de pooklengte inkort, steekt dat stangetje dieper in de schakelunit en hengelt hij volgens mij alleen maar in de lucht, tenzij je de verdikking op het stangetje naar boven weet te verplaatsen zodat hij weer in contact komt met de ontgrendeling.
Ik heb die link ook bekeken hoor, maar ik blijf zelf ook nadenken wat er gebeurt als je iets gaat inkorten waar een ontgrendelfunktie zit ingebouwd. Volgens mij kom je in de problemen als je dat doet ...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Hoe bevalt hij verder Frank?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Zo straks 2/30 uur rijden naar den ham voor aansluiten stuur plus wat onderhoud.
Kost wel weer een hele dag plus sh** load of money maar als het goed is moet hij rijden als een zonnetje wanneer hij klaar is.
Hopelijk komen geen rare fratsen tegen die me mijn creditcard doen trekken
Kost wel weer een hele dag plus sh** load of money maar als het goed is moet hij rijden als een zonnetje wanneer hij klaar is.
Hopelijk komen geen rare fratsen tegen die me mijn creditcard doen trekken

- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: E60 525D high exe M NEW PICS p.16
Jezus wat een pokke eind op de maandag.3 uur verder maar ik ben er hoor. Hopelijk gaat beetje vlot.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
