Pagina 18 van 22
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 27 mar 2014, 10:05
door buutnhuus
Geen een drempel neem ik schuin. En ik ga net zo snel als de rest overal overheen.
Ja ik heb 10 mm per as ertussen gedaan
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 27 mar 2014, 11:18
door streamline
Oke, dus dat moet dan geen probleem zijn. Het maakt de auto wel een stuk dikker
Ook maar op de to do list dan maar,
- Spoilerlipje op de kofferbak
- Nieuwe koplampglazen
- Eibach pro
En een set stoffen handnatig bediende sportstoelen, iemand die toevallig liggen?
En eerst zometeen als ik afgestudeerd ben de auto eens grondig polijsten, dat heb ik twee jaar terug voor het laatst gedaan en is weer hard nodig. Dan springt die blauwe kleur met de oranje knippers er weer super uit
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 27 mar 2014, 11:45
door bofkont
Prachtig

Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 27 mar 2014, 22:28
door MontanaBMW
Waarom geen AP vaste verlagingsset? Ik ben dat ook aan het overwegen, heb ook niet zo'n zin in schroefset, maar alleen veren op mn 10 jaar oude schokbrekers durf ik eigenlijk niet zo goed aan.
Heb je voor net geen 300 euro in huis en zijn dus nieuwe schokbrekers en veren, verlaging 40/20 of 40/00, kun je kiezen.
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 27 mar 2014, 22:33
door streamline
€300 voor een complete set vind ik wel heel erg weinig geld. Ik wil wel goede kwaliteit hebben want stiekemweg rij ik er toch 15.000km per jaar mee. En de schokbrekers zijn pas 120.000km oud dus dat durf ik wel aan, als ze dan een keer overlijden zijn ze wel weer te vervangen voor bilsteins of koni's
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 27 mar 2014, 23:19
door JzAero
buutnhuus schreef:Ik heb eibach pro icm bilstein b8
Maar zoals je zelf ook wel weet, maken de dempers de auto niets lager natuurlijk.
Wel degelijk hoor! Een zachte schokbreker (of versleten) zal een stuk lager ligger dan een sterkere shock. De Bilsteins die ik nu heb zijn stuk steviger dan mijn originele schroefset dempers, waardoor die sowieso al een stukje omhoog kwam (daarna ook iets geschroefd).
Zou inderdaad wel voor goede shocks gaan. Aan de andere kant, een setje Monroe's die bedoeld zijn voor een sportchassis kosten ook zo'n 70 per set. Neem daar een setje veren bij mee van 160 euro van Eibach en dan 140 voor nieuwe poten voor, dan kom je ook rond die prijs uit. Een Bilstein kit gaat algauw richting 225 euro per voorpoot + 140 per shock achter en dan nog de veren die je dan vooraf gekocht hebt. Pittig prijsje.
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 28 mar 2014, 00:22
door robin_e46
Erg nette originele bmw heb je daar en met een sjieke kleur!! . Ik zou idd nog wel eibach pro overwegen rijd echt super en het maakt de auto helemaal af. Ik heb zelf ook getwijfeld ma heb het nu jaar er onder en het rijd heerlijk. Is net of je m onderstel hebt zo moet je het zien. Suc6 verder met je mooie auto.
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 28 mar 2014, 08:27
door streamline
Thanx!
Deze auto heeft geen M onderstel, maar gewoon standaard volgens de optielijst. Als hij op de styling 45 staat is het ook goed te zien dat het een standaard onderstel is.
Mochten de schokdempers vervangen moeten worden, dan komt er ook enkel en alleen kwaliteitspul onder.
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 28 mar 2014, 10:49
door Jeremy
Eibach Pro all the way!
Ik sta met de coupé met een geheel M pakket, dus ook onderstel en voorbumper en kan praktisch alle drempels nemen. De hele hoge in de buurt echter niet, maar daar hebben meerdere (ook niet verlaagde huis-tuin-en-keuken) auto's last van.
Staat goed op de 68's!

Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 28 mar 2014, 12:41
door GreyCooperS
Niet zo miepen en schroefset plaatsen..staat mooier (want zels op de exacte hoogte die je zelf mooi vindt af te stellen) en rijdt met meer comfort dan alleen veren...
Ik lig op -7 a 8 rondom en kom over 90% van de drempels zonder schuin te rijden (alleen niet met 50 km uur), 5% waar ik even zig zagje moet maken en 5% waar ik een straatje verder voor moet rijden

Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 28 mar 2014, 17:56
door MontanaBMW
streamline schreef:€300 voor een complete set vind ik wel heel erg weinig geld. Ik wil wel goede kwaliteit hebben want stiekemweg rij ik er toch 15.000km per jaar mee. En de schokbrekers zijn pas 120.000km oud dus dat durf ik wel aan, als ze dan een keer overlijden zijn ze wel weer te vervangen voor bilsteins of koni's
AP is een erg goed kwaliteitsmerk. Zij leveren schroefsets die algemeen erg goed te boek staan.
Echter zijn die schroefsets nu eenmaal wat duurder.
Je kunt dan gaan voor het goedkope alternatief wat enkelen hier aandragen, verlaging met alleen veren (Eibach Pro), echter zou ik dat persoonlijk met schokbrekers die al 120000km meegaan niet meer doen (nb. mijn 330 heeft ook net 120000km gelopen en ik rijd 20000km per jaar).
Waarom dan niet gaan voor de tussenweg? Dat is in dit geval dus de AP set met vaste verlaging 40/20, en dan krijg je nieuwe veren en schokbrekers.
Wil het je niet aanpraten hoor, maar ik zit momenteel met hetzelfde dilemma als jij, dus ben maar wat aan het brainstormen.

Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 28 mar 2014, 18:09
door buutnhuus
JzAero schreef:Wel degelijk hoor! Een zachte schokbreker (of versleten) zal een stuk lager ligger dan een sterkere shock. De Bilsteins die ik nu heb zijn stuk steviger dan mijn originele schroefset dempers, waardoor die sowieso al een stukje omhoog kwam (daarna ook iets geschroefd).
Zou inderdaad wel voor goede shocks gaan. Aan de andere kant, een setje Monroe's die bedoeld zijn voor een sportchassis kosten ook zo'n 70 per set. Neem daar een setje veren bij mee van 160 euro van Eibach en dan 140 voor nieuwe poten voor, dan kom je ook rond die prijs uit. Een Bilstein kit gaat algauw richting 225 euro per voorpoot + 140 per shock achter en dan nog de veren die je dan vooraf gekocht hebt. Pittig prijsje.
ik kan je verzekeren dat de mijne absoluut niet omhoog is gekomen na het vervangen van versleten dempers door Bilstein. dempers zijn puur en alleen om te dempen en de stugheid te bepalen.
ook al haal je de complete demper ertussen uit dan zal hij nog niet hoger gaan staan dat met demper.
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 28 mar 2014, 20:44
door Beens1
Bij mijn Touring kwam hij wel eens stukje omhoog, nadat ik nieuwe dempers achter had geplaatst. Ik denk dat het per chassis weer anders is. Bijvoorbeeld: hier staan drie E36's voor de deur, en alle drie rijden/voelen weer anders. (en de vele andere E36's die de revue reeds gepasseerd zijn)
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 29 mar 2014, 00:17
door JzAero
buutnhuus schreef:
ik kan je verzekeren dat de mijne absoluut niet omhoog is gekomen na het vervangen van versleten dempers door Bilstein. dempers zijn puur en alleen om te dempen en de stugheid te bepalen.
ook al haal je de complete demper ertussen uit dan zal hij nog niet hoger gaan staan dat met demper.
In eerste instantie wel, maar bepaalde shocks werken op bepaalde hoogtes. Ze moeten inzakken en dat zal per shock ook anders zijn. Bij een aantal auto's heb ik ze in ieder geval omhoog zien gaan na verse dempers, waaronder mijne.
Re: streamline's 325 sedan: Op de styling 68
Geplaatst: 08 jun 2014, 11:55
door streamline
Afgelopen week een memorabele kilometerstand bereikt...
In mei 2013 stond ie net op een ton, toch meer gereden dan eigenlijk verwacht was. Maar ach daar zijn die dingen voor he
En verder staan er nog wat dingen op de planning:
- Olieservice
- Nieuwe koplampglazen, deze zijn niet meer te redden
En heeeeeel misschien een eibachkitje
En nog steeds weer van onder tot boven polijsten, dat is ook weer hard nodig maar nog geen tijd voor gehad...