Pagina 18 van 32

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 31 aug 2014, 21:17
door kimmyk
Ik heb inmiddels ook wat opties veranderd met de BMW Scanner.
- Miles naar KMs veranderd (top!),
- alarm aangezet zodat nu de knipperlichten branden bij open/op slot vd deuren (helaas geen geluid als alarm afgaat, alleen knippers gaan branden)
- sluiten van ramen en dakraam bij deuren op slot
- geluid uitgezet als de sleutel in contact zit bij afzetten motor

Allemaal mooi en wat ik wilde, maar nu nog wat onduidelijkheden. Misschien iemand een idee?
Ik ben geinteresseerd in wat de vele short circuit to negative meldingen betekenen.

De s5/s6 meldingen wist ik, maar de "hardware" die deze melding veroorzaken werken gewoon goed. wordt dus een gepuzzel wat ik niet kan en ik heb er weinig behoefte aan de garage een dag a 75/uur te laten puzzelen.

De LCM codes zijn BS, alles werkt.

Ik heb gelezen dat Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete ook enigszins BS is en gewoon met een recalculate checksum opgelost is. Ik heb het niet aangedurft;-)

Anybody? Onderaan het volledige rapport.

Als iemand in Den Haag / Scheveningen even uitgelezen moet worden kan dat. Note dat mijn XP laptop aan het eind van zijn bestaan is en na 15-20minuten leeg is. Wellicht dat er spoedig een Win 8.1 mogelijkheid is, met de Win7 patch werkte het bij mij niet.




# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
Shadow-memory:
F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit

A/C -> 1C/44 - AUC sensor
1E/42 - AUC heating

SRS -> Shadow-memory:
50/20 - Power supply, undervoltage

IKE -> 11/44 - Thermal oil-level sensor
BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete

LCM -> 16/01 - Turn lights switch / wire, short circuit to ground
17/01 - High beam / headlight flasher switch, short circuit to ground
Shadow-memory:
33/01 - Sidelight, front right
38/01 - Sidelight, front left
3E/01 - Rear fog light faulty

ZKE -> 07/3F - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
42/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection
43/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection rear
Shadow-memory:
8F/21 - Alarm memory: Panic modus was activated

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 03 sep 2014, 20:54
door r.de.korte
Ik heb ook een bmw scanner 1.40 besteld via Ebay.

Heb een E39 proberen uit te lezen maar krijg steeds de foutmelding:
connection error with EWS' & 'connection error with IKE

Nu heb ik hem open gemaakt en op verschillende sites gelezen dat pin 7&8 verbonden moet zijn, dit is zo.
Daarna gelezen dat een mogelijke oplossing is om pin 1&2 te verbinden, dus aan elkaar gesoldeerd.
Helaas nogsteeds dezelfde melding.

Zijn er nog andere mogelijkheden om dit probleem op te lossen?
Of misschien heb ik wel de verkeerde imitatie besteld....

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 03 sep 2014, 21:07
door Turmalin
Kun je de andere modules wel uitlezen? dan zou ik het eerder in de auto zoeken dan in de scanner. Diagnose draad naar EWS en naar IKE checken

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 03 sep 2014, 22:17
door mevlut0405
Lees je het vis de obd 1 onder de motorkap of de obd2 in de auto?

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 04 sep 2014, 11:02
door kimmyk
Iemand die het op Windows 8.1 heeft draaien en ook nog exact weet hoe die het gedaan heeft?
Ik blijf Hash fout meldingen krijgen, zou tof zijn als het gewoon op een nieuwe laptop kan ipv antieke XP bak.

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 05 sep 2014, 15:19
door r.de.korte
Ik heb alleen de mogelijkheid om de 16pins connector te gebruiken aan de onderzijde van het stuur (zover ik weet)
er zit verder geen andere aansluiting, of deze moet in de motoruimte zijn. Auto is van 2000

Kan het ook aan de software liggen? of dat ik op windows 8 draai?
De kabel wordt gewoon herkent, drivers werken prima, software programma ziet dat de kabel is aangesloten, alleen de verbinding werkt niet.....

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 05 sep 2014, 15:55
door r.de.korte
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden....

Blijkbaar zit er toch nog een ronde stekker aansluiting in de motorruimte (E39), de bmw scanner werkt dan via die connector en heb je een verloopstekker nodig....heb een verloop besteld.

Hij werkt nu namelijk wel met de 16pins, getest op een 330 E46 uit 2001 en daar werkt het perfect.

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 16 sep 2014, 15:48
door GianniD
ik krijg mijn scanner niet geinstalleerd ik krijg deze melding:

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 17 sep 2014, 00:52
door metalman
Wat meer info graag, wat voor besturing heb je op je laptop, en hoe heb je het geïnstalleerd ??

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 17 sep 2014, 10:59
door von jot
Mijn scanner is beschikbaar voor overname. Zie viewtopic.php?f=680&t=41048

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 17 sep 2014, 15:56
door GianniD
metalman schreef:Wat meer info graag, wat voor besturing heb je op je laptop, en hoe heb je het geïnstalleerd ??
via de CD die er bij zit.

ik heb windows 7 home premium dachtk

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 17 sep 2014, 20:08
door metalman
GianniD schreef:
metalman schreef:Wat meer info graag, wat voor besturing heb je op je laptop, en hoe heb je het geïnstalleerd ??
via de CD die er bij zit.

ik heb windows 7 home premium dachtk
Je moet eerst kijken wat voor versie het is, 32 of 64 bit besturing, is het 32 bit dan moet je zelf bij apparaatbeheer de USB driver opgeven, dit wil zeggen dat je driver die op de cd staat moet aangeven als zijnde USB driver, dus handmatig installeren.
Voor een 64-bit besturing versie moet je een speciale driver downloaden , deze staat in dit topic vermeld, moet je even teruglezen......

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 20 sep 2014, 11:51
door Th0m
Iemand in de regio Nijmegen in het bezit van zo'n scanner, die mij wil helpen met mijn 316i 1999?

Thom.

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 25 sep 2014, 22:38
door Stijntje
Ik woon in Oss en heb scanner en inpa! Obd 1 en 2

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Geplaatst: 26 sep 2014, 00:48
door Farsteps
Handig Topic! Ik lees op internet vanalles over INPA, SSS, DIS, TIS, BMW Scanner etc.
TIS heb ik toevallig zelf, wat als naslagwerk wel handig is.

Even wat vragen over de rest, overal kom je goedkope setjes tegen van BMW Scanner 1.40, maar ook goedkope sets met INPA, SSS, DIS en bijhorende kabel.

Wat is wijsheid, moet ik BMW Scanner zien als een programma met gelimiteerde mogelijkheden voor de "Beginner"?

Ik rij zelf een e46 318i uit 2002, en wil hem zelf uit kunnen lezen en zelf ook een paar opties aan kunnen zetten (Sluiten zodra je gaat rijden, lichten altijd aan etc.) Wat is wijsheid?

Als iemand tips heeft, alvast hartelijk dank!