Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Geplaatst: 31 aug 2014, 21:17
Ik heb inmiddels ook wat opties veranderd met de BMW Scanner.
- Miles naar KMs veranderd (top!),
- alarm aangezet zodat nu de knipperlichten branden bij open/op slot vd deuren (helaas geen geluid als alarm afgaat, alleen knippers gaan branden)
- sluiten van ramen en dakraam bij deuren op slot
- geluid uitgezet als de sleutel in contact zit bij afzetten motor
Allemaal mooi en wat ik wilde, maar nu nog wat onduidelijkheden. Misschien iemand een idee?
Ik ben geinteresseerd in wat de vele short circuit to negative meldingen betekenen.
De s5/s6 meldingen wist ik, maar de "hardware" die deze melding veroorzaken werken gewoon goed. wordt dus een gepuzzel wat ik niet kan en ik heb er weinig behoefte aan de garage een dag a 75/uur te laten puzzelen.
De LCM codes zijn BS, alles werkt.
Ik heb gelezen dat Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete ook enigszins BS is en gewoon met een recalculate checksum opgelost is. Ik heb het niet aangedurft;-)
Anybody? Onderaan het volledige rapport.
Als iemand in Den Haag / Scheveningen even uitgelezen moet worden kan dat. Note dat mijn XP laptop aan het eind van zijn bestaan is en na 15-20minuten leeg is. Wellicht dat er spoedig een Win 8.1 mogelijkheid is, met de Win7 patch werkte het bij mij niet.
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
Shadow-memory:
F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit
A/C -> 1C/44 - AUC sensor
1E/42 - AUC heating
SRS -> Shadow-memory:
50/20 - Power supply, undervoltage
IKE -> 11/44 - Thermal oil-level sensor
BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
LCM -> 16/01 - Turn lights switch / wire, short circuit to ground
17/01 - High beam / headlight flasher switch, short circuit to ground
Shadow-memory:
33/01 - Sidelight, front right
38/01 - Sidelight, front left
3E/01 - Rear fog light faulty
ZKE -> 07/3F - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
42/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection
43/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection rear
Shadow-memory:
8F/21 - Alarm memory: Panic modus was activated
- Miles naar KMs veranderd (top!),
- alarm aangezet zodat nu de knipperlichten branden bij open/op slot vd deuren (helaas geen geluid als alarm afgaat, alleen knippers gaan branden)
- sluiten van ramen en dakraam bij deuren op slot
- geluid uitgezet als de sleutel in contact zit bij afzetten motor
Allemaal mooi en wat ik wilde, maar nu nog wat onduidelijkheden. Misschien iemand een idee?
Ik ben geinteresseerd in wat de vele short circuit to negative meldingen betekenen.
De s5/s6 meldingen wist ik, maar de "hardware" die deze melding veroorzaken werken gewoon goed. wordt dus een gepuzzel wat ik niet kan en ik heb er weinig behoefte aan de garage een dag a 75/uur te laten puzzelen.
De LCM codes zijn BS, alles werkt.
Ik heb gelezen dat Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete ook enigszins BS is en gewoon met een recalculate checksum opgelost is. Ik heb het niet aangedurft;-)
Anybody? Onderaan het volledige rapport.
Als iemand in Den Haag / Scheveningen even uitgelezen moet worden kan dat. Note dat mijn XP laptop aan het eind van zijn bestaan is en na 15-20minuten leeg is. Wellicht dat er spoedig een Win 8.1 mogelijkheid is, met de Win7 patch werkte het bij mij niet.
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
Shadow-memory:
F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit
A/C -> 1C/44 - AUC sensor
1E/42 - AUC heating
SRS -> Shadow-memory:
50/20 - Power supply, undervoltage
IKE -> 11/44 - Thermal oil-level sensor
BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
LCM -> 16/01 - Turn lights switch / wire, short circuit to ground
17/01 - High beam / headlight flasher switch, short circuit to ground
Shadow-memory:
33/01 - Sidelight, front right
38/01 - Sidelight, front left
3E/01 - Rear fog light faulty
ZKE -> 07/3F - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
42/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection
43/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection rear
Shadow-memory:
8F/21 - Alarm memory: Panic modus was activated