Ik heb de E46 in de loods moeten laten staan tijdens mijn vakantie aangezien ik het niet klaar kreeg;
Dus toen ik terug kwam van vakantie, meteen maar alles weer in elkaar gezet.
Ook meteen een spaghetti spruitstukje eronder gezet. Maar wel een hele goedkope
. Aangezien ik er toch of een geblazen blokje van maak of een ander blok in zet in de toekomst, had ik geen zin om 500e uit te geven aan een iets beter spruitstuk. De heren van Van Vught Tuning gaven ook aan dat een ebay spruitstuk prima was voor in ieder geval 15pk extra.
Het einge probleem zit hem in dit;
Gelukkig heb ik die tweede lambda sensor ook niet nodig, maar het zal wel een nare trilling geven denk ik. Anders flex ik hem er alsnog af.
Het blokje zat er echt binnen een half uur weer in;
Valt echt reuzen mee om zo'n blok eruit te halen, maakt alles ook veel makkelijker.
Ook zorgde het er voor dat ik alle vloeistoffen weer eens kan gaan vervangen
@Lex-e46 koppelingsset bestaat uit;
E30 325i performance vliegwiel
E30 325i drukgroep 623 0327 00
E30 startmotor
6 puck koppelingsplaat
Maar zo'n gripforce set lijkt me ook meer dan prima.
@Nurdt ik heb hem nog nooit op een weegschaal gehad. In totaal heb ik ongeveer 150kg eruit getrokken en 80 kilo erin gezet (kooi en stoelen).
Leeg weegt hij 1405kg - 150 + 80 = 1335
En dan nog de vloeistoffen, 10kg aan KVS, wat stuurbekrachtigingsvloeistof en motorolie zit je op 20kg excl benzine. Dus 1350 kilo.
Echter ben ik wel van plan om de ramen te vervangen voor lexaan, en de deuren, kofferklep, motorkap van fiberglas te monteren. Dat scheelt in totaal zo'n 75 kilo.