Pagina 18 van 27
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 05 aug 2015, 23:10
door bjornb
Kun je die turbolag niet de kop indrukken door op dat soort wegen in de DS stand te rijden? Dan zijn je toeren constant wat hoger en heb je gelijk vermogen?
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 06 aug 2015, 07:55
door avdakker
Het zit hem vooral in haarspeld bochten. Je snelheid gaat dan naar praktisch 0km/h om dan weer te versnellen. Dan kun je helaas niks in de toeren houden. Ik rijd dan sowieso al in de sportmode, maar schakelen met de flippers geeft mij dan de beste optie voor zover ik kon beamen. Volgend weekend zit ik weer in de Duitse bergen, dan kan ik er weer eens een poging op wagen
Hoe dan ook, dat is het enige moment dat ik me stoor aan het feit dat het geen 6 cilinder meer is. Voor de rest rijd de wagen echt fenomenaal.
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 10 aug 2015, 09:26
door avdakker
Goed, mede dankzij Ryan (Source) mijn dvd tijdens het rijden aan kunnen coderen. Mijn Start stop systeem had ik al succesvol uit kunnen zetten bij de start dus dat is ook al prima. Al met al nu dus weer een functie rijker.
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 26 aug 2015, 11:42
door Bart70
Goed te lezen dat de wagen bevalt, al mis je wat ruimte, maar moet je maar op de koop toenemen denk ik
De turbolag zit hem denk ik, zoals 330deetje aangeeft, in de tuning, dit soort dingen zijn vaak de verschillen tussen maatwerk en standaard chips, maar ik kan er naast zitten.
Als je het weet en je rijstijl er op aan kan passen, dan is het ook niet zo'n probleem, en ach, waar praten we over, keertje Italie, haarspeldbochten zijn hier wat zeldzamer
Snel spuiten dat ding en weer een paar mooie fotootjes neer zetten hier
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 26 aug 2015, 11:46
door avdakker
De turbolag behoud je altijd zonder een biturbo. Met tuning kun je het gat verkleinen maar nooit oplossen.
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 26 aug 2015, 13:24
door Edgar1234
In mijn (getunede) E91 330d nooit last van gehad... Maar in de 520d F11 is het wel een minpunt helaas.. zeker in D..
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 26 aug 2015, 17:09
door 330deetje
Als je niet weet hoe het ook kan, kun je sneller tevreden zijn.
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 26 aug 2015, 21:45
door avdakker
Pak een willekeurige tuning op maat erbij en toon mij je diagram. Iedere wagen heeft een turbolag en dan bedoel ik de wagens met 1 turbo. Die zijn gemaakt om bij een bepaald toerental te presteren (daar is het schoepenrad op ontworpen). Turbolag is niets anders als datgene dat je mist aan vermogen tot aan dat toerental dat een turbo zijn ding kan doen. Als je dat ontkent weet je niets van turbo's af.
BMW is niet voor niets bezig net als andere fabrikanten met andere manieren om de turbo's aan te drijven op een andere manier om dat gat juist te voorkomen. Nu wordt dat nog opgevangen door een kleinere en grotere turbo samen te laten presteren. Men is al langer bezig met een elektrische turbo welke dan dus al elektrisch op gang gebracht wordt om dat gat op te vangen. Kwestie van 1 en 1 is 2.
Dacht je nu echt dat BMW anders wel al niet al zijn wagens met de perfecte turbo uit had gerust in eerdere jaren als dat mogelijk was? Daar droomt iedere fabrikant wel van.
Je kunt een wagen ook overtunen waardoor je dat gat enorm klein maakt. Ja dat kan maar dan wel met alle gevolgen van dien. De druk wordt dan dermate hoog waardoor alles binnen aanzienbare tijd weer aan gort is. En dat, dat noemen we geen tuners maar rad draaiers (frotters in goed Brabants).
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 27 aug 2015, 11:03
door Degids
Interessant leesvoer voor wat er al uitgevonden Is om turbolag te verkleinen bij grotere turbo's
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 27 aug 2015, 11:40
door avdakker
Mooi stukje techniek en blijkbaar al sinds 1990 toegepast op diesel motoren. Ik zie ze echter bij BMW nog niet toegepast worden als ik het zo zie. Een diagram zie ik er ook niet bij staan welke ik best wel eens zou willen zien.
Ik heb zelf nog het meeste gevoel bij de turbo welke elektrisch opgetoerd wordt.
http://www.autoblog.nl/nieuws/wat-is-ee ... urbo-68941
Lijkt mij bij de brandstof motoren (zolang we ze nog hebben) een erg mooie optie.
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 27 aug 2015, 13:48
door Degids
Mooi om te zien dat die elektrische turbo's buiten de intercooler omgaat. Scheelt weer een hoop weerstand.
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 27 aug 2015, 13:49
door avdakker
Jup, en geen vervuiling meer van de turbo omdat de uitlaatgassen niet meer over de turbo gaan. Dat zal ook wel helpen.
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 27 aug 2015, 14:28
door Bart70
Idd mooi stukje techniek
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 08 sep 2015, 15:26
door avdakker
Pfffff, je kent het wel. Duif vliegt over de weg heen dus ik rem al wat af maar helaas. Pof.... tegen mijn koplamp aan en die is nu dus gescheurd.
Nu kan ik 1 koplamp kopen (altijd leuk met xenon lampen) maar nu zie ik in belgie een 2e hands advertentie van 2 lampen met bocht verlichting. Das mooi denk ik dan, dat heb ik nog niet.
Module zoeken en programmeren die hap, of toch niet? Iemand een idee of dit eenvoudig te realiseren is?
Re: Anton, BMW F11 520D 2012
Geplaatst: 08 sep 2015, 15:34
door Bart70
Dat zou wel mooi zijn ! Lijkt me alleen kwestie van module, kabels trekken en coderen. Ryan ?
Geen verzekeringswerk overigens ?