Helmaal met Vang eens, ik denk dat jij het nog heel netjes berekend Vang, alleen al het demonteren monteren loopt al flink in de uren (kosten), dan heb ik laswerk en eventueel wat licht richtwerk (links voor) nog niet meegenomen mijn meter sloeg richting de 5k uit ;-) 9 delen spuiten en voorbewerken, a €250 euro bruto per deel (9x250=2250), gaat al snel voor knap spuitwerk bij een goede spuiter richting de 2000 eurie aan alleen spuiten.
Wie kent deze auto overigens een ex UK RHD Cabrio 23-NHL-3 (zie onderstaande link) als we het over overpriced M3 cabrio's met schade hebben..... ook nog eens een RHD realistisch waard zo met schade imho max 7.5k vraagprijs 14.9k zal wel vergeten zijn dat het inmiddels 2014 is en het een RHD is met toch best een forse schade. Lijkt op eerste gezicht mee te vallen maar ik denk gezichtsbedrog, de kop lijkt omgereden te staan, bumper staat i.i.g. naar boven gereden. Tevens heeft hij een WOK melding (= wacht op keuren bij de RDW), die melding wordt meestal niet voor niets afgegeven. Hij mag in ieder geval niet zo maar weer de weg zonder te zijn langs geweest bij de mannen van het RDW. Als ik kijk naar de roestige motorkapsluitingen, roestige koplampschroefjes en de wat grauwe matte/wittig uitgeslagen aluminium delen van de motor(gaskleppen/vanos/oliefilterhuis), bekende slijtage aan de wang van rugleuning van de stoel en het wat glimmerige stuur heb ik ook zeer mijn twijfels bij de opgegeven milesstand 48840 = 78144km, ziet er eerder uit als 150dkm plus het restje....
Hij staat dan ook pas sinds 06-09-2011 op naam van de huidige eigenaar en verkoper in de voorraad te zien op http://www.rdw.nl. De APK is ook al sinds 11-07-2012 verlopen maar dat is vrij begrijpelijk.
DE 75-RRX-2 is een vrij verse import ergens rond 7-2011 (maar lijkt nog nooit op naam gezet te zijn hier in NL want is niet opvraagbaar bij het RDW) met een naar mijn mening nogal versleten interieur. Zie leder bestuurdersstoel, daar komen op de zitting de punten van het looien al doorheen, plus de wang is plat gezeten en vaal. Versnellingspook en stuur glimmen ook erg en pookje is al deels vaal op de randen (leder is op de randen door zijn oppervlakte laagje heen) vaak een teken dat de KM-stand 130dkm niet realistisch is. Mijn BMW's met lederen interieur, stuur en pook glommen i.i.g. niet zo erg als een biljartbal maar waren nog mooi mat en met de nerven van het leder nog zeer duidelijk zichtbaar en dat nog bij veel hogere km-standen.
Dus of er heeft iemand in gereden met de volgende eigenschappen:
1. een vreselijk groot en dik achterwerk paste niet op de zitting maar zat deels op de wang.
2. woog ong. 175kg of meer...
3. deze man of vrouw stapte heel veel in en uit (korte stukjes)
4. was daarbij te lui was de wangen te ontwijken
5. bewoog daarnaast heel veel heen en weer over de zitting (das dan wel weer lekker actief), vandaar verdwenen de nerven op de zitting
6. had enorme grove handen met veel eelt als schuurpapier lekker kaal stuur en pook,
7. had daarnaast ook nog enorme zweethanden
Als dat zo was dan heb je wel eigenschappen te pakken waar een interieur na 130dkm er zo uit kan zien anders zou ik zeggen de kans is erg groot dat de auto 2 ton plus heeft gelopen.... of zie ik dat verkeerd?
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 11:28
door vang
k heb ooit een schade Audi TT (sorry, toen wist ik nog niet beter....) van een dame overgenomen. Kleine frontschade, niets spannend. Auto met historie, papieren en erg weinig kilometers: nog geen 25K. Auto blind gekocht en betaald, een kleine week later opgehaald. Schade viel idd mee. Wat ik vergeten was, was informeren naar het interieur....
Dat heb ik geweten: van binnen was deze auto een overwerkte schoonheidssalon: haarlak echt overal, nagellak echt overal, poeder en andere make-up-materialen echt overal.. In beide voorstoelen scheuren in het leer, deurkaarten gerafeld en hemel beschadigd.. Echt een zwijnenstal. Het heeft mij meer moeite (& geld) gekost om het interieur weer netjes te krijgen dan de schade aan de buitenkant te herstellen.
Moraal van dit verhaal: een lage kilometerstand zegt helaas niet veel over de staat van de wagen. Andersom komt vaak genoeg voor: auto's met (relatief) hoge kilometerstanden die eruit zien om door een ringetje te halen.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 11:52
door Ovanjole
Oké, duidelijk verhaal... En ik ben het met je eens, mijn eigen 330d z'n sportstoeltjes en stuur zien er idd nog stuk beter uit en dat met 230k op de klok... Daar ga ik dus niet naar kijken!
Ik vind voor de rest niet heel veel moois te koop staan zonder smg bak... De tijd dus maar even uitzitten en wachten op iets moois!
Bedankt in ieder geval voor je oordeel:-)
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 13:14
door chris47
Wie kent de 42-LF-LX is een 2002 3.2 cabrio smg, is origineel Hollands en met wat TLC (de wielen zijn nu hard zilver i.p.v. silver smoke bijvoorbeeld) en wat nieuwe delen (stuurbekleding?), rood 3e remlicht, bumperrooster midden voor lijkt grijs ipv zwart, wat interieur lijstjes, en een goede detail beurt wel een nette auto van te maken? Hoewel een SMG mij niet direct trekt lijkt me als start een vraagprijs van 13.9 voor een auto met hardtop en 152dkm realistisch?
Ik zie een paar dingen die volgens mij niet kloppen, zoals wit 3e remlicht was er pas vanaf de facelift 3-2003 (de auto's met led achterlichten). Ik vind de folie op het stuur, carbonlook niet echt mijn ding en het stuur en interieur glimmen nogal, wat zou kunnen betekenen dat er in het interieur veel tijd is doorgebracht.... Volgens mij is het verder op zijn minst een goede poetser... mooie detail klus.
Zo op de foto ziet deze m3 er netjes uit, voor een lage prijs.
Wat betreft het 3e remlicht, die kun je zo zelf vervangen, misschien vond de vorige eigenaar een witte wel mooier dan de rode (pfl) versie. Zou daar de auto zeker niet voor laten staan .
Hij mocht zijn mp advertentie wel wat uitgebreider maken, zo verkoop je natuurlijk geen auto.... dat blijkt ook wel hoe lang deze advertentie al op mp staat. Mijn gevoel zegt dat er iets met deze auto is, anders was hij al lang weg geweest voor deze prijs.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 13:41
door chris47
Misschien heeft de volgende melding er mee te maken die ik krijg op autopas.nl --> op kilometercheck krijg ik de volgende melding:
Er zijn ONVOLDOENDE GEGEVENS om een betrouwbare uitspraak te kunnen doen over dit kenteken.
Stichting Nationale AutoPas verzamelt uit diverse bronnen kilometerstanden. Bijvoorbeeld bij APK keuringen (let op dit is pas sinds enkele jaren verplicht), onderhoudsbeurten en via gegevens van het Rijksdienst van het wegverkeer, Importeurs en Leasemaatschappijen.
Onze conclusie is gebaseerd op de gegevens van deze auto in onze database. De conclusie kan een aantal oorzaken hebben, bijvoorbeeld:
* Wij hebben geen gegevens van deze auto in onze database (zeldzaam)
* De auto is geïmporteerd
* De auto heeft een 5-cijferige teller
Stichting Nationale AutoPas geeft geen overzicht van de kilometer-historie zelf omdat dit frauduleus handelen in de kaart werkt. Wilt u meer weten over de betrouwbaarheid van de kilometerstand van dit voertuig, dan adviseren wij u om hier zelf grondig onderzoek naar te doen. Dit kan via de onderhoudsboekjes (let op vervalsingen), via het autobedrijf dat de auto in onderhoud gehad heeft of u kunt contact opnemen met een deelnemend autobedrijf van de Stichting Nationale AutoPas om inzicht te verkrijgen in de geregistreerde kilometerhistorie.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 15:41
door Ovanjole
Niet kopen dus.... Vind em ook erg cheap vergeleken met anderen...
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 15:59
door chris47
Of hij te goedkoop is (en daardoor niet zou kloppen weet ik niet), misschien wil deze verkoper gewoon realistisch zijn en zijn auto gewoon kwijt/verkopen en geen jaar of langer blijven leuren. Ik denk dat ik door mijn voormalige werk (bij een autobedrijf) aardig kan inschatten wat de handel (autobedrijven) zullen terugbieden bij inruil dat ligt in ieder geval nog een stuk lager dan zijn vraagprijs nu (reken op tussen de 10 en 12 afhankelijk van de aankoop). Dus ja als je het zo bekijkt, ik vind het nu ook weer niet het koopje van de week voor een 12 jaar oude auto met. 156dkm?
Ik kijk er zo tegenaan, het is een leuke maar ook dure hobby zo'n cabrio voor er bij. Ik denk aan de verzekering (€75,- pm) en wegenbelasting a (€73,- pm 1600kg), dan nog onderhouden (wanneer je niks zelf kunt zijn het aardige kosten de banden achter a 300eu per stuk(Michelin) de inspecties 1 en 2 en dan nog alle andere dingen waarvan je weet dat ze soms komen remmen/smg-pomp etc etc). Ik zou zo'n auto niet dagelijks op straat willen hebben, vandalisme en het NL'se klimaat is niet ideaal voor een cabrio (dak bijvoorbeeld) het kost allemaal flink wat centjes. Een M3 cabrio is een geweldige leuke auto voor de hobby maar niet bijzonder praktisch of goedkoop in gebruik als je de auto serieus neemt (voor veel mensen is het toch een 2e of 3e auto).
Maar dat is mijn mening die hoef je zeker niet te delen. Als de auto klopt vind ik 13.9 een mooie start vraagprijs.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 19:03
door Tom M3 E46
Geloof deze advertentie niet auto is slecht en hij is krom BEGIN ER NIET AAN!! :(:(:(
!!!!!!NIET DOEN
!!!!
Niet doen
NIET DOEN IK WEET HOE DIE IS GELOOF ME MAAR
!!!!!!!!!!! NIET DOEN
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 24 jan 2014, 19:08
door chris47
Ik ben wel benieuwd, wat er allemaal aan schort, kun je het hier kort uit de doeken doen of stuur me anders even een pm met wat details over je constateringen. Scheelt me misschien een ritje
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 25 jan 2014, 13:18
door BM-DUB
zonde van die cabrio, die zag er voorheen een stuk mooier uit:
wordt de auto met zo'n schade al totla loss verklaard?
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 25 jan 2014, 13:56
door chris47
Yep de Carbon zwarte met rood interieur schade M3 cabrio 91-RF-JS staat op youtube een filmpje van 2010 dus vier jaar geleden, 2x nog voor de schade toen met andere zwarte wielen andere einddemper (Supersprint Race) geen kunststoffen motorkap en zonder csl look, onder een filmpje met de titel Best BMW M powersounds! en 3x E46 M3 playing. Ik denk gezien alle non stock items die verwijderd zijn behalve de airbox dat die laatste tijdens de crash idd beschadigd is en hij er daarom nog op zit anders had de vorige eigenaar die er ook wel afgehaald en verwisseld voor de originele. Heb inmiddels begrepen dat hij ook een beste poeier heeft gehad en hij hier al deels is opgekalefaterd/ mooier is gemaakt om het wat te doen lijken door de schade handelaar om het nog iets te laten lijken, maar dat laatste heb ik ook alleen van horen zeggen.
Het linker voorwiel staat ook naar binnen, zie de foto's op http://www.schadeautos.nl stuur staat recht, rechter voorwiel ook alleen linksvoor wiel staat naar binnen als of het stuur naar rechts gedraaid staat....komt er ook nog bij aan schade, draagarm,veerpoot, stuurhuis?