Pagina 189 van 313
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 30 jan 2014, 10:59
door mike1998
Premium classics is altijd vrij duur, maar dan weet je wel dat het goed zit.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 30 jan 2014, 16:46
door E36 racer
Rene08 schreef:Hoe is het met de zaak tegen BMW, die zou je toch gaan aanspannen als je de boel niet vergoed kreeg
Helaas niet gelukt. BMW duitsland verwees mij naar de dealer die hem voor het eerst op kenteken had gezet. dus ik naar hun gemaild en gebeld (in de USA). en die verwezen me weer naar barcelona toe waar zij de auto vandaan hadden gehaald... en 3x raden naar wie zij me door verwezen, en zo blijft de cirkel maar rond gaan...
Kortom daar komt niks uit, auto is alweer een tijdje geleden verkocht, aan vriend van me die er (helaas) een toyota supra motor in heeft gelepeld (welliswaar met 650PK). en nu dus weer opzoek naar een E46 M3 (of een 350Z).
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 01 feb 2014, 16:55
door ////Maikel
Martijn. schreef:Kijk even goed naar het subrame achter. Ook binnen in de kofferbak even alle bekleding eruit halen en goed kijken of je geen (haar)scheurtjes ziet zitten op de bodem.
Met de proefrit ook even goed opletten of je geen gebonk hoort achterin.
Kofferbak kan er nog keurig netjes uit zien terwijl zich onder de auto rondom de subframe bevestigingspunten al scheurtjes vormen. Als je al scheurtjes ziet in de kofferbak dan is de schade onder de auto al ver heen en waarschijnlijk volledig uitgescheurd. Uiteindelijk krijgen ze er allemaal last van, de ene auto wat eerder dan de ander. Je kunt het pas goed zien als je het subframe verwijderd hebt en de boel schoonmaakt.
Preventief behandelen is de beste optie. Verstevigingsplaten monteren (lassen/lijmen) en binnen in kofferbak de subframe bevestigingspunten doorlassen. Sowieso de subframe rubbers vervangen, mijn voorkeur heeft harde bussen erin ipv originele. Leuk klusje maar prima zelf te doen.
Bonken is vaak het voorste dif rubber wat de geest heeft gegeven.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 02 feb 2014, 12:02
door klaasvs31
Ovanjole schreef:Boys,
Dit moet em worden
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/9559876
Ik ga komende week kijken, op papier klopt alles aan deze auto.
Eigenaar wil samen met me de auto op een brug zetten
Hebben jullie advies wat ik allemaal kan/moet nalopen op de brug?
En, hoe is het afgelopen met deze M3?
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 02 feb 2014, 15:41
door Ovanjole
Is nog niet van een afspraak gekomen.
verkoper en ik werken beide onregelmatig hij woknt in friesland en ik in zeeland...
hoop op volgende week:-)
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 12:07
door Ovanjole
Welke velgen zouden jullie kiezen?
De csl (wel replicas)
Of de evo velgen origineel?
Ik ben er nog niet uit.... hoorde pas achteraf dat de csl replicas waren....
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 12:17
door Anni
Ligt er aan welke replica's. Als het VMR's zijn zou ik er voor gaan, als het TAM o.i.d. is zou ik lekker voor origineel gaan
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 13:15
door Ovanjole
Dat weet ik niet... hij vraagt voor de evo velgen 1000 euro... is dat redelijk?
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 13:37
door vang
In Nederland komt je veel imitatierotzooi tegen, CSL-replica's van VMR zijn daarentegen prima velgen. Originele 19" Evo's in goede staat met goede A merk banden worden op ebay.de voor riant boven 1000 EUR verkocht. Met andere woorden, het zal aan de conditie van velg en band liggen of 1000 EUR redelijk is.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 15:31
door Maki
Misschien een domme vraag maar, waarom moet je extra betalen voor de wielen? Neem aan dat de auto met een set wielen geleverd word?
Ik heb een set originele CSL's, zit nog wel een auto bij dan
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 16:49
door mike1998
Omdat het meerwaarde biedt aan een auto. Die velgen kan je ook makkelijk los verkopen dus willen ze er graag wat extra's voor krijgen. Je kan het ook meteen erbij rekenen en de velgen gewoon erbij geven, maar misschien heeft diegene die een auto koopt al velgen, dus is het voor hem goedkoper om alleen de auto zonder velgen te kopen.
Vrij simpel, lijkt me.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 18:23
door GreyCooperS
en wielen die mooi staan en gewild zijn apart aanbieden is voor de verkoper vaak een mooie onderhandel techniek...Zeker bij een handelaar die de wielen en banden leuk kan inkopen is het vaak zo dat je bij onderhandelen de wielen er dan bv " gratis" of voor weinig bijkrijgt...de marge op die wielen is al hoog, en als dan de marge op de auto intact blijft...mooie deal...koper velgen voor (gevoelsmatig) weinig en de verkoper meer marge..
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 20:47
door Maki
Ja garage's doen dat veel dat klopt, maar ik dacht dat je bij die auto kon kiezen welk setje je onder de auto wilde hebben. Zo stond t eerder in zijn advertentie, óf de CSL's óf de EVO's eronder en dat lijkt me netjes.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 03 feb 2014, 23:03
door Jeremy
Persoonlijk prefereer ik de CSL velgen. VMR replica's zijn goed kan ik uit ervaring vertellen. Als ik de foto's zo zie zijn het goede replica's en vermoed ik dat het VMR's zijn, ze zijn namelijk zo goed als hetzelfde als mijn setje CSL's. Evo's zijn ook gaaf, maar de CSL's vind ik nóg dikker. Misschien kun je ze beide nemen om een zomer- en winterset te hebben? Een paar goede winterwielen met winterbanden zijn wel een must of in ieder geval een hele fijne gedachte voor onder een M3?
Zelf rijd ik het kleinere zusje van die M3 (325Ci) en ik ben erg te spreken over winterbanden tot nu toe, voor zover dat kan in de huidige "winter".. Ik denk dat het met echt winterse condities helemaal beter is om winterbanden te hebben.
Re: E46 M3 Occasions
Geplaatst: 05 feb 2014, 17:35
door Ovanjole
Vandaag deze bekeken
http://link.marktplaats.nl/772797839
Zag bij de spiegel dat er wat spuitwerk gedaan was... Wat rubbers her en der versleten.
Ook de handgrepen aan de binnen kant zagen er erg gebruikt uit en gecrickete uit.
Auto moest eerst klaargemaakt worden voor ik een ritje kon maken.
Velgen waren her en der beschadigd en er zaten ook wat krasjes op de lak.
In de achterbak lag een raar onderdeel. Over de historie qua onderhoud konden ze niet veel zeggen. Alleen het boekje.
Verkoper zei dat het een liefhebbers auto was geweest... Kon het er niet helemaal aan afzien...
Voor mij was het al met al een no-go...