Gisteren was het dan weer zover, een 2e ronde van Time Attack wat 3 weken voor de ronde nog even werd medegedeeld dat het meetelt voor het seizoen! Afijn afgelopen zaterdag nog even wat laatste dingetjes gedaan op mijn werk om de auto gereed te maken voor de volgende ronde. Auto opgeladen, voor de deur gezet en rust pakken voor de volgende dag.
S’ochtends rustig de auto ingeladen om vervolgens rond de klok van 9 uur weg te rijden van huis en op zandvoort aan te gaan! Daar aangekomen naast evert en SVA geparkeerd op de paddock in de tarzan bocht, auto naar de keuring gebracht waar hij de eerste keer werd afgekeurt op de remlichten (werkte maar niet fel genoeg volgens hun?). Even alles lostrekken, schoonmaken en weer aanbieden voor de keuring. Goedgekeurt en nu rustig stickers plakken en wachten op de briefing.
Na de briefing was benny terplaatsen en hebben we de “TE KOOP” stickers erop geplakt. Ik ben me gaan omkleden terwijl benny de auto is gaan tanken voor me. Rustig aan begonnen de auto weer aan te voelen, bandjes warmen om na 3 ronden binnen te komen om de banden spanning te controleren. Ow en mijn motorkap was half vast gezet (waarom snap ik nog steeds niet). Bandenspanning was goed en dus zijn we weer gaan rijden, inlap rustig gedaan om daarna een ronde te gaan pushen! In de slotemaker bocht ging het toen bijna fout, de achterkant kwam voorbij zetten waardoor ik in de terugslag met mn linker achterwiel net het gras niet raakte. Eerste wat ik dacht was een lekke band! Rustig naar de pits waar benny niks vreemds zag. Terug naar buiten terug om meteen een 2:14 dood te noteren. Goed genoeg voor een 4e plek in de warming up sessie.
In de pauze tussen de Warming up en de quali de auto maar even omhoog gezet om het onderstel iets aan te passen. Alle dempers op hun hardste stand gezet en ook de stabilisatorstang op zijn kortste/straktste stand gezet. Om zo de quali in te gaan.
Door het afstellen en weer te moeten tanken (minimum benzine mee om gewicht te sparen) zijn we de quali telaat begonnen, gelukkig mochten we nog wel de baan op. Quali weer rustig aan begonnen om even te wennen aan de andere afstelling en om nu niet na 3 ronden binnen te komen maar buiten te blijven en het meeste gebruik te maken van de tijd die we krijgen om een goede tijd te krijgen. Om vanaf de pitmuur via gebaren taal duidelijk te krijgen dat ik rond een 2:12-2:14 te zitten. Ik had ongeveer ingeschat dat ik nog 1 poging kon doen tot het afvlaggen waar het meteen bij aanremmen voor de tarzan fout ging. Remmen deden of niks, of het was meteen blokkeren, om vervolgens met gillende banden rechtdoor de grindbak door te gaan en ¾ de grindbak door te zijn gegaan tot stilstand te komen. Om ook de bumper behoorlijk gehandhaaft te zien liggen, opgepakt, in de auto gegooid om zo weer naar de paddock te rijden waar de klus kon beginnen.
Zonder bumper rijden:
Aangekomen in de paddock zien we dat de bumperbalk iets wat verbogen is en dat al die zwarte plugsjes kapot zijn waardoor we dachten dit is een lost case. Om dan te horen te krijgen dat je een 2e tijd hebt gereden met een tijd van 2:13.079. Dat is toch wel genoeg motivatie om wat te bedenken om zo toch de bumper vast te zetten. Gelukkig konden we nog 4 drukkertjes vinden wat net aan genoeg was om de bumper vast te zetten! Na 45 minuten was de klus geklaard en was de bumper incl splitter weer op de auto, onderweg naar de pitstraat voor de finale.
Nog even wat bespreken voor de finale:
Outlap rustig gereden banden opwarmen om er vanaf audi S vol op het gas te stampen en de hotlap te doen, Auto was erg nerveus, trilde aan alle kanten (waarschijnlijk wat loodjes op de velgen kwijt, en de uitlijning iets verandert tijdens het uitstapje). Na redelijk gestoeid te hebben met de auto toch nog een 2:14.142 genoteerd, het was nog even afwachten maar toen kwam een van de jongens aanrennen met telefoon in hand roepende 2e tijd, je hebt de 2e tijd gereden. Om vervolgens de auto weer naar de pit te rijden voor de prijs uitrijking.
En natuurlijk nog even een team foto
Verdere foto's zullen nog volgen, heb tot nu toe alleen nog fotos van Leon Weggelaar voorbij zien komen namelijk!