Pagina 20 van 42
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 00:41
door z3mrunner
Vandaag even naar Dusseldorf geweest om te shoppen met het meisje. Man wat rijdt die e61 steady bij hoge snelheden. Ik dacht dat die e39 goed was maar dat is toch niets vergeleken met deze technologie. Ik had de auto vol met passagiers en moest het dus wel een beetje rustig aan doen maar als ik zie hoe snel die naar 230 accelereert dan gaat die echt wel door de 250 heen. Hij is gechipt maar de vorige eigenaar weet niet of de vmax er nog op zit.
Wel iets raars meegemaakt. Een grote mercedes wil niet aan de kant bij 200. Na lange tijd gaatdie toch aan de kant. Ik geef 'm eenkick down en hij knalt langs de mercedes. Doei ster.
Verderop besluit ik weer rustig rechts te rijden en merk dat die niet meer wilt accelereren. Het lijkt net of de turbo niet meer werkt op het gas. Nadat ik gestopt ben bij een tankstation. Motor uit/aan doet alles het weer. Vreemd?????
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 00:44
door z3mrunner
@ Sjonnie Kroket: Super Roger. Gefeliciteerd. we kijken uit naar de pics in het voorstel topic met uiteraard je optie lijst. Binnenkort maar een eens een mini E60-61 meet organiseren. Even knallen naar Meilenwerk in Dusseldorf.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 07:23
door z3mrunner
a90 schreef:
Overigens, het lijkt er wel op of jouw auto steeds minder gaat verbruiken, kan ik bij je in de leer.
Ik weet het niet zeker mar het kan er mee te maken heb dat ik in het begin alleen maar kick down heb gedaan.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 07:24
door z3mrunner
a90 schreef:
Nog een tip, bestel een brandblussertje. Die kun je bij BMW bestellen en met een speciale beugel is deze aan je voorstoel te maken. Hoewel je er niet een hele auto mee zal blussen geeft het mij in ieder geval wel een goed gevoel en maakt het mooi compleet.
Leuke details. Ga ik doen. Thnks
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 08:45
door a90
z3mrunner schreef:Wel iets raars meegemaakt. Een grote mercedes wil niet aan de kant bij 200. Na lange tijd gaatdie toch aan de kant. Ik geef 'm eenkick down en hij knalt langs de mercedes. Doei ster.
Verderop besluit ik weer rustig rechts te rijden en merk dat die niet meer wilt accelereren. Het lijkt net of de turbo niet meer werkt op het gas. Nadat ik gestopt ben bij een tankstation. Motor uit/aan doet alles het weer. Vreemd?????
Heb je dit verhaal gelezen ? het lijkt er wel erg veel op namelijk, het was iets met een defecte slang. Hoewel niet dezelfde motor misschien toch de moeite waard.
http://www.bmwportal.nl/e60-e61-algemee ... 17203.html
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 08:53
door z3mrunner
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 09:01
door z3mrunner
He, thanks man. Dat lijkt er inderdaad op. Ik dacht dat je bij noodloop een signaal kreeg? Ik zag niets op het display maar voor de rest is dit exact het verhaal. Toch maar eventjes slangetjes bekijken. Top top top.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 09:13
door z3mrunner
Hier hou ik ook wel van: Alles netjes standaard voorbereid.
Iphone en BMW is FUN
Ik moet wel mijn Blue Tooth aan zetten. Ook in de snap in. Klopt dat? Laadt die alleen op?
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 09:27
door Marcelona
De snap-in adapter kun je inderdaad zien als houder en oplader.
Om je iPhone met de auto te laten communiceren, is een ingeschakelde bluetooth noodzakelijk.
De snap-in adapter zelf communiceert volgens mij niet.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 12:25
door z3mrunner
Mooggie schreef:
Ik heb bij mijn wagen bij 125k het inlaatspruitstuk laten vervangen en dat bleek ook gewoon echt nodig te zijn, niet eens zozeer omdat de swirl flaps los zaten o.i.d., maar gewoon omdat de boel al behoorlijk aan het 'lekken' was.
Ben gisteren langs de dealer geweest omdat de spuiter de koplampen niet meer aan de gang kreeg.
Nuttige info gekregen.
Het blijkt dat bij onze diesels de carteventilatieklep op den duur gaat lekken. Hierdoor komt er weer diesel in het inlaatspruitstuk. Vervolgens gaan de rubbers kapot in het inlaats spruitstuk en gaat die lekken. Je merkt het eerst niet omdat de olie wordt opgevangen door de grondplaten.
Je kan het zien door even met een lampje naar het inlaatspruitstuk te kijken. Als het daar vochtig is dan weet je dat je aan de beurt bent. Ik heb er inmiddels ook 130K mee gereden en ben dus aan de beurt met het inlaatspruitstuk.
Wat kost zo'n inlaatspruitstuk? Je moet dus direct je ook carteventilatieklep anders ben je zo weer aan de beurt met je inlaatspruitstuk. Dit is een bekende kwaal bij de dealers.
Even checken dus mannen:
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 13:09
door suyker
Ik zou 500 kwijt zijn incl istallatie voor inluitspruitstuk. Dealer denk ik 150 meer
Hij heeft de mijne helemaal gechecked toen de flaps eruit ging, maar hij was nog als nieuw. Geen druppel lekkage te zien en voelen.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 13:38
door Kingfisher
Klopt (ongeveer), ik was € 619 kwijt bij de dealer. Ik heb het inlaatspruitstuk uit voorzorg laten vervangen.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 14:15
door z3mrunner
Check. Ik neem aan dat je alleen een spruitstuk koopt zonder de swirl flaps.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 14:25
door Kingfisher
Nee, dat is de aanzuigleiding inclusief klepregeling, oftewel inlaatspruitstuk met swirl flaps. (
onderdeel 11617800585, kost zonder arbeid € 430,-)
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 mar 2011, 16:14
door suyker
Kost 350 is mij verteld.
Flap moet je er zelf nog uithalen of je laat ze zitten want je hebt garantie neem ik aan.
Als je motor in de soep loopt krijg je tenminste een nieuwe ervoor terug