BMW E46 325Ci: Restwaarde?
Re: BMW E46 325Ci: Poll interieurlijsten pag. 17
Zo, vandaag de hydrolagers vervangen voor OEM exemplaren. Eindelijk van dat irritante getril af op hogere snelheid, heerlijk! Dat kwam dus echt door die Meyle lagers. Rommel vind ik het, de lagers zien er ook niet meer uit, totaal verroest en het rubber scheurt al na 25k.
Het rijdt weer superstrak, ben blij met deze update
Het rijdt weer superstrak, ben blij met deze update
- bob de bouwer
Re: BMW E46 325Ci: Foto's interieurlijsten pag. 19!
hanse 46 goed bezig kerel
Vandaag EINDELIJK de vanos seals vervangen, die lagen al een jaar te wachten
Was goed te doen, al met al een uurtje of 5 bezig geweest! Loopt weer als een zonnetje en verbetering is nu al merkbaar. Ben er blij mee
Was goed te doen, al met al een uurtje of 5 bezig geweest! Loopt weer als een zonnetje en verbetering is nu al merkbaar. Ben er blij mee
Even een update na ruim 200 km rijden met de nieuwe Vanos seals: het lijkt wel een nieuw blok!! Ik stoorde me al langer over het moeizame schakelen, met name omdat de motor niet lekker reageerde op het gaspedaal. Dat is nu compleet verdwenen en doorschakelen verloopt nu heerlijk soepel!
Ook loopt ie onderin de toeren veel soepeler en kan ik weer zéér rustig optrekken zonder die nare 'hikjes' in de vermogensafgifte. En als kers op de taart: voorheen reed ik gemiddeld 1 op 10, nu is dat met dezelfde rijstijl 1 op 11 geworden!
Ook loopt ie onderin de toeren veel soepeler en kan ik weer zéér rustig optrekken zonder die nare 'hikjes' in de vermogensafgifte. En als kers op de taart: voorheen reed ik gemiddeld 1 op 10, nu is dat met dezelfde rijstijl 1 op 11 geworden!
Re: BMW E46 325Ci: Vanos seals vervangen!
Ja tis zeker de moeite waard Judaz! Bij mij lagen ze ook heel lang, maar uiteindelijk is het zoveel werk ook weer niet. Even de goede spullen erbij en een goede handleiding bij de hand hebben.
Mooi dat het bevalt Ik ben er ook zeer over te spreken!
Welke handleiding heb jij gebruikt Hans? Ik rij ook al een tijd met het vanos probleem rond.. en ga me er steeds meer aan irriteren. Helaas heb ik net de groupbuy gemist..
Misschien een idee om een nieuwe groupbuy op te starten dan? Na alle goede verhalen heb ik ook wel interesse in een revisiesetje
@hanse46: Mooie update, en een knappe coupe natuurlijk! En hij heeft de juiste kleur ook nog
@hanse46: Mooie update, en een knappe coupe natuurlijk! En hij heeft de juiste kleur ook nog
Danny, sorry voor de late reactie, ik heb het helemaal gemist! Ik heb gewoon de handleiding van Beisan gebruikt, was prima te doen, beschrijving is zeer uitgebreid!Danny32 schreef:Welke handleiding heb jij gebruikt Hans? Ik rij ook al een tijd met het vanos probleem rond.. en ga me er steeds meer aan irriteren. Helaas heb ik net de groupbuy gemist..
Aangezien ik voor mijn werk amper nog kilometers rijd, ga ik de auto toch proberen dit jaar te verkopen! Daarnaast wil ik dit jaar mijn motorrijbewijs gaan halen en dus qua auto wat goedkopers zoeken.
Vorig jaar al plannen daarvoor gehad, heb de auto nu 4 jaar in bezit en voor die kleine stukjes die ik rijd ga ik wat kleiners kopen. Wat het wordt, nog geen idee, maar dat komt nog wel.
Ik zit echter te piekeren over wat zo'n auto nog op mag brengen? Hij is uitstekend onderhouden, geen mankementen op een brandend olielampje na. Sensor vervangen en het is weer ok.
De kilometerstand is 250.000!
Wat zou een schappelijk bedrag zijn? Ik ga me niet rijk rekenen, maar qua uitvoering en qua staat is hij te mooi om voor een prikkie weg te doen.
Vorig jaar al plannen daarvoor gehad, heb de auto nu 4 jaar in bezit en voor die kleine stukjes die ik rijd ga ik wat kleiners kopen. Wat het wordt, nog geen idee, maar dat komt nog wel.
Ik zit echter te piekeren over wat zo'n auto nog op mag brengen? Hij is uitstekend onderhouden, geen mankementen op een brandend olielampje na. Sensor vervangen en het is weer ok.
De kilometerstand is 250.000!
Wat zou een schappelijk bedrag zijn? Ik ga me niet rijk rekenen, maar qua uitvoering en qua staat is hij te mooi om voor een prikkie weg te doen.