Generaal Is terug!
Re: Generaal's E46 320 D update(je)
volgens mij is bij bandenwissel balanceren voldoende hoor...
ik rijd op fulda carat progresso, was niet duur en bevalt goed.. ook falken Fk452 is aan te raden schijnt ook niet zo gek duur te zijn..
ik rijd op fulda carat progresso, was niet duur en bevalt goed.. ook falken Fk452 is aan te raden schijnt ook niet zo gek duur te zijn..
+1
Bij alleen nieuw banden hoef je niet uit te laten lijnen
Bij alleen nieuw banden hoef je niet uit te laten lijnen
Rij ook op de fk452.
Top bandje gezien de kwaliteit prijs verhouding.
Enige nadeel dat ze hebben is dat ze in de wat stevige bochten een beetje rumoerig zijn.
Het nieuwere model van Falken. De Ziex ze912 hebben dit niet meer en schijnen nog iets beter te presteren.
Dat worden dus mijn volgende.
Ik rij er al jaren op en heb er nog nooit spijt van gehad.
FF voor de duidelijkheid.
Uitlijnen is alleen nodig om de wielen ten opzichte van elkaar weer helemaal recht af te stellen in meerdere richtingen.
Bij slechte uitlijning heb je bijvoorbeeld last van scheve bandenslijtage, of meer slijtage. Naar 1 kant trekkende auto tijdens het rijden, optrekken of afremmen.
Balanceren is het optimaliseren van de gewichtsverdeling van een wiel, waarbij er gewichtjes (ook wel loodjes genoemd) worden gebruikt om onbalans in een draaiend wiel weg te nemen. Banden en wielen zijn bijna nooit helemaal symmetrisch geproduceerd, dus eigenlijk is er altijd wel een onbalans aanwezig. Bij slecht gebalanceerde wielen neem je meestal trillingen waar in het stuur of in de gehele auto. Vaak is dit dan bij bepaalde snelheden.
Balanceren is dus bij nieuwe banden in principe voldoende, tenzij er bij de oude banden een indictie is dat er vreemde slijtage opgetreden is die aantoont dat de auto niet goed uitgelijnd is.
Top bandje gezien de kwaliteit prijs verhouding.
Enige nadeel dat ze hebben is dat ze in de wat stevige bochten een beetje rumoerig zijn.
Het nieuwere model van Falken. De Ziex ze912 hebben dit niet meer en schijnen nog iets beter te presteren.
Dat worden dus mijn volgende.
Ik rij er al jaren op en heb er nog nooit spijt van gehad.
FF voor de duidelijkheid.
Uitlijnen is alleen nodig om de wielen ten opzichte van elkaar weer helemaal recht af te stellen in meerdere richtingen.
Bij slechte uitlijning heb je bijvoorbeeld last van scheve bandenslijtage, of meer slijtage. Naar 1 kant trekkende auto tijdens het rijden, optrekken of afremmen.
Balanceren is het optimaliseren van de gewichtsverdeling van een wiel, waarbij er gewichtjes (ook wel loodjes genoemd) worden gebruikt om onbalans in een draaiend wiel weg te nemen. Banden en wielen zijn bijna nooit helemaal symmetrisch geproduceerd, dus eigenlijk is er altijd wel een onbalans aanwezig. Bij slecht gebalanceerde wielen neem je meestal trillingen waar in het stuur of in de gehele auto. Vaak is dit dan bij bepaalde snelheden.
Balanceren is dus bij nieuwe banden in principe voldoende, tenzij er bij de oude banden een indictie is dat er vreemde slijtage opgetreden is die aantoont dat de auto niet goed uitgelijnd is.
Dank jullie wel voor de info!
Waar kan ik die Fulda banden kopen?
Heb ze op www.autobandenmarkt.nl gezien voor 107.13 CARAT EXELERO 225/40 R18 92Y XL Velgbescherming.
Thanks
Waar kan ik die Fulda banden kopen?
Heb ze op www.autobandenmarkt.nl gezien voor 107.13 CARAT EXELERO 225/40 R18 92Y XL Velgbescherming.
Thanks
Daar zijn ze 123 euro schilt dus aardig in prijs:(
Klopt ik bestel m'n banden meestal bij autobandenmarkt, zij leveren deze af bij een garage in de buurt en die monteren ze vervolgens weer prima deal en goedkoper als KwikFit 

Das ook zo klote dat je ze niet kan ophalen ik moet percee vandaag nieuwe banden hebben vandaar..
Hoe lang duurde het bij jou voordat ze binnen waren?
Hoe lang duurde het bij jou voordat ze binnen waren?
De laatste keer toen ik winterbanden had besteld 2 dagen maar ze moeten uit Duitsland komen van autobandenmarkt dus het kan verschillen en deze betreffende garagehouder had contacten met Delti in Duitsland waar de banden vandaan komen dus dat scheelde ook nog. De zomerbanden duurden weer een week afgelopen zomer maar die had ik bij een andere garage af laten leveren
Je kunt ze ook bij je thuis af laten leveren overigens, hoeft niet noodzakelijk bij een garage te zijn en hoe sneller je het geld overmaakt hoe beter want dan beginnen ze direct met het verwerken van de opdracht in Duitsland.
Maar ja als je ze vandaag (lees nu) moet hebben dan kun je beter gaan kijken bij Tyrecentre of zo

Je kunt ze ook bij je thuis af laten leveren overigens, hoeft niet noodzakelijk bij een garage te zijn en hoe sneller je het geld overmaakt hoe beter want dan beginnen ze direct met het verwerken van de opdracht in Duitsland.
Maar ja als je ze vandaag (lees nu) moet hebben dan kun je beter gaan kijken bij Tyrecentre of zo

Ik ga ff goeie research doen
En gelijk banden bestellen voor de volgende keer.
Thnxx

Thnxx
Re: Generaal's E46 320 D update
Ondertussen een aantal veranderingen..
2 nieuwe banden bestelt..merk weet ik niet.. :? Moest snel wat hebben dus de goedkoopste gekocht. Was 160 euro intotaal kwijt.
Ondertussen witte knippers geinstaleerd op de zijschermen.
Silvervision lampjes bestelt..(moeten nog binnenkomen)
En de Front Lip is gespoten en gerepareerd, die komt er maandag onder..
Foto's volgen zsm.
Next mod op t schema. Verlagings setje :~
2 nieuwe banden bestelt..merk weet ik niet.. :? Moest snel wat hebben dus de goedkoopste gekocht. Was 160 euro intotaal kwijt.
Ondertussen witte knippers geinstaleerd op de zijschermen.
Silvervision lampjes bestelt..(moeten nog binnenkomen)
En de Front Lip is gespoten en gerepareerd, die komt er maandag onder..
Foto's volgen zsm.
Next mod op t schema. Verlagings setje :~

De lip goed restaureerbaar geweest?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik heb um nog niet gezien. Maar werd door de spuiter gebelt dat tie morgen af is.
Zelf heb ik een aantal problemen gehad met de Front Lip hij was aardig beschadigd..Ik wou hem zelf gaan doen, maar toch maar niet gedaan was teveel werk en had er daar niet de juiste ervaringen voor. Hoop dat tie goed word gedaan, maar daar ga ik wel van uit als tie er op zit ga ik gelijk ff paar foto's schieten
Zelf heb ik een aantal problemen gehad met de Front Lip hij was aardig beschadigd..Ik wou hem zelf gaan doen, maar toch maar niet gedaan was teveel werk en had er daar niet de juiste ervaringen voor. Hoop dat tie goed word gedaan, maar daar ga ik wel van uit als tie er op zit ga ik gelijk ff paar foto's schieten