Audio System (Speciaal voor de E46!)

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Chris

Re: Audio System (Speciaal voor de E46!)

Bericht door Chris » 18 aug 2008, 21:40

ronnym schreef:Kosten? 3000 euri. Ze zijn 2 dagen bezig geweest.
De sub raakt de rand van de skiluik niet dus heeft voldoende ruimte om te bewegen.
Het geluid is mooi gedetailleerd met mooie zware diepe bassen.

pfff 3k.. dat is wel erg veel zeg.. maargoed het ziet er leuk uit.. ik heb ook vanalles zelf ingebouwd alleen dat was allemaal oem, HK, alpine. alleen het schijnt dat een oem-bmw sub niet meer te krijgen is.. ik heb zelf als test een pioneer passive voorversterkte sub ertussen gezet.. alleen het is nog niet naar me wens. daarom zoek ik nu andere mogelijkheden.

chris.
//.00.-// > /.-////.-///.-

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 18 aug 2008, 21:43

Ik geloof dat ik dit topic maar ff goed in de gaten houd.
Mijn Bimmer moet ook nog ff aan zijn voorgangers worden gemeten.

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 18 aug 2008, 21:54

hanse46 schreef:
marcelsmit schreef:Nee je hebt gelijk,ik had er toen een pioneer 4x50 watt radio in zitten.
Maar toch vond ik het geluid zonder extra versterker eigenlijk wel retegoed,vooral ook de bas.
Je zou echt het verschil eens moeten beluisteren mét en zonder versterker. Dat is serieus een wereld van verschil. Een 4x50 watt radio lijkt veel, maar in feite moet je kijken naar het RMS vermogen wat vrijkomt. Dat is wat telt! Dan kom je misschien met een beetje geluk rond de 4x25 watt RMS uit als je een beetje fatsoenlijke radio hebt.

Als je dan uitgaat van een frontsetje met 2x100 watt RMS, en achter ook eventueel een soortgelijke set.. reken maar uit hoeveel vermogen je niet benut! :roll:

Bas geven doet zo'n setje trouwens wel, maar wil je echt een mooi, strak en vol geluid wat ook goed klinkt als je hem eens opendraait dan ontkom je niet aan een goede versterker. :W
Ik heb nu een Pioneer DEH-P88RS met een Hertz 13cm composet voor en 13cm Hertz speakers achter,daarnaast heb ik een actieve subwoofer die onder mijn stoel past en nu is het geluid goed,kan lekker hard en die pioneer heeft zo ontzettend veel mogelijkheden,echt een toppertje,maar toch denk ik wel dat als ik het audiosystem speaker setje erin had gezet het gewoon nog veel beter was geweest sowieso al omdat dat 16cm speakers zijn,maarja dan heb je het wel weer over 2x 200 euro en dat werd me te gortig want het moet wel leuk blijven.

BiGa

Bericht door BiGa » 20 aug 2008, 14:01

Wie heeft de set van Audio System nou echt in zijn wagen? Want ik ben benieuwd hoe deze set presteert icm met de originele business cd radio van BMW. Ik wil namelijk absoluut niet aan een andere radio omdat ik het niet mooi vind staan in het dashbord.

Afbeelding

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 20 aug 2008, 17:10

BMW heeft toch ook een radio 'Professional' ipv 'Business' ?? Met die upgrade haal je toch ook een stuk beter geluid zonder de OEM look te verliezen.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 20 aug 2008, 17:53

Griffendahl schreef:BMW heeft toch ook een radio 'Professional' ipv 'Business' ?? Met die upgrade haal je toch ook een stuk beter geluid zonder de OEM look te verliezen.
Klopt.

Afbeelding
Afbeelding

De zogenaamde CD54 van Becker. Kwaliteit is vergelijkbaar met de BM54 ;)
www. M3 register .nl

Tom330iM

Bericht door Tom330iM » 20 aug 2008, 19:12

Maar als je al losse versterkers hebt acter je radio, wat is daar dan zoveel beter aan?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 20 aug 2008, 19:14

De eindversterker van deze radio is gewoon beter, dus het signaal wat naar je andere versterkers gaat is ook beter... Hoe beter je inkomende signaal, des te beter je uitgaande signaal lijkt me...

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 20 aug 2008, 21:48

:~ :~ Kost?

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 20 aug 2008, 23:17

Ik zou gewoon de CD business behouden...klein (goed) versterkertje erop van 4 x 50 watt RMS, en je hebt gewoon een strak geluid.
Daar kan een professional echt niet tegenop!
Je mist gewoon vermogen met een standaard HU, en vooral voor bassen moet je vermogen hebben om die strak weer te geven, heb je te weinig, dan gaat het flabberen(en je sloopt dan je speakers!)

on-topic
Heb zelf de 165mm midbassen van AS(100,- euro set), zitten in een samengestelde compo van AS, en Canton...
Heb er uiteraard een (4x50watt RMS) versterker op staan icm CD Business radio, en ik ben er erg tevreden mee!

gr.
Marvin

BiGa

Bericht door BiGa » 21 aug 2008, 15:13

Ik heb net even kort contact gehad met een dealer van Audio-System. Er zijn twee series voor de E46, de Radion en de X-ion. Respectievelijk 150 en 200 euro. De Radion is een prima update in combinatie met de standaard radio van BMW even uitgegaan van de Business versie.

De X-ion komt beter tot zijn recht met een kleine versterker. Er kan dan gekozen worden in het assortiment van Audio-System uit de F2-130 of de F2-190, 175 euro en 225 euro.

Je kan dan altijd nog uitbreiden met een subwoofer. Info daarover kan je vinden op de site van Audio-System.

Voor het inbouwen van de speakers en versterker, we zijn even uitgegaan van een X-ion en een F2-190, moet je rekenen op ongeveer 225 euro incl. kabels en klein materiaal. Het schijnt een minder fijne klus te zijn om geluid in de bouwen in de E46 Touring.

Ik weet zo snel niet wat ik moet vinden van de inbouwprijzen. Aan de ene kant hebt ik zoiets van, het is te doen maar ik weet niet zo goed of het duur of goedkoop is. Zijn er mensen die meer weten te vertellen of prijzen van inbouwen?

Dnl

Bericht door Dnl » 21 aug 2008, 15:21

En hoe zit het met geen neer klapbare achterbank? Is dan wat meer bass wel mogelijk?
Dat ik er zelf ook wat van verneem, of horen de mensen dan alleen me kentekenplaat trillen, maar verneem ik zelf niks?

Zou best wel iets beter geluid willen (Vind niet dat het geluid slecht is, in tegendeel), maar wat extra bass is wel fijn :).

Chris

Bericht door Chris » 21 aug 2008, 15:50

Dnl schreef:En hoe zit het met geen neer klapbare achterbank? Is dan wat meer bass wel mogelijk?
Dat ik er zelf ook wat van verneem, of horen de mensen dan alleen me kentekenplaat trillen, maar verneem ik zelf niks?

Zou best wel iets beter geluid willen (Vind niet dat het geluid slecht is, in tegendeel), maar wat extra bass is wel fijn :).
minder dure oplossing. de subwoofer van pioneer.. past onder je stoel.
//.00.-// > /.-////.-///.-

BiGa

Bericht door BiGa » 21 aug 2008, 16:27

Dnl schreef:En hoe zit het met geen neer klapbare achterbank? Is dan wat meer bass wel mogelijk?

Ik heb net even opnieuw gebelt naar die zaak om info daarover in te winnen. Het komt erop neer, maar dat hadje zelf ook wel kunnen verzinnen dat je met een touring minder zware middelen nodig hebt als bij een sedan. De sedan is gewoon goed afgesloten en de meest simpele oplossing is om iets te verzinnen via het skiluik.

Het komt erop neer om dezelfde resultaten te behalen met een sedan, dan zal je meer moeten investeren in de installatie en in de inbouw. Het inbouwen kost meer omdat er meer werk inzit.

Verdere info heb ik niet voor je, ook geen prijsindicaties. Ze hebben toch liever dat je even langskomt om het één en andere te bespreken dan dat ze telefonisch prijsopgaves doen. Logisch.

swiftdriver

Bericht door swiftdriver » 06 sep 2008, 14:44

hoi, ik heb een setje x-ion165bmw in mijn e46 zitten op een audio-system f4-380 versterker samen met de orginele achterspeakers. en een 15" radion woofer tegen de bank aan ( free air ) met een vaste achterbank met skiluik.
en op de woofer een audio system f2-500.

het klinkt waanzinnig, mooi en hard en ZEER DIEP.
simpel te monteren en neemt geen ruimte in beslag. het speelt trouwens op een orginele bmw buisiness cd speler.
als iemand interesse heeft kun je wel een keer luisteren bij mij op de zaak in ridderkerk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”