tomcaubo's AC-Schnitzer 330i coupe

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Safar
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jul 2009, 16:31

Re: tomcaubo's AC-Schnitzer 330i coupe

Bericht door Safar » 21 jul 2009, 11:19

Is op zich niet zo gek, de compressor vergroot in feite gewoon de cilinderinhoud, en dat levert behoorlijk veel koppel op. De verhouding koppel/pk zal met een s/c of turbo altijd iets 'gekker' lijken dan bij een M3 omdat de M3 zijn vermogen uit het toerental haalt, en niet het koppel. Zonder hevige modificatie komt het max toerental van een M54/M52 niet veilig boven 7k.

Mijn TS2 komt niet in de buurt van deze G-Power qua vermogen, maar zit in conservatieve vorm ook al aan 400Nm van ca 2,5k-6k rpm. Is gewoon het karakter van forced induction (ook voor een diesel).
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP

Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...

tomcaubo

Re: tomcaubo's AC-Schnitzer 330i coupe

Bericht door tomcaubo » 21 jul 2009, 21:20

mijn auto blijft voorlopig zo(geld gebrek wegens verbouwing nieuw huis en dat moet ook eens af)

ik had op de auto eerst een TM1 -12 compressor maar door een verkeerd lager in de behuizing hebben we in samen werking met G-power iets nieuws geprobeerd.
door de behuizing en het vliegwiel van de TM1-12 te behouden en het binnenwerk geheel te vervangen door een TM1-15 model en wat aan te passen liep het vermogen weer wat omhoog(set-up is goed voor zo'n 400pk op de wielen)

had ook de auto kunnen inleveren en dan gingen ze een nieuwe TM1-20 erin bouwen en aanpassen maar dan moest de motor uit elkaar gehaaldt worden(geen zin in)

de nieuwe TM1-20 ligt nu in de M-Z4 en de E46 M3,goed voor 450pk en een tijd van 0 tot 200 in 14,8 seconden geloof ik(E92 M3 doet dat in 15,7 )

ooit misschien dat ik eens een projectje start met wat meer vermogen maar dat zien we dan wel weer,ben voorlopig dik tevreden met de auto en heb er genoeg lol aan ondanks de hoge banden kosten (|

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: tomcaubo's AC-Schnitzer 330i coupe

Bericht door bofkont » 22 jul 2009, 16:35

tomcaubo schreef:
bofkont schreef:Binnenkort eens achter je aan rijden ... om te zien of ik je kan bijhouden tussen de 1700 en 3200 rpm in de 3e gang :P
Ook dan zul je hem niet bijhouden :zwaai:

Maar wat een vermogen zeg, en wat gaaf een dikke :///m: eruit te rijden.
M3-tje eruit rijden is idd leuk,vooral de gezichten wat de bestuurders dan trekken als ik ze voorbij kom.

laats nog een 911 het leven zuur gemaakt,vent kwam maar niet van me weg hoe hard hij ook op het gas ging.was wel lachen ;D[/quote]

Geweldig :W 8)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”