[E46] Accu spontaan leeg ineens
Re: Accu spontaan leeg ineens.
Als je de auto afsluit gaat deze normaal na circa 5 - 10 min in slaapstand (en stopt dan het ventilatortje ook).
BMW 318CI 2003 M-Technik II
je dynamo is goed. Dat rauwe geluid is normaal. Nou de volgende test: batterij 24 u aan de oplader, weer aanklemmen en het climate control paneel losnemen en de auto zo laten staan.
Dan nog eens proberen of hij leeg raakt.
Dan nog eens proberen of hij leeg raakt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Een acculader heb ik helaas niet, gisteravond de auto 20 min stationair laten lopen na lege accu, ook alle storingen gereset (door de lege accu) dag erna in de middag gewoon starten, dus hij laad wel goed bij zou je denken.
Vandaag circa 40 km gerenden ermee, alles gewoon goed.
Zal deze week eens nagaan hoelang dat airco paneel blijft draaien als het iets beter weer is
Vandaag circa 40 km gerenden ermee, alles gewoon goed.
Zal deze week eens nagaan hoelang dat airco paneel blijft draaien als het iets beter weer is
Wordt er zo moe van, steeds maar weer die accu problemen, ga er lekker een nieuwe dynamo in knallen, heb al 2x gehad vorig jaar (door een fout van de dealer) dat de slang van de radiateur er af was gesprongen, ik heb het idee dat dat ook over de dynamo is gegaan, ik vind dat de auto stationair zo zeurderig loopt en als ik met de stethoscoop luister komt dat geluid uit de dynamo lijkt het wel.
Ik heb wel inmiddels een goede acculader gekocht, in het weekend hang ik hem daar aan en dat werkt tot nu toe prima.
Normaal levert de dynamo rond de 14.0 a 14.1 volt, bij stationair draaien zakt ie naar 13.4 ongeveer, de laatste tijd kom ik niet meer boven de 13.8 a 14.0 volt met alles van stroomverbruiker uit.
Ik heb wel inmiddels een goede acculader gekocht, in het weekend hang ik hem daar aan en dat werkt tot nu toe prima.
Normaal levert de dynamo rond de 14.0 a 14.1 volt, bij stationair draaien zakt ie naar 13.4 ongeveer, de laatste tijd kom ik niet meer boven de 13.8 a 14.0 volt met alles van stroomverbruiker uit.
nieuwe spanningsstabilisator op je dynamo en klaar. Daar ga je geen nieuwe dynamo voor kopen. En dynamo's kunnen wel vocht hebben. Bij BMW worden alle motoren gereinigd voordat de monteur eraan gaat. Dan wordt alles afgespoten en ook je dynamo krijgt dan een volle laag. Nee dat is zo erg nog niet. En als je met een stethoscoop gaat luisteren en je een rauw geluid hoort, doe dat dan maar niet op je kleppendeksel, dan wordt je gek.
Een stethoscoop hoort werkelijk alles. Als je vreemde geluiden hoort zonder is er nog niks aan de hand. Dan is het een kwestie van nieuwe SKF lagers en klaar.
Een nieuwe dynamo Dat zeurige stationair draaien kan vanalles zijn, maar zeker niet je dynamo. Inlaatcircuit goed schoonmaken, bougies controleren, etc.
Tank vullen met injectorreiniger en na 600km nog eens controleren of hij onregelmatig draait. Ook dat kan geen kwaad hoor. Het blijft immers een atmospherisch machientje wat niet nieuw is.
Een stethoscoop hoort werkelijk alles. Als je vreemde geluiden hoort zonder is er nog niks aan de hand. Dan is het een kwestie van nieuwe SKF lagers en klaar.
Een nieuwe dynamo Dat zeurige stationair draaien kan vanalles zijn, maar zeker niet je dynamo. Inlaatcircuit goed schoonmaken, bougies controleren, etc.
Tank vullen met injectorreiniger en na 600km nog eens controleren of hij onregelmatig draait. Ook dat kan geen kwaad hoor. Het blijft immers een atmospherisch machientje wat niet nieuw is.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Nieuwe spannings regelaar zat ik ook aan te denken, scheelt wel een hoop geld, maar de dynamo moet er dan toch zo en zo af ?
Alles wat betreft het inlaat circuit en daar omheen heb ik al vervangen, nieuwe bougies, nieuw carter ventilatieklep, nieuwe DISA klep, EGR klep gereinigd, nieuwe slangen, motor gereinigd met olie verversen, toevoeging aan de benzine incl. nieuw benzine filter
Als ik met de stethoscoop luister op de dynamo dan hoor je echt dat zeurderige stationair lopen, overal waar ik elders luister hoor je dat niet, ook hoor je het lager goed en duidelijk, kan toch iets zijn met niet optimaal functioneren, lijkt net of die het moeilijk heeft
Als ik op me waterpomp luister klinkt het allemaal rustig en goed.
Alles wat betreft het inlaat circuit en daar omheen heb ik al vervangen, nieuwe bougies, nieuw carter ventilatieklep, nieuwe DISA klep, EGR klep gereinigd, nieuwe slangen, motor gereinigd met olie verversen, toevoeging aan de benzine incl. nieuw benzine filter
Als ik met de stethoscoop luister op de dynamo dan hoor je echt dat zeurderige stationair lopen, overal waar ik elders luister hoor je dat niet, ook hoor je het lager goed en duidelijk, kan toch iets zijn met niet optimaal functioneren, lijkt net of die het moeilijk heeft
Als ik op me waterpomp luister klinkt het allemaal rustig en goed.
Al eens gekeken naar de accuklem? ik heb namelijk een kapotte accuklem, en dan start die ook niet. terwijl de accu nog goed is. MVG
Heb je toevallig een OEM versterker die kunnen ook wel eens kapot gaan, en stroom blijven trekken (was bij mij het geval)
greetz
greetz
Heb inmiddels een 7 fasen acculader/conditioner gekocht en gebruikt een nachtje, volgende dag volledig opgeladen en nu geeft me dynamo spanning rond de 14.1/14.2 aan, bij stationair draaien zakt ie ook niet meer, zelfs met de verlichting, stoelverwarming en achterruit verwarming aan komt ie niet onder de 13.8 dus ik merk wel een verbetering
Ik hang nu elke zondagmiddag de lader er aan in de garage en als ik maandag naar me werk ga is ie weer helemaal top.
Ik hang nu elke zondagmiddag de lader er aan in de garage en als ik maandag naar me werk ga is ie weer helemaal top.
2 weken de acculader niet gebruikt en je merk dat het met starten weer minder werd, gisteren de acculader er weer op gezet en deze heeft weer 7 uren staan knallen voordat de accu weer vol was, ga de dynamo binnenkort vervangen.
Hij geef wel goede spanning af, maar misschien onvoldoende ampères, originele Valeo 120a ruildynamo kost 199,- ex dus valt nog mee.
Hij geef wel goede spanning af, maar misschien onvoldoende ampères, originele Valeo 120a ruildynamo kost 199,- ex dus valt nog mee.
Inmiddels een nieuwe Dynamo besteld in Engeland via Ebay, scheelt me weer 110 euro met hier, en je hoeft je oude niet in te ruilen
Gewoon 12 maanden garantie en komt van grote bedrijven in de UK, soms moet je gewoon een een gokje wagen
Gewoon 12 maanden garantie en komt van grote bedrijven in de UK, soms moet je gewoon een een gokje wagen
Dynamo is binnen inmiddels, 25-01 besteld en vandaag afgeleverd uit Engeland, netjes verpakt en splinternieuw, identiek aan de originele inclusief factuur en testrapport van de fabrikant.
Nu nog monteren, maar dat doe ik wel op me gemak in het weekend
Nu nog monteren, maar dat doe ik wel op me gemak in het weekend
He Hompie,
Hoe is het afgelopen?lag het aan de dynamo?
Mijn broertje heeft ook zijn dynamo vervangen en nergens meer last v an.
Ik heb ook elke dag start problemen....zucht.
Hoe is het afgelopen?lag het aan de dynamo?
Mijn broertje heeft ook zijn dynamo vervangen en nergens meer last v an.
Ik heb ook elke dag start problemen....zucht.
Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen, heb nu een sleutel besteld om de ventilator te verwijderen en een nieuwe stuurpomp, kan ik alles in een keer doen, hoop volgend weekend dat alles er is, hou je op de hoogte.
Nu met de kou merk ik na 2 dagen al dat de accu minder wordt, ben er wel achter (volgens de dealer) dat me oude dynamo wel voldoende spanning levert maar onvoldoende laadstroom
Ik verwacht aankomende week me speciale sleutel om me ventilator te verwijderen en me stuurpomp binnen, ga volgend weekend de dynamo en de stuurpomp in een keer monteren, heb wel me stuurbekrachtiging- olie inmiddels 3x gespoeld vast en dat ziet er nu al beter uit, was gewoon erg donkerbruin van kleur.
Zet nu me auto om de 2 dagen op de acculader, gelukkig gaan de temperaturen weer wat omhoog vanaf zondag, maar goed daar wordt de dynamo niet beter van.
Ik verwacht aankomende week me speciale sleutel om me ventilator te verwijderen en me stuurpomp binnen, ga volgend weekend de dynamo en de stuurpomp in een keer monteren, heb wel me stuurbekrachtiging- olie inmiddels 3x gespoeld vast en dat ziet er nu al beter uit, was gewoon erg donkerbruin van kleur.
Zet nu me auto om de 2 dagen op de acculader, gelukkig gaan de temperaturen weer wat omhoog vanaf zondag, maar goed daar wordt de dynamo niet beter van.