Dit kan echt niet!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
freddy77

Re: Dit kan echt niet!!

Bericht door freddy77 » 11 jun 2014, 06:00

hallo

het klopt dat nap geen garantie is maar een auto zonder nap ( uitgezonderd mss ingevoerde dan) zou ik in elk geval laten staan.
Dubbel kans dat ie teruggedraaid is volgens mij.
BMW E46 316i

Joostb

Bericht door Joostb » 13 jun 2014, 19:33

het klopt dat nap geen garantie is maar een auto zonder nap ( uitgezonderd mss ingevoerde dan) zou ik in elk geval laten staan.
Dubbel kans dat ie teruggedraaid is volgens mij.
met of zonder NAP maakt gewoon echt helemaal niets uit. Allebei is net zo makkelijk mee te knoeien. Voor een jaar geleden is hier bij een bedrijf in de buurt nog E90 verkocht. Originele NL auto met NAP, gewoon mee geknoeid want helaas voor de handelaar woonde de vorige eigenaar ook in ons dorp die hem op 260.000 had gezet alvorens die hem had ingeruild bij de BMW garage. Die heeft hem waarschijnlijk aan de handelaar verkocht en nu stond er iets van 190.000 op.

Voorbeeldje;

Lease BMW rijd in 3,5 jaar 200.000 km en komt uit de lease. Handelaar komt deze BMW op van de leasemaathscappij en zet de teller netjes op 140.000. Dan krijgt de auto zn eerste APK, voila, en de BMW heeft NAP 140.000 km. Zo makkelijk is dat!

Officieel moeten autobedrijven met beurten ook km standen door te geven, dit gebeurd doorgaans meestal niet. Met APK is het verplicht en gebeurd het automatisch...

Daarnaast;
Autobedrijven die NAP aanbieden bij hun advertenties en het logo voeren zijn aangesloten bij NAP en dat kost geld. Omdat veel bedrijven dit een wassen neus vinden willen ze niet zo'n abonnement en mogen dus officieel geen NAP aanbieden op hun auto's. Dat wil dus niet zeggen dat de auto geen NAP heeft of dat er met de tellers geknoeid is. Je kunt bij vrijwel elke auto dit gewoon alsnog opvragen op hun website tegen betaling, alleen zit het er niet standaard bij.

Dus met andere woorden, bij elke auto kun jee een autopas opvragen. Maar dan nog zegt het niet alles en is de kans net zo groot dat er misschien mee geknoeid is.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

Baksteen
Contacteer:

Bericht door Baksteen » 17 jun 2014, 18:14

Patrickk schreef:Misschien weet de huidige eigenaar er niks van af........
De 'huidige eigenaar' riep gelijk dat t niet klopte.

10 minuten later mailtje dat hij net bij de garage waar hij m gekocht had navraag had gedaan ( 's avonds behoorlijk laat ) en dat er een andere motor in was gekomen en dat het dan hoorde dat je die kilometerstand aanhield.

L*lverhaal, aangezien er meerdere eigenaren gezeten hebben tussen de eerste reply van dit topic en het moment waarop hij m op MP heeft gezet, de garage waar hij m heeft gekocht is nooit de garage geweest waar TS hem heeft ingeleverd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”