BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
lekkerwijf1

Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..

Bericht door lekkerwijf1 » 12 dec 2010, 21:50

Nou zie ik net deze set op marktplaats staan, maar ja - het is wel 20 inch ... lijkt me knalhard voor dagelijks gebruik, of niet ?

http://link.marktplaats.nl/399819526

Afbeelding

Wat een mooie velg ... :~[/quote]

De set op de foto zijn de velgen die ik te koop had.
Het was zeker geen stuiter geheel er zitten geen runflatts op.
Het zijn inderdaad geen oem velgen maar wel degelijke duitse imitaties.
Zoals ik frank gemeld had zou ik met zijn kilometrage geen 20 inch onder de auto plaatsen. :zwaai:

@frank535 je hebt een super mooie touring gekocht.

De styling 116 die er nu onder zitten zijn super voor winterbanden omdat ik het een mooie nette velg vind. succes met de auto :love:

a90

Bericht door a90 » 12 dec 2010, 22:47

Frank535 schreef:Op het To-Do lijstje staan:
4) het standaard stuur vervangen door een M-stuur, liefst een M5 stuur met schakelflippers
Je zou dit eens moeten lezen

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=12942
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Frank535

Bericht door Frank535 » 13 dec 2010, 14:07

Richard nog bedankt voor je antwoord over je velgen - inmiddels zijn ze verkocht las ik.
Kan ik idd beter voor 19 inch gaan als langeafstandrijder. :)

Mooie link, a90 ! :amen:
Ik heb hetzelfde verhaal eerder eens op het Duitse E60 forum gelezen, toen werkte het alleen met een M5 stuur maar nu zie ik dat het met een SMG stuur ook werkend te maken is. De flippers van een M5 stuur vind ik mooier, maarja - vind maar eens een M5 stuur ... dan is een SMG stuur makkelijker te vinden (idd, er staan er 2 te koop op dit forum).
Nu wordt het toch wel erg interessant om deze modificatie te (laten) doen ... ;D
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Frank535

Bericht door Frank535 » 13 dec 2010, 22:56

Voor de liefhebber van schakelflippers - op z'n Duits :

http://www.e60-forum.de/thread.php?thre ... 792&page=4

Na pagina 5 kun je alles overslaan, vanaf daar gaan ze bijna met elkaar op de vuist over wat verkeerd-gevallen opmerkingen .. -_-

Vandaag zat ik even vast in de file en wat doe je dan ... met knopjes spelen :P en toen ontdekte ik dat in de Navigatie de TMC optie uitgeschakeld stond (| daarna aangezet en een mooie alternatieve route naar huis gereden, heerlijk om de files heen.
Ik ben echt gek op deze auto !! :W

Volgens mij zit er ook ergens een CD wisselaar in de auto verstopt want in het Entertainment menu kan ik van CD naar CD1-CD2-CD3-enz bladeren, deze zijn wit en niet grijs aangegeven in de display, dus dan zijn ze toch beschikbaar ? Morgen maar eens goed gaan zoeken .. !!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

a90

Bericht door a90 » 13 dec 2010, 22:58

De CD wisselaar zit weggestopt in het dashboardkastje aan de bijrijders kant. Als je het klepje opendoet dan zie je de CD wisselaar zitten (ver naar achteren)
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Frank535

Bericht door Frank535 » 16 dec 2010, 13:20

Helaas geen CD-wisselaar kunnen vinden op de reguliere plekken ;( toch gek dat de optie voor 6 CD's wel selecteerbaar is, normaal zijn opties die niet actief zijn toch donkergrijs in het scherm menu. Nu kan ik met de controller wel van CD1 naar CD2 enz scrollen.
Nou zie ik net een set op marktplaats staan, maar ja - het is wel 20 inch ... lijkt me knalhard voor dagelijks gebruik, of niet ?

Afbeelding

Wat een mooie velg ... :~
Gisteren deze velgen gekocht in 19 inch, 8,5 J en 9,5 J met zomerbanden erop, via marktplaats voor een mooie prijs.
Nog onduidelijk of het origineel BMW is of replica's - staat er bij BMW velgen een logo o.i.d. binnenin ?

Tevens gisteren de winterwielen erop laten leggen die ik ook via marktplaats had gevonden; nieuwe 17 inch BMW velgen met licht gebruikte Nokian winterbanden 245/45-17 voor 600 euro - een superkoopje, zeker in deze tijd !
Ik zal binnenkort een paar foto's maken van de nieuwe combinatie, het zijn lekker sportieve velgen maar weet het typenr. niet. :?

Ik liep trouwens nog tegen een set 19 inch M-style wielen (incl. banden, wel lichte velgrandschade) aan die voor 350 euro weg mogen, helaas is de ET waarde 35 (komt van een 3-serie af) en een E6x heeft 15-20 nodig. Maar wie er wat aan heeft kan ik in contact brengen met de verkoper want zo goedkoop vind je ze niet gauw.

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 16 dec 2010, 14:47

Frank, heb je misschien wel een los kabeltje in je dashboardkastje liggen? Als dat zo is, dan is je CD-wisselaar geslachtofferd voor een iPod-interface.

Frank535

Bericht door Frank535 » 16 dec 2010, 16:55

AHAAA !!! Precies - ik heb daar dus wel een iPod aansluiting liggen.
Nu moet ik zeker gaan kiezen; een old-skool CD wisselaar opduikelen of een iPod aanschaffen .... hmmm, het is bijna Kerstmis ! Ik weet al wat ik onder de kerstboom wil vinden dit jaar !

Ik heb trouwens vanmorgen die versnellingsbak reset gedaan, en hij lijkt wel wat frisser/vlotter te schakelen; ik vond de automatische bak altijd wat sponzig aanvoelen en dat lijkt nu wel minder te zijn.
Na lange ritten (> 2 uur) voelde ik wel eens dat hij in de 5 en 6 heel zachtjes korte duwtjes geeft, een beetje harder-zachter-harder-zachter, maar heel licht gelukkig. Hopelijk is dat ook over, anders vrees ik over een tijdje een bakrevisie en dat kost veel centjes. Zover ik weet is dit een beruchte kwaal in 1e en 2e versnelling, maar dat is bij mijn 535 dus niet het geval.

Frank535

Bericht door Frank535 » 21 dec 2010, 00:09

Ik heb vanmorgen eens wat mooie plaatjes gemaakt met mijn HTC Touch Pro-2:

Afbeelding

De nieuwe winterwielen erop - welk type velg is dit trouwens ?

Afbeelding

Afbeelding

Op de toeristische route van Hilvarenbeek naar Veldhoven - die rij ik elke dag.

Vandaag nog een leuke & nuttige gadget gescoord op Ebay .... :W

Afbeelding

Altijd goed voor de :///m: factor !!
Ik wilde graag een M Sport stuur en zag op de Duitse Ebay een SMG stuur van een E60/61 te koop staan.
Met wat engelengeduld heb ik die kunnen scoren, en een stuk goedkoper dan wat er in NL te koop staat (als je ze al vind).

Dit is een BMW M Sport SMG stuur met schakelflippers, ik weet een adresje dat zo'n stuur 2 jaar terug in een E61 heeft gemonteerd, dus deze week maar eens bellen of die monteur er nog steeds werkt !

Binnenkort nog de M-pakket bumpers erop en dan ben ik weer even klaar met geld uitgeven (hoop ik ..)
Hoewel ik misschien nog even wacht met de bumpers, je weet maar nooit met die gladheid; als ik iets raak met een glijer kan ik meteen de oude vervangen door het M-pakket. ;)

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 21 dec 2010, 10:11

Jouw velgen zijn style 124 wielen. Deze zijn origineel alleen in 18" geleverd. Staat erg goed onder de touring.

Mooi stuurtje overigens! :D Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Frank535

Bericht door Frank535 » 21 dec 2010, 12:56

OK - bedankt. Dit zijn 17 inch velgen, dus niet origineel BMW begrijp ik ?
Ik vind ze ook wat sportiever staan dan de velgen die erop zaten, dus de vorige set gaat straks in de verkoop.

Ik heb het stuur voor 475 euro gekocht op de Duitse Ebay, lijkt me een hele redelijke prijs.
Hier in de advertentie sectie staat er eentje voor bijna 200 meer. Ze zijn ook best lastig te vinden voor een E60/61, voor een M3 staan ze volop te koop op marktplaats e.d.

Richel88

Bericht door Richel88 » 21 dec 2010, 13:05

Frank535 schreef:Hoewel ik misschien nog even wacht met de bumpers, je weet maar nooit met die gladheid; als ik iets raak met een glijer kan ik meteen de oude vervangen door het M-pakket. ;)
Precies, zo denk ik er ook over ;) Ik monteer ze pas na de winter.

Verder erg strakke wagen, en zeker zon smg stuurtje heeft een erg hoog gadget gehalte :P
Die zal iets strakker werken dan ene in een E46, die schakelen nog net iets te traag om echt goed manual te rijden ;)
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 21 dec 2010, 18:59

Frank535 schreef: Dit is een BMW M Sport SMG stuur met schakelflippers, ik weet een adresje dat zo'n stuur 2 jaar terug in een E61 heeft gemonteerd, dus deze week maar eens bellen of die monteur er nog steeds werkt !
Hou ons op de hoogte Frank. (Strakke prijs)
Dit staat ook op mijn wensenlijstje.

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 21 dec 2010, 19:48

Mooie prijs hoor. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Frank535

Bericht door Frank535 » 25 dec 2010, 20:05

Merry Christmas ! :)

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”