Mooiste velgen voor onder een E36
Re: Mooiste velgen voor onder een E36
Zijn origineel e34 M5 velgen in een breedset 8J en 9J.
http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=8887" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=8887" onclick="window.open(this.href);return false;
Orginele throwing stars, style 21 zijn 17 inch btwAls ze origineel zijn 18 inch, zijn E34 M5 velgen.
Je hebt gelijk.
There e34 fitment
17x8 ET20 front with 205/40
17x9 ET22 rear with 215/40
Sam
There e34 fitment
17x8 ET20 front with 205/40
17x9 ET22 rear with 215/40
Sam
dat zijn idd heel erg
velgen en als ik me niet vergis zijn er daar maar een bepaald aantal van gemaakt voor de e36.

I NEED A HORSE!
-thor-
-thor-
Er zijn er volgens mij door BMW iig geen Throwing stars gemaakt voor de E36 hoor... Gewoon lekker breeduit op E34'ers rondrijden 
Ik vind het van achter helaas wat te breeduit staan (en dus niet mooi)

Ik vind het van achter helaas wat te breeduit staan (en dus niet mooi)

Als ik mij niet vergis zijn deze velgen zijn ooit ontworpen voor de E34 M5 en de E31 850csi.
Deze waren veel te breed voor een E36, maar er is 1 fabrikant geweest die ze toen in die jaren heeft gemaakt in de juiste ET maten voor de E36.
Deze waren veel te breed voor een E36, maar er is 1 fabrikant geweest die ze toen in die jaren heeft gemaakt in de juiste ET maten voor de E36.
I NEED A HORSE!
-thor-
-thor-
Jaapi schreef:Orginele throwing stars, style 21 zijn 17 inch btwAls ze origineel zijn 18 inch, zijn E34 M5 velgen.
Oooh oke

ik vind die velgen wel erg gaaf staan onder zo'n e36, zou ik best wel willen hebben 

>>>>Showroom E36's<<<<
Alleen jammer dat je er dan 1 toont met immitatie Contours, want ze zijn nooit geleverd met zo'n diepe lip. Al staat het op zichzelf wel weer dik.verheeske316 schreef:
M3 contour echt de mooiste velgen voor de e36 imo
De mooiste velg voor mij is al sinds jaar en dag de BBS RS. Vanaf het eerste moment dat ik ze zag, zonder te weten om wat voor velg het ging, was ik er helemaal weg van. Toen ik ze toen onder een E36 zag wist ik het helemaal zeker.
BMW en BBS gaan al sinds jaar en dag samen en op de 70er en 80er jaren modellen zaten er bijna altijd van die kruisspaak velgen onder.
Daarom is mijn keuze 3 jaar geleden toen ook op deze velg gevallen. (en op de M635i op de M afdeling in het BMW museum in München staat deze auto ook op deze set wielen).
In Duitsland deze set naar eigen specs laten maken. Toevallig zijn de centers nog originele 302's ook, het originele RS modelnummer voor de (standaard) 3 serie maten (17"x 8" ET40)

Door het type lip (slanted) is vanuit bovenstaande hoeken niet goed te zien hoe diep ze zijn.
Dit zijn foto's vanuit een betere hoek (wel gedateerd, uit 2008 toen ik ze net had en nog op standaard M onderstel stond)

Mr. OEM
Ik kan me wel vinden in je keus maar ik vind ze op deze auto - door de kleur - beter tot hun recht komen:

Hij geeft al aan dat het de kleur is. Aangezien beide auto's zwart zijn...
Ik vind ze dus juist niet beter tot hun recht komen in dat geval (afgezien van dat die hele grote randen heeft om ze 18" te maken, die van mij zijn 17"). Door het hart een andere kleur te geven, krijg je een mooi contrast tussen de gepolijste rand en de gepolijste 6kant waar het logo in zit.
Helemaal zilver dan heb je dat contrast niet. Wel lijken de velgen er groter door omdat het hart t.o.v. het geheel klein is, omdat het 3-delige wielen zijn.
Zo op de foto's lijken zo'n zilver hart er meer uit te springen.
Maar zo kan iedereen doen wat ie zelf mooi vindt.
BBS leverde ze destijds (1983 - 1991) trouwens met of zilvergrijs, of goud hart.
Ik vind ze dus juist niet beter tot hun recht komen in dat geval (afgezien van dat die hele grote randen heeft om ze 18" te maken, die van mij zijn 17"). Door het hart een andere kleur te geven, krijg je een mooi contrast tussen de gepolijste rand en de gepolijste 6kant waar het logo in zit.
Helemaal zilver dan heb je dat contrast niet. Wel lijken de velgen er groter door omdat het hart t.o.v. het geheel klein is, omdat het 3-delige wielen zijn.
Zo op de foto's lijken zo'n zilver hart er meer uit te springen.
Maar zo kan iedereen doen wat ie zelf mooi vindt.
BBS leverde ze destijds (1983 - 1991) trouwens met of zilvergrijs, of goud hart.
Laatst gewijzigd door Gast op 13 mei 2011, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Mr. OEM
zou ik ook zeggenDarudevampire schreef:..Die toevoeging stond er nog niet toen ik die opmerking maakte![]()

Mr. OEM
Vind dit opzich ook altijd wel gelikt staan. Misschien heel iets te modern, maar denk dat het jou caab ook wel zou staan Grif.
Ha, styling 72 M V-spaak. Ik vind ze wel klassiek gelijnd en zeker niet te modern voor onder een E36.
Ze zaten onder mijn auto toen ik deze kocht.
Ze zaten onder mijn auto toen ik deze kocht.
Mr. OEM