Incourante auto een E39?
Re: Incourante auto een E39?
Dat is toch mooi om te horen allemaal. Ik zal eens kijken of ik hem nog op andere websites te koop aanbied. Het is niet zo dat ik er vanaf moet, en dat is mijn geluk. Maar weet je vaak als je iets te koop hebt staan wil je er ook gewoon vanaf, je zet hem niet voor niets te koop.
Met de remschijven zit het nu wel goed, ik heb zelf uiteindelijk maar het initiatief genomen en de remschijven vervangen voor Meyle remschijven ipv de Bosch die door de specialist eronder was gezet. Ik heb de naaf zoals Ad het zegt heel goed schoongemaakt en met niet teveel remmenvet de boel weer in elkaar gezet en toen was het eindelijk opgelost. Soms moet je dingen zelf doen als je het kan want zelf besteed je er altijd meer aandacht aan dan een garage.
Het onderhoud verwacht ik zeker niet terug in de prijs want als ik nu 8000 euro voor mijn auto ga vragen dan verklaart iedereen me voor gek, nu slechts een handjevol.
Het onderhoud was het volgende: Reactiearmen voor beide, stabilisatorstang had speling die is er uit gehaald, remschijven voor en remblokken, stabilisatorstang achter daar is de speling eruit gehaald, nieuwe micheling banden (4), olie service uitgevoerd,handrem is bijgesteld,ik heb de plastic houders in de koplampen vervangen en de hoogte regeling vervangen. De voorruit is pas vervangen, 3 maanden geleden want vandalen hadden deze ingegooid. Heb hem toen meteen vervangen voor een ruit met groene band. En ik heb ook meteen nieuwe Bosch ruitenwissers gemonteerd.
En ja Ad ik heb nog een kookplaat liggen, die kan iedereen zo mee krijgen, het moet niet gekker worden! De winterbanden krijg je er bij maar dat lijkt me logisch want ik heb er niets meer aan als ik de auto verkocht heb. Bovendien krijgt degene die mijn auto koopt ook mijn ETK,WDM en TIS op DVD mee. Nou wat wil je nog meer?? Completer kan je een auto niet krijgen inclusief de boekjes met stempels.
En Ad wat ik wel vind is dat er heel veel mensen zijn op het forum die een E39 kopen vol met problemen. Iedereen zegt hier wel dat je voor een spotprijs een E39 kan kopen maar ik heb ondertussen wel heel veel ellende dingen voorbij zien komen..
En mochten mensen leer willen en een goede auto, dan moet je mijn auto kopen en een lederen interieur op Marktplaats scoren. Dat hij calypso rood is daarmee onderscheid je je toch van de rest, persoonlijk vind ik het geen lelijke kleur, maar anders had ik hem natuurlijk niet gekocht!
Met de remschijven zit het nu wel goed, ik heb zelf uiteindelijk maar het initiatief genomen en de remschijven vervangen voor Meyle remschijven ipv de Bosch die door de specialist eronder was gezet. Ik heb de naaf zoals Ad het zegt heel goed schoongemaakt en met niet teveel remmenvet de boel weer in elkaar gezet en toen was het eindelijk opgelost. Soms moet je dingen zelf doen als je het kan want zelf besteed je er altijd meer aandacht aan dan een garage.
Het onderhoud verwacht ik zeker niet terug in de prijs want als ik nu 8000 euro voor mijn auto ga vragen dan verklaart iedereen me voor gek, nu slechts een handjevol.
Het onderhoud was het volgende: Reactiearmen voor beide, stabilisatorstang had speling die is er uit gehaald, remschijven voor en remblokken, stabilisatorstang achter daar is de speling eruit gehaald, nieuwe micheling banden (4), olie service uitgevoerd,handrem is bijgesteld,ik heb de plastic houders in de koplampen vervangen en de hoogte regeling vervangen. De voorruit is pas vervangen, 3 maanden geleden want vandalen hadden deze ingegooid. Heb hem toen meteen vervangen voor een ruit met groene band. En ik heb ook meteen nieuwe Bosch ruitenwissers gemonteerd.
En ja Ad ik heb nog een kookplaat liggen, die kan iedereen zo mee krijgen, het moet niet gekker worden! De winterbanden krijg je er bij maar dat lijkt me logisch want ik heb er niets meer aan als ik de auto verkocht heb. Bovendien krijgt degene die mijn auto koopt ook mijn ETK,WDM en TIS op DVD mee. Nou wat wil je nog meer?? Completer kan je een auto niet krijgen inclusief de boekjes met stempels.
En Ad wat ik wel vind is dat er heel veel mensen zijn op het forum die een E39 kopen vol met problemen. Iedereen zegt hier wel dat je voor een spotprijs een E39 kan kopen maar ik heb ondertussen wel heel veel ellende dingen voorbij zien komen..
En mochten mensen leer willen en een goede auto, dan moet je mijn auto kopen en een lederen interieur op Marktplaats scoren. Dat hij calypso rood is daarmee onderscheid je je toch van de rest, persoonlijk vind ik het geen lelijke kleur, maar anders had ik hem natuurlijk niet gekocht!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
Hallo beste mario,
Ik weet precies wat je bedoelt!
En het is ook zo, goede auto's zijn er nog niet zoveel, ik heb in november mijn E39 525i touring gekocht.
Ben er erg tevreden over, hij doet eigenlijk alles goed, behalve de stelnokken in de koplempen, dat is het enige wat ik vervangen heb, door de aluminium variant.
Ik heb er bewust voor gekozen om eem touring te nemen met deze motor, het enige wat ik er nog onder gemonteerd is, dat is een afneembare trekhaak, en die heb ik gescoord in Munchen, en voor een heel veel lagere prijs dan in NL.
de kabelboom die ik nodig had, koste in ons land al 260,00 euro, bezopen voor een paar draadjes en wat stekkers, o ja en een aanhanger module.
Maar ik heb geen verdere klachten over deze wagen, hij is gewoon goed, en even naar een auto kijken en er mee rijden, dat is ook een moment opname, je moet er achteraf ook veel geluk mee hebben.
Voor hetzelfde geld krijg je na een aantal weken de ziekte van die auto, omdat er telkens wel iets mis mee is.
Dat had ik met een Audi, reed goed deed alles goed, ik heb eens zitten lezen op diverse fora van Audi, ik was eigenlijk direct genezen van dit merk.
En ze kwame inderdaad die kuren en onkosten, en heb het verder ook niet afgewacht, hetgeen wat defect was heb ik gerepareerd, en direct weg met dat zwijn.
Ontslagen op staande voet, nooit geen VAG meer op mijn oprit.
Zo heeft een ieder zijn slecht moment met een bepaald merk, maar gezien dat ik mijn moment kreeg bij VAG, de rillingen lopen nu nog over mijn rug.
dan nog maar te zwijgen over de prijzen van dat merk, daar word je al helemaal niet vrolijk van.
maar goed, we hadden het over die mooie bolide van jou, ik zie enkel maar reacties gericht naar jou, die gewoon erg positief zijn, je hebt die auto netjes in orde gebracht, de trillingen er uit gehaald, wat in feite best vaker voorkomt, daar zijn ze inderdaad gevoelig voor, en je hebt dat erg netjes opgelost, beste Mario.
Ik zou het niet anders gedaan hebben.
wat dat betreft kunnen we elkaar een handje geven, bezig blijven tot het goed is, en zo hoort het eigenlijk ook.
maar je hebt me wel erg nieuwsgierig gemaakt, stel dat je die mooie BMW verkoopt morgen, wat is jou wens als volgende auto dan?
Ik heb voor deze BMW gekeken naar een Subaru een Forester, ja, hij is niet zo fraai, maar wel erg degelijk en betrouwbaar, een goede caravan trekker, met weinig problemen, eigenlijk een vreemde eend in de bijt.
Mar ik zou dan gaan voor het goede in die auto, niet omdat hij zo mooi is, mooi zijn hoeft niet degelijk te zijn, en degelijkheid hoeft niet mooi te zijn.
Het is maar net hoe je het bekijkt, en wat men wilt.
Dan is mijn keuze al snel gemaakt.
Ik had dus nog de goede oude 2002 in mijn achterhoofd zitten, ik heb er nog steeds erg veel spijt van dat ik die verkocht heb, en dat is al heel wat jaren geleden.
Maar waarom zou je die BMW nu nog verkopen, heb je er echt genoeg van gekregen?
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik weet precies wat je bedoelt!
En het is ook zo, goede auto's zijn er nog niet zoveel, ik heb in november mijn E39 525i touring gekocht.
Ben er erg tevreden over, hij doet eigenlijk alles goed, behalve de stelnokken in de koplempen, dat is het enige wat ik vervangen heb, door de aluminium variant.
Ik heb er bewust voor gekozen om eem touring te nemen met deze motor, het enige wat ik er nog onder gemonteerd is, dat is een afneembare trekhaak, en die heb ik gescoord in Munchen, en voor een heel veel lagere prijs dan in NL.
de kabelboom die ik nodig had, koste in ons land al 260,00 euro, bezopen voor een paar draadjes en wat stekkers, o ja en een aanhanger module.
Maar ik heb geen verdere klachten over deze wagen, hij is gewoon goed, en even naar een auto kijken en er mee rijden, dat is ook een moment opname, je moet er achteraf ook veel geluk mee hebben.
Voor hetzelfde geld krijg je na een aantal weken de ziekte van die auto, omdat er telkens wel iets mis mee is.
Dat had ik met een Audi, reed goed deed alles goed, ik heb eens zitten lezen op diverse fora van Audi, ik was eigenlijk direct genezen van dit merk.
En ze kwame inderdaad die kuren en onkosten, en heb het verder ook niet afgewacht, hetgeen wat defect was heb ik gerepareerd, en direct weg met dat zwijn.
Ontslagen op staande voet, nooit geen VAG meer op mijn oprit.
Zo heeft een ieder zijn slecht moment met een bepaald merk, maar gezien dat ik mijn moment kreeg bij VAG, de rillingen lopen nu nog over mijn rug.
dan nog maar te zwijgen over de prijzen van dat merk, daar word je al helemaal niet vrolijk van.
maar goed, we hadden het over die mooie bolide van jou, ik zie enkel maar reacties gericht naar jou, die gewoon erg positief zijn, je hebt die auto netjes in orde gebracht, de trillingen er uit gehaald, wat in feite best vaker voorkomt, daar zijn ze inderdaad gevoelig voor, en je hebt dat erg netjes opgelost, beste Mario.
Ik zou het niet anders gedaan hebben.
wat dat betreft kunnen we elkaar een handje geven, bezig blijven tot het goed is, en zo hoort het eigenlijk ook.
maar je hebt me wel erg nieuwsgierig gemaakt, stel dat je die mooie BMW verkoopt morgen, wat is jou wens als volgende auto dan?
Ik heb voor deze BMW gekeken naar een Subaru een Forester, ja, hij is niet zo fraai, maar wel erg degelijk en betrouwbaar, een goede caravan trekker, met weinig problemen, eigenlijk een vreemde eend in de bijt.
Mar ik zou dan gaan voor het goede in die auto, niet omdat hij zo mooi is, mooi zijn hoeft niet degelijk te zijn, en degelijkheid hoeft niet mooi te zijn.
Het is maar net hoe je het bekijkt, en wat men wilt.
Dan is mijn keuze al snel gemaakt.
Ik had dus nog de goede oude 2002 in mijn achterhoofd zitten, ik heb er nog steeds erg veel spijt van dat ik die verkocht heb, en dat is al heel wat jaren geleden.
Maar waarom zou je die BMW nu nog verkopen, heb je er echt genoeg van gekregen?
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Incourante auto een E39?
Nou de hoofdreden hierachter is dat ik de auto puur voor de hobby heb. En ik heb teveel geld er aan uitgegeven. En ik wil gewoon het risico niet lopen dat als er weet wat kapot gaat de komende tijd/jaren dat ik er weer veel geld aan uit moet geven. Ik heb nu de keuze repareren of alles kwijt en dat is in dit geval een hoop. Je hebt eigenlijk geen keuze, als de garage een diagnose stelt van 1000 euro dan moet je dat wel laten doen. Ik wil eigenlijk gewoon weer een oldtimertje maar deze keer gewoon een betere auto dan een Kevertje. Waar ik onder andere 2x brand mee heb gehad. Ik zat te denken aan een oude Mercedes W124 bijv. Geen wegenbelasting en toch nog een beetje comfort. Of een Volvo.
Ik rij nu misschien 10.000km in het jaar en dan is het gewoon allemaal te duur, ik heb de BMW gekocht zodat ik fijn kan rijden en zodat ik geen roest meer had en meer comfort en niet te veel kosten. Uiteindelijk heeft het me nu al 8000 euro gekost en dat is bijna 1 euro per kilometer ex brandstof. Hij is nu goed en daarom doe ik hem nu weg en koop ik iets wat goedkoper is in aanschaf en als ik het wil verkopen, rijdend of niet dan verlies ik gewoon niet teveel. Bovendien wat ik zei, echt een goeie garage heb ik nog niet meegemaakt en daar moet ik nu ook echt veel kilometers voor rijden. Hier in Gorinchem zit wel een kleine dealer maar daar wil ik gewoon niet heen.
Ik rij nu misschien 10.000km in het jaar en dan is het gewoon allemaal te duur, ik heb de BMW gekocht zodat ik fijn kan rijden en zodat ik geen roest meer had en meer comfort en niet te veel kosten. Uiteindelijk heeft het me nu al 8000 euro gekost en dat is bijna 1 euro per kilometer ex brandstof. Hij is nu goed en daarom doe ik hem nu weg en koop ik iets wat goedkoper is in aanschaf en als ik het wil verkopen, rijdend of niet dan verlies ik gewoon niet teveel. Bovendien wat ik zei, echt een goeie garage heb ik nog niet meegemaakt en daar moet ik nu ook echt veel kilometers voor rijden. Hier in Gorinchem zit wel een kleine dealer maar daar wil ik gewoon niet heen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
Wou toch nog even zeggen dat je nu waarschijnlijk de meeste kosten wel gehad hebt.
Nu verkopen zou daarom economisch gezien niet de beste keus zijn. Rij er dan nog 1 a 2 jaar mee door om de investering er wat uit te halen.
Maarja ik snap ook dat je gevoel anders spreekt
Nu verkopen zou daarom economisch gezien niet de beste keus zijn. Rij er dan nog 1 a 2 jaar mee door om de investering er wat uit te halen.
Maarja ik snap ook dat je gevoel anders spreekt

Re: Incourante auto een E39?
Dat is ook wel zo Niels, maar ik ben het gewoon zat. Er zit zelfs een kans in dat ik voorlopig geen auto neem.
Misschien heb ik nu wel de meeste kosten gehad, ga daar wel van uit maar goed...Je kan hem maar beter goed verkopen dan slecht...75% verkoopt hem slecht.
Misschien heb ik nu wel de meeste kosten gehad, ga daar wel van uit maar goed...Je kan hem maar beter goed verkopen dan slecht...75% verkoopt hem slecht.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
Hallo beste Mario,
Ja, ergens heb je ook wel gelijk.
garanties heb je nooit met wat er nog komen gaat, maar dat heb je met geen enkele auto.
De W124 is ook een mooie auto, net zoals zijn iets kleinere broer, de W201 of te wel de 190, ik heb dus de W1123 de 240 D gehad in volle glorie, was eigenlijk bestemd voor de US markt, deze had eigenlijk alles wat er maar mogelijk was, tot aan die forse dikke aluminium bumpers, waar je nog eens een flinke duw mee kon geven, zonder enige schade te hebben.
enkel heb ik dar een bos draad los gemaakt, alles wat je deed begon er een irritant ding te janken.
Ik heb ook nog de W201 gehad een diesel, ook een hele fijne auto was dat, haast nooit geen defecten, en als het al zo was, dan was het een hele eenvoudige auto om het te repareren.
De W124, die heb ik gereden bij mijn werkgever, was een 250 D automaat, een nadeel had de automaat wel, was niet erg rustig, schakelde terug met rukken en snokken, je voelde het enorm goed, terwijl ik deze auto nieuw heb opgehaald bij MB Den Haag, verder reed deze auto enorm lekker.
Je moet echter wel goed opletten bij deze types, kunnen erg roestig zijn, en daar tegen zijn er ook erg veel gave exemplaren, die beter onderhouden zijn, dat maakt bij deze auto erg veel uit.
Maar beste Mario, repareer jij dan zelf niet aan je auto's, natuurlijk kan niet iedereen dat, maar het is wel aan te leren, het scheelt enorm veel in je portemonee, en het is het eerste verdiend ook.
Dat belasting voordeel, let wel even op of het bij de gekozen auto ook zo is.
Een kennis van mij heeft een auto die dit jaar eigenlijk belasting vrij zou worden, enkel hij vist door de nieuwe regels achter het net.
De auto word dit jaar in juni 25 jaar, en de grens ligt jammelijk op januari van dit jaar, dat is echt balen voor hem!
Dus even goed checken!
Helaas weet ik in jou woon omgeving ook geen goed adres, voor BMW zou dat eventueel "rapservices.nl "kunnen zijn.
Deze firma kun je gewoon Googlen, en die zijn goed gespecialiseerd in BMW en nu waarschijnlijk ook in Mini. Echt een aanrader!
Vraag als je het de moeite vind, eens naar Ruud. Je kan hem e-mailen, maar ook bellen.
Hij is ook wel te vinden op BMW.startpagina.nl/prikbord daar reageer ik ook vaak op de probleem gevallen, maar ook op nog meerdere fora, zoals die van BMW, Audi en Mercedes Benz, en dat beperkt zich niet alleen tot NL.
Als ik jou een advies mag geven, word alvast lid van het " Mercedesforum.nl ", als je daar belangstelling voor hebt, kan je alvast eens kijken wat er allemaal speelt en voorkomt bij MB, is vaak de moeite waard. Misschien is er ook wel een MercedesE forum wie zal het zeggen!
Zo kijk ik vaak op problemcar.nl, ben daar ook lid van, zo heb ik zitten te vergelijken welke auto voor mij het beste uit de bus kwam, ik zat te dubben tussen Subaru en de BMW.
De BMW was sterker vertegenwoordig en beter verkrijgbaar voor hetgeen ik er voor wilde geven, de Subaru was minder goed verkrijgbaar, want ik moest een turbo uitvoering hebben om de caravan te kunnen trekken, zonder de turbo mocht dat niet eens.
Zo heeft een ieder zijn redenen tot aanschaf voor een bepaalde auto.
En geluk moet je er gewoon ook bij hebben, zonder enig geluk kan het flink in de papieren lopen!
De keuze moet je gewoon echt zelf maken beste Mario, dat kunnen wij niet voor jou doen.
We kunnen enkel jou proberen te helpen waar we kunnen, en naar onze beste inzet die we kunnen bieden.
Ik wens jou veel geluk toe met het vinden van een koper, en ik hoop dat het zal lukken binnen afzienbare tijd.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, ergens heb je ook wel gelijk.
garanties heb je nooit met wat er nog komen gaat, maar dat heb je met geen enkele auto.
De W124 is ook een mooie auto, net zoals zijn iets kleinere broer, de W201 of te wel de 190, ik heb dus de W1123 de 240 D gehad in volle glorie, was eigenlijk bestemd voor de US markt, deze had eigenlijk alles wat er maar mogelijk was, tot aan die forse dikke aluminium bumpers, waar je nog eens een flinke duw mee kon geven, zonder enige schade te hebben.
enkel heb ik dar een bos draad los gemaakt, alles wat je deed begon er een irritant ding te janken.
Ik heb ook nog de W201 gehad een diesel, ook een hele fijne auto was dat, haast nooit geen defecten, en als het al zo was, dan was het een hele eenvoudige auto om het te repareren.
De W124, die heb ik gereden bij mijn werkgever, was een 250 D automaat, een nadeel had de automaat wel, was niet erg rustig, schakelde terug met rukken en snokken, je voelde het enorm goed, terwijl ik deze auto nieuw heb opgehaald bij MB Den Haag, verder reed deze auto enorm lekker.
Je moet echter wel goed opletten bij deze types, kunnen erg roestig zijn, en daar tegen zijn er ook erg veel gave exemplaren, die beter onderhouden zijn, dat maakt bij deze auto erg veel uit.
Maar beste Mario, repareer jij dan zelf niet aan je auto's, natuurlijk kan niet iedereen dat, maar het is wel aan te leren, het scheelt enorm veel in je portemonee, en het is het eerste verdiend ook.
Dat belasting voordeel, let wel even op of het bij de gekozen auto ook zo is.
Een kennis van mij heeft een auto die dit jaar eigenlijk belasting vrij zou worden, enkel hij vist door de nieuwe regels achter het net.
De auto word dit jaar in juni 25 jaar, en de grens ligt jammelijk op januari van dit jaar, dat is echt balen voor hem!
Dus even goed checken!
Helaas weet ik in jou woon omgeving ook geen goed adres, voor BMW zou dat eventueel "rapservices.nl "kunnen zijn.
Deze firma kun je gewoon Googlen, en die zijn goed gespecialiseerd in BMW en nu waarschijnlijk ook in Mini. Echt een aanrader!
Vraag als je het de moeite vind, eens naar Ruud. Je kan hem e-mailen, maar ook bellen.
Hij is ook wel te vinden op BMW.startpagina.nl/prikbord daar reageer ik ook vaak op de probleem gevallen, maar ook op nog meerdere fora, zoals die van BMW, Audi en Mercedes Benz, en dat beperkt zich niet alleen tot NL.
Als ik jou een advies mag geven, word alvast lid van het " Mercedesforum.nl ", als je daar belangstelling voor hebt, kan je alvast eens kijken wat er allemaal speelt en voorkomt bij MB, is vaak de moeite waard. Misschien is er ook wel een MercedesE forum wie zal het zeggen!
Zo kijk ik vaak op problemcar.nl, ben daar ook lid van, zo heb ik zitten te vergelijken welke auto voor mij het beste uit de bus kwam, ik zat te dubben tussen Subaru en de BMW.
De BMW was sterker vertegenwoordig en beter verkrijgbaar voor hetgeen ik er voor wilde geven, de Subaru was minder goed verkrijgbaar, want ik moest een turbo uitvoering hebben om de caravan te kunnen trekken, zonder de turbo mocht dat niet eens.
Zo heeft een ieder zijn redenen tot aanschaf voor een bepaalde auto.
En geluk moet je er gewoon ook bij hebben, zonder enig geluk kan het flink in de papieren lopen!
De keuze moet je gewoon echt zelf maken beste Mario, dat kunnen wij niet voor jou doen.
We kunnen enkel jou proberen te helpen waar we kunnen, en naar onze beste inzet die we kunnen bieden.
Ik wens jou veel geluk toe met het vinden van een koper, en ik hoop dat het zal lukken binnen afzienbare tijd.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Incourante auto een E39?
Kleine tip: soms wil het lonen om bij Mercedes Benz de productiedatum van de auto op te vragen. Deze verschilt van de datum waarop de auto op NL-kenteken is gezet. Heb van veel gevallen gehoord waarbij de productiedatum van de auto als maatstaf is genomen. Dat kan je net die 5/6 maanden schelen!AdE39 schreef: Een kennis van mij heeft een auto die dit jaar eigenlijk belasting vrij zou worden, enkel hij vist door de nieuwe regels achter het net.
De auto word dit jaar in juni 25 jaar, en de grens ligt jammelijk op januari van dit jaar, dat is echt balen voor hem!
Re: Incourante auto een E39?
Beste Ad, Met Ruud van RAPservices ben ik helemaal klaar en ben ik mijn vertrouwen in kwijt. Onder andere hij kon niets aan mijn auto ontdekken terwijl de remmen krom waren en de reactie armen gewoonweg slecht. Bovendien heb ik ooit een mail reactie gehad waarvan mijn oren begonnen te klapperen, heb hem toen nog een eerlijke kans gegeven en uiteindelijk heeft hij een prijsopgave gemaakt waar een paard de hik van kreeg. Bovendien repareert deze meneer in een garage die als (persoon die niet netjes handeld) wordt gezien.
Ik ga eens rondkijken op de websites! En wacht een koper af.
Ik ga eens rondkijken op de websites! En wacht een koper af.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
Hallo beste Mario,
Zo kom je nog eens wat te weten, haleluja kameraden!
Ik lees vaak andere dingen, dus even een beetje afstand nemen dan, zoals de tarieven e.d.
Daar sta ik echt van te kijken zeg!!
Dat is even goed om dat te weten, hartelijk dank Mario.
Ik word nu erg voorzichtig om hem aan te gaan prijzen, want ergens had ik in mijn achterhoofd iets sudderen over dit gebeuren, maar kon het niet helemaal plaatsen!
Heb je ook al eens gedacht aan de W126, dat is ook een grote favoriet van mij, jij kan er natuurlijk heel anders over denken, want niet iedereen heeft dezelfde smaak tenslotte.
Ik zou voorlopig het hoofd lekker koel houden beste Mario, jammer genoeg weet ik niet veel specialisten van BMW, van Audi weet ik er wel een paar hele goede.
Deze zijn qua onderdelen precies hetzelfde als de dealers, maar dan enkel goedkoper, ze weten meer dan de dealer en Pon bij elkaar, en de reparaties zijn beter uitgevoerd, en de uurtarieven liggen een stuk lager, en dat is erg aantrekkelijk. En weten precies waar ze mee bezig zijn, en weten gewoon alles van de Audi's.
Zo iemand zou ik ook eens graag tegen willen komen in de BMW wereld, en ik weet zeer zeker dat ze er zijn!
Wat Niels zegt zit een kern van waarheid in, dat zijn idd 2 verschillende dingen, enkel heb ik het idee, dat de RDW datum voor de vrijstelling genomen word, de eerste registratie datum dat de auto de weg op mag in NL. Maar het kan ook precies zo zijn als wat Niels aangeeft, dus even goed navragen dus.
ik heb me daar nog niet in verdiept.
Je hebt dus een productie datum en een bjr, zoals wij die kennen, die staat dus als eerste registratie datum op het kentekenbewijs.
De productie datum is gemakkelijk voor alle onderdelen, maar daar kan de VIN code ook voor gebruikt worden.
Met vriendelijke groet,
Ad
Zo kom je nog eens wat te weten, haleluja kameraden!
Ik lees vaak andere dingen, dus even een beetje afstand nemen dan, zoals de tarieven e.d.
Daar sta ik echt van te kijken zeg!!
Dat is even goed om dat te weten, hartelijk dank Mario.
Ik word nu erg voorzichtig om hem aan te gaan prijzen, want ergens had ik in mijn achterhoofd iets sudderen over dit gebeuren, maar kon het niet helemaal plaatsen!
Heb je ook al eens gedacht aan de W126, dat is ook een grote favoriet van mij, jij kan er natuurlijk heel anders over denken, want niet iedereen heeft dezelfde smaak tenslotte.
Ik zou voorlopig het hoofd lekker koel houden beste Mario, jammer genoeg weet ik niet veel specialisten van BMW, van Audi weet ik er wel een paar hele goede.
Deze zijn qua onderdelen precies hetzelfde als de dealers, maar dan enkel goedkoper, ze weten meer dan de dealer en Pon bij elkaar, en de reparaties zijn beter uitgevoerd, en de uurtarieven liggen een stuk lager, en dat is erg aantrekkelijk. En weten precies waar ze mee bezig zijn, en weten gewoon alles van de Audi's.
Zo iemand zou ik ook eens graag tegen willen komen in de BMW wereld, en ik weet zeer zeker dat ze er zijn!
Wat Niels zegt zit een kern van waarheid in, dat zijn idd 2 verschillende dingen, enkel heb ik het idee, dat de RDW datum voor de vrijstelling genomen word, de eerste registratie datum dat de auto de weg op mag in NL. Maar het kan ook precies zo zijn als wat Niels aangeeft, dus even goed navragen dus.
ik heb me daar nog niet in verdiept.
Je hebt dus een productie datum en een bjr, zoals wij die kennen, die staat dus als eerste registratie datum op het kentekenbewijs.
De productie datum is gemakkelijk voor alle onderdelen, maar daar kan de VIN code ook voor gebruikt worden.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Incourante auto een E39?
pff mercedes.. ik heb zelf een vito van 11/2006 ik dacht dat het roest probleem wel voorbij was.. maar na krap 70.000 op de klok zag je wel bij de deuren soort van luchtbellen ( roest dus..)
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: Incourante auto een E39?
Jep de Mercedes van toen is niet meer die van nu.... Al is een busje van een andere orde dan van een personen auto.
ps. Chris ik heb je een mailtje gestuurd maar geen reactie gehad. Dan maar zo... Had je interesse in mijn auto? Of leek dat alleen zo?
ps. Chris ik heb je een mailtje gestuurd maar geen reactie gehad. Dan maar zo... Had je interesse in mijn auto? Of leek dat alleen zo?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
Hallo beste Chris,
Ik weet het, dat het voorkomt!
Mijn zwager heeft een W210 van 1999, die heeft rond de wielkasten ook roest, en je ziet het vaker bij dit type.
Wielkast daar en tegen, dat kan best komen door dat er zand in de randen blijft hangen, en dit is erg kwalijk voor het plaatwerk, reken er ook nog de wintertijd er bij, met al die pekel, ja, dan wil het wel roesten.
Maar Chris, bij jou Vito van die leeftijd, dat zou toch verboden moeten zijn, hoeveel carrosserie garantie zit er op een dergelijke Vito, anders kan je daar misschien nog iets mee, als er nog carrosserie garantie op zit!
Zijn de afwateringsgaatjes wel voldoende open, zodat het water uit de deur kan, want een raamrubber sluit nooit helemaal goed af, en als de afwaterings gaatje dicht zitten, dan blijft er ook water in de deur zitten, en dan heb je deze trammelant, of zit de fout in het plaatwerk, want dat kan ook nog.
Mijn zwager vertelde mij, dat de MB garantie op de carrosserie ook niet meer is wat het was, ze zijn met die W210 ook aan de slag gegaan om deze lichter te maken, en dat scheelde dus ook in het gewicht, enkel de roest, daar word je echt niet vrolijk van, en deze garantie is ook even ingekort.
Dit zou eigenlijk toch niet meer voor mogen komen in deze technische tijd en bij een dergelijk merk!
het schijnt bij die W210 ook een komen en gaan te zijn van rotte subframes, deze hebben we vorige week vervangen, kuis verrot was dat subframe, ze moeste zich echt gaan schamen bij MB!
Ik zou er toch eens achter aan gaan, en kijken of je iets kan bereiken, misschien heb je dat inmiddels ook wel gedaan, dan kom ik dus op de tweede plaats.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik weet het, dat het voorkomt!
Mijn zwager heeft een W210 van 1999, die heeft rond de wielkasten ook roest, en je ziet het vaker bij dit type.
Wielkast daar en tegen, dat kan best komen door dat er zand in de randen blijft hangen, en dit is erg kwalijk voor het plaatwerk, reken er ook nog de wintertijd er bij, met al die pekel, ja, dan wil het wel roesten.
Maar Chris, bij jou Vito van die leeftijd, dat zou toch verboden moeten zijn, hoeveel carrosserie garantie zit er op een dergelijke Vito, anders kan je daar misschien nog iets mee, als er nog carrosserie garantie op zit!
Zijn de afwateringsgaatjes wel voldoende open, zodat het water uit de deur kan, want een raamrubber sluit nooit helemaal goed af, en als de afwaterings gaatje dicht zitten, dan blijft er ook water in de deur zitten, en dan heb je deze trammelant, of zit de fout in het plaatwerk, want dat kan ook nog.
Mijn zwager vertelde mij, dat de MB garantie op de carrosserie ook niet meer is wat het was, ze zijn met die W210 ook aan de slag gegaan om deze lichter te maken, en dat scheelde dus ook in het gewicht, enkel de roest, daar word je echt niet vrolijk van, en deze garantie is ook even ingekort.
Dit zou eigenlijk toch niet meer voor mogen komen in deze technische tijd en bij een dergelijk merk!
het schijnt bij die W210 ook een komen en gaan te zijn van rotte subframes, deze hebben we vorige week vervangen, kuis verrot was dat subframe, ze moeste zich echt gaan schamen bij MB!
Ik zou er toch eens achter aan gaan, en kijken of je iets kan bereiken, misschien heb je dat inmiddels ook wel gedaan, dan kom ik dus op de tweede plaats.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Incourante auto een E39?
ik heb al 2 tourings in de garage staan en dan nog eens 1 bus. en ik denk als er nog een 3de bmw bij komt dat ik buiten mag slapenMario TT schreef:Jep de Mercedes van toen is niet meer die van nu.... Al is een busje van een andere orde dan van een personen auto.
ps. Chris ik heb je een mailtje gestuurd maar geen reactie gehad. Dan maar zo... Had je interesse in mijn auto? Of leek dat alleen zo?

@ad, tja.. echt een drama maar ik laat het zo ik ga dr geen euro aan uit geven en zo zuinig ben ik er ook niet op. dat busje moet voor mijn werken en niet andersom. hij krijgt wel netjes 2× per jaar een beurt
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: Incourante auto een E39?
Heb net ook even gekeken
Nette auto Mario, pluspunten is de kleur en de kmstand, minpunten,:lichte motor, geen automaat en niet al teveel opties, gewoon geduld hebben komt er vanzelf 1.
Ik heb de mijne vorig jaar in een bui te koop gezet, vroeg er echt de hoofdprijs voor: 19000 euro, en ik kreeg toch 1 serieus geintereseerde die doordat ik de prijs vast hield en hij een beetje zeurde, ik hem niet meer wou verkopen, ik begin ook weer te twijfelen, maar dan moet er echt een goede prijs betaald worden, net een bakrevisie en een inspectie 2 en lederen dash gemonteerd, dus weer 6000 euro weg, ga hem echt niet verschijten.
Geduld of je moet gaan zakken in prijs.

Nette auto Mario, pluspunten is de kleur en de kmstand, minpunten,:lichte motor, geen automaat en niet al teveel opties, gewoon geduld hebben komt er vanzelf 1.
Ik heb de mijne vorig jaar in een bui te koop gezet, vroeg er echt de hoofdprijs voor: 19000 euro, en ik kreeg toch 1 serieus geintereseerde die doordat ik de prijs vast hield en hij een beetje zeurde, ik hem niet meer wou verkopen, ik begin ook weer te twijfelen, maar dan moet er echt een goede prijs betaald worden, net een bakrevisie en een inspectie 2 en lederen dash gemonteerd, dus weer 6000 euro weg, ga hem echt niet verschijten.
Geduld of je moet gaan zakken in prijs.
Re: Incourante auto een E39?
Zaterdag komt er iemand kijken, die er 100km voor moet rijden, hij wil ook meteen de winterbanden zien en papieren. Grote kans dat die de auto wilt kopen, hoop alleen dat het geen koopjes jager is, maar die rijden meestal geen 100km voor een auto.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.