Advies sound upgrade

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
BMW_Lover
Contacteer:

Re: Advies sound upgrade

Bericht door BMW_Lover » 08 jun 2011, 09:11

Wellicht heb ik dan geen standard installatie maar ik vind de audio te gek klinken. Volgens mijn uitgelezen programmeer bestanden heb ik wel de standaard kit, maar zeker weten doe ik dat niet. Nog ergens aan te zien?
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

E60pro

Bericht door E60pro » 08 jun 2011, 17:01

ik heb het gister dus ook na gevraagd en inderdaad ik heb ook de standaard kit, met andere woorden geen versterker achter het linker scherm in de koffer.
Maarrrrrrrrrrrrrr ik vind het geluid nog altijd super en ben dik tevreden ook mijn vrienden zijn allemaal zeer onder de indruk over hoe scherp en duidelijk alle tonen blijven bij hoog volume.

E60pro

Bericht door E60pro » 08 jun 2011, 17:23

Ogerr530 schreef:dat eerste met witte tulpje bovenaan heb ik ook, geen idee of dat de versterker is.

Afgelopen weekend in een gechipte 335d gereden (wat een beest), en daar zat logic7 in. Nog nooit beter geluid in een auto meegemaakt als dat, man man :duimen:
Dat is een overleden bluetooth module.

morris

Bericht door morris » 09 jun 2011, 14:59

BMW_Lover schreef:Wellicht heb ik dan geen standard installatie maar ik vind de audio te gek klinken. Volgens mijn uitgelezen programmeer bestanden heb ik wel de standaard kit, maar zeker weten doe ik dat niet. Nog ergens aan te zien?
Tot zover ik nu heb kunnen achter halen zijn er 3 systemen:
1: stereo (zonder versterker, 2speakers voordeuren,2 in hoedenplank (e60)/hemel achter (e61) en 2sub's onder stoelen)
2: Hifi (met versterker alleen voor de 2 sub's !!!, 2 tweeters in spiegel 3hoek en verders de zelfde setup als stereo)
3: top hifi/logic 7 ( met "extra" speakers in achter deuren,tweeters hoedenplank/hemel en een centre in dashboard,alles over versterker)

Tazran

Bericht door Tazran » 09 jun 2011, 16:40

hmm dan heb ik die hifisetup. Klinkt heel aardig vind ik zelf.

Trouwens vraagje: Waarom zie je in je idrive-menu bij media een DVD-speler staan als ie geen dvd's afspeelt, maar enkel de navigatie-cd (professional)?? Ik bedoel what's the point. Blij maken met een dooie mus heet zoiets

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 10 jun 2011, 16:30

Wat bedoel je met "2 tweeters in spiegel 3hoek"? En hoe kan je zien of je een apparte versterker voor de 2 subs hebt? Ik zit dus tussen Steroe en Hifi te twijfelen wat ik heb...

Afbeelding

Ralph

Bericht door Ralph » 10 jun 2011, 19:13

Ik heb hifi professional (Logic7).
De versterker zit achter de bekleding linksachter in de kofferbak.

Zo ziet hij er dus uit.
Afbeelding
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

OGG530

Bericht door OGG530 » 11 jun 2011, 20:49

E60pro schreef:Dat is een overleden bluetooth module.
Hoe bedoel je? :)

OGG530

Bericht door OGG530 » 13 jun 2011, 11:39

morris schreef:Tot zover ik nu heb kunnen achter halen zijn er 3 systemen:
1: stereo (zonder versterker, 2speakers voordeuren,2 in hoedenplank (e60)/hemel achter (e61) en 2sub's onder stoelen)
2: Hifi (met versterker alleen voor de 2 sub's !!!, 2 tweeters in spiegel 3hoek en verders de zelfde setup als stereo)
3: top hifi/logic 7 ( met "extra" speakers in achter deuren,tweeters hoedenplank/hemel en een centre in dashboard,alles over versterker)
Ik rijd dus tijdelijk een 118d, als ik hier het geluid van de boxen redelijk hard doe voel ik duidelijk bass onder me voeten. Dit ervaar ik toch zover ik het me kan herrineren niet met de 5, heb jij het wel?

morris

Bericht door morris » 13 jun 2011, 18:06

Nee,ik voel er niet echt wat van maar ik weet dat ze er zitten ;)

PS: voor BMW LOVER:
Met "spiegel 3hoek" bedoel ik dat roostertje aan de binnenkant van de raamstijl thv de buiten spiegels.
Daar zitten vanaf hifi tweeters in.

Ralph

Bericht door Ralph » 13 jun 2011, 21:22

Dat klopt. Wat je ziet bungelen aan de gele draden is een tweeter. De bekleding moest eruit om bij de schroeven van de buitenspiegel te komen. En daarvoor moest de accu los, omdat ik geen zin heb in ontploffende airbags.
Afbeelding
Afbeelding
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 23 jun 2011, 23:06

Ok dan denk ik hifi te hebben. Heb die speakers in de 3 hoek ter hoogte van de spiegels......

Afbeelding

Lucien530

Bericht door Lucien530 » 26 jun 2011, 10:16

voor een goed geluid moet je er de X-ION 200 BMW (Audio System) luidspeakers plaatsen. Een Bit one of een Bit ten digitale equalizer van audison voor de perfecte geluidsweergave. En natuurlijk een 5 of 6 kanaalsversterker. Dit alles is te realiseren voor nog geen €1000 maar je geluid is dan nog scherper dan een logic 7 systeem wat natuurlijk al geweldig is! :duimen:

OGG530

Bericht door OGG530 » 27 jun 2011, 11:23

Ik kan de X-ION 200 kopen voor een leuk prijs, maar ik lees dat ik dan nog lang niet klaar ben. Een digitale equalizer? Een 5 of 6 kanaalversterker?

Lucien530

Bericht door Lucien530 » 01 jul 2011, 20:09

Alleen de X-ion 200 is al een leuke upgrade maar zal niet geweldig veel verschil maken. De digitale equalizer zorgt er ten eerste voor dat je een hi input hebt om je versterkers aan te sturen, want niet alle versterkers hebben een hi input maar werken gewoon met tulp aansluitingen en die heeft de BMW radio niet :'(
De digitale equalizer zorgt er ook voor dat alle tonen en iedere frequentie van de X-ion200 luidpeakers optimaal over komen. Bij de standaard radio instellingen kun je alleen maar bas, hoge en middentonen harder of zachter zetten. Bij zon bit one of bit ten word je geluid dus bij het hele bereik afgeregeld doormiddel van een microfoon. Je geluid zal dus nu veel scherper en helderder klinken. Dan heb je dus ook nog een versterker nodig met het liefst 6 kanalen dus 2 kanalen voor de voorluidspeakers 2 voor de achterluidspeakers en 1 voor de sub links en 1 voor de sub rechts. Als je een 5 kanaals neemt kun je de subs ook gewoon delen. Zonder versterker heb je kans dat je ccc er aan gaat door de zwaardere luidspeakers, en zonder versterker hebben zwaardere luidspeakers weinig functie omdat je radio niet meer geluid zal gaan uitgeven dan hij nu al doet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”