Peter's e36 325i voor circuit

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Drost

Re: Peter's e36 325i voor circuit

Bericht door Drost » 10 aug 2011, 15:33

Ik heb binnenkort een beugel over daar kan je de gordels die langs je sleutelbeen lopen makkelijk mee vastzetten.

Plus je verwijderd het om gewicht te besparen, vergeet ook niet alle vloerbedekking achter het dashboard :duimen:

E36 racer

Bericht door E36 racer » 10 aug 2011, 17:48

ik zou gewoon meteen een kooi plaatsen. ik zeg zelf altijd: safety first. tja dan ben je nog maar de langzaamste in je klasse (ben ik ook) maar als er wat met je gebeurt ben je tenminste wel veilig door de kooi! verder als je een kooi doet. altijd een las, is stugger en sterker. een schroefkooi wilt nog wel eens doorbreken op de bouten onder een echt harde klapper. vorig jaar nog gezien bij de DNRT met een porsche en een BMW die in aanraking kwamen en daarna de vangrail en een marshall huisje invlogen. 3x raden welke het slechtste er van afkwam ;)

bitumen haal je weg voor gewicht ;)
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

rooiepeet

Bericht door rooiepeet » 14 aug 2011, 18:22

de DNRT dan noem je ook wel wat, ik ga gewoon voor de lol vrijrijden niet dat er dan niks kan gebeuren maar tis toch effe wat anders.

@Dorst jij hebt een eigengemaakte beugel voor de gordels, heb je er misschien een foto van.
ik had in de winkel bergepen dat je een setje kan kopen waarmee je de gordels vst maakt op de plaats waar de gordel van de achterbank bast zit. maar zit de gordel dan niet erg schuin naar beneden of maakt dat niet uit.

ik heb in LTEC stoelen gezeten (die waren de goedkoopste dus daar maar mee begonnen) maar vond die weinig steun bij me schouders geven maar die verkopen zei dat dat niks uitmaakt want je trekt je toch strak in de gordels dus zou die goed genoeg zijn.
daarna heb ik in de sabelt gt30 gezeten en die zat echt goed is wel weer 2 keer zo duur maar ik vraag me nu dus af of dat dat dan wel nodig is of dat die verkoper gelijk heeft met z'n gordel verhaal.
daarnaast had ik een keer advies gekregen om er op te letten dat de gaten voor de gordel over je schouder ook echt op de hoogte van je schouder zit, bij de LTEC zitten die gaten lager (trouwens bij de meeste stoelen terwijl ik helemaal niet groot ben) maar bij de sabelt stoel zaten die precies goed.
iemand misschien advies of ervaring met 1 van de stoelen.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.

If in doubt, Full throttle!

Drost

Bericht door Drost » 14 aug 2011, 19:56

Ik zou eens een foto maken van de beugel die ik over heb, als ik jou was zou ik proef gaan zitten en kijken welke het beste zit.

Gaten moeten inderdaad gelijk of boven je schouders zitten.

E36 racer

Bericht door E36 racer » 14 aug 2011, 21:08

Ik heb zelf een sparco corsa als rijders stoel, en een sparco sprint als bijrijders stoel. De corsa is echt een super stoel! echt heerlijk! Heel veel steun ook in de oren etc. die sparco sprint zou ik nooit maar ook nooit zelf kopen. zat er toevallig in bij aankoop. Maar dat is een buizen stoel Tegen over de harde schaal van de corsa, en reken maar dat je die buizen voelt als je je wat strakker in de gordels vast gespt. Het is niet bepaald een lekker gevoel kan ik je vertellen!
For Speed Add Lightness

rooiepeet

Bericht door rooiepeet » 24 aug 2011, 19:13

nou klaar met strippen aan de binnenzijde, heb de bitumen eraf gekregen met föhn en plamuurmes, heb daarna de restjes gewoon laten zitten, vind het wel best zo.

Afbeelding

Afbeelding

en bij de voor stoel(en) traanplaatje gemaakt, ik wilde eerst de bekleding laten zitten, uiteindelijk er toch maar voor gekozen om het zo te doen, valt ook niet tegen.

Afbeelding

Afbeelding

ik moet nog de middenconsol (net voor de versnelingspook) dicht maken en dan kan daar de schakelaar voor de gevarenlichten in.
en dan zo gauw mogelijk kuipstoelen erin en dan het dakraam, wat ik heb verwijderd, dicht maken.

gr peter

E36 racer

Bericht door E36 racer » 24 aug 2011, 20:22

het begint eindelijk ergens op te lijken peet ;) heb je al besloten wat voor kuip(en) je gaat kopen? en ga je overigens ook nog werken met een shortshift kit zoals ik heb? persoonlijk vind ik het heerlijk maar meeste mensen die (nog) mijn auto op en neer naar plaatsen moet rijden vinden het een hel... :P
For Speed Add Lightness

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 24 aug 2011, 21:25

Blijf het altijd heftig vinden :)

OblivioN

Bericht door OblivioN » 24 aug 2011, 22:41

Je kon beter de bitumen verwijderen met ijs... Gaat een stuk sneller! Of ff wachten tot het winter wordt! :whistle: ;)

Drost

Bericht door Drost » 25 aug 2011, 06:26

Ziet er goed uit :) Waarom heb je de luchttunnels laten zitten?

En koop de stoel die het beste zit!! Niks is zo vervelend dan een stoel wat het net niet is.

Jaapi

Bericht door Jaapi » 25 aug 2011, 14:25

Ziet er netjes uit! Die bitume is zo vervelend eruit te halen!
Je kon beter de bitumen verwijderen met ijs... Gaat een stuk sneller! Of ff wachten tot het winter wordt
Is niet alles. Heb vorig jaar winter de racer van mn broer gedaan, maar beter warm maken!

En over de stoelen sluit ik mij bij drost aan!

Succes :duim:

rooiepeet

Bericht door rooiepeet » 27 aug 2011, 16:33

luchttunels zijn weg, dat zijn soort kabelgootjes wat je ziet denk ik.

vandaag een kuipstoel gekocht, de Sabelt GT3 met 4 punt gordels en toch maar een slede voor de bmw e36 erbij gekocht.
dacht ik het er meteen vandaag in te maken, kom ik dus toch een stukie hoger uit dan met de originele stoel.
op deze manier gaat het echt niet passen dus moet ik het toch op een andere manier gaan fixen,
jammer want ik dacht donderdag 1 sept mooi in me kuipstoel over assen te kunnen vlammen.
Laatst gewijzigd door rooiepeet op 27 aug 2011, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

E36 racer

Bericht door E36 racer » 27 aug 2011, 16:43

waarom een 4 punts en geen 5 punts? :gek: ik vind een 4 punts persoonlijk helemaal niks. heb hem voor de passagier en MOEST er vaak genoeg in zitten om de bmw te verreiden. maar vond het probleem dat je het niet echt strak kon trekken omdat je de klikker dan steeds hoger deed en dan als het waren er onderuit kon schuiven. wat was jou redenatie hieernaar? ben toch wel benieuwd :gay:
For Speed Add Lightness

rooiepeet

Bericht door rooiepeet » 01 sep 2011, 20:00

vandaag voor het eerst op het circuit van Assen wezen rijden :driving: , ging wel lekker, was een heerlijke dag.
me snelste ronde tijd is 2.25min (op straatbanden), misschien iemand ook eens zijn ronde tijd gemeten?

rooiepeet

Bericht door rooiepeet » 16 okt 2011, 18:54

heb inmiddels me kuipstoel eringemaakt op een slede, en bevalt prima.
ik kom er alleen achter dat als ik een rondje heb gereden, het plaatwerk rondom de versnellingsbak goed heet wordt. (midden consol is natuurlijk verwijderd)
ik weet niet of dat zo hoor of zou er misschien weinig olie in de versnellingsbak zitten?

foto's komen nog...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”