328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
top dat het opgelost is!
blijkt dus toch een relais te zijn.
misschien dat iemand mij ook kan helpen met bijna hetzelfde probleem, dan bij de 325i..ik krijg 5 a 6 volt tijdens het starten op mn brandstofpomp...
ik denk startonderbreker..onmogelijk bij een 1993...
blijkt dus toch een relais te zijn.
misschien dat iemand mij ook kan helpen met bijna hetzelfde probleem, dan bij de 325i..ik krijg 5 a 6 volt tijdens het starten op mn brandstofpomp...
ik denk startonderbreker..onmogelijk bij een 1993...
Waar een wil is...is een weg!!
Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
r.delange schreef:Goed nieuws van deze kant,het probleem is opgelost!
Er zit inderdaad maar 1 pomp,heb beide openingen los gehad.
Het probleem was het systeem relais,deze vervangen en de motor loopt weer als van ouds.
Bedankt voor alle hulp!
Dat zeg ik, gamma!

Over de discussie over de pompen: Mijn zwager heeft exact hetzelfde probleem gehad op zijn 328i coupé.
Mijn garage had het opgelost, middels beide relais te vervangen.
Diezelfde garage had mij ook verteld dat er twee pompen in de tank zaten, de pomp aan de bestuurderskant die naar de bijrijderskant overpompte, en aan de bijrijderskant de opvoerpomp zelf.
Gevalletje, foutje bedankt!

Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
Hallo beste BMW vrienden,
Als ik uit mag gaan van mijn BMW een E39, en ook een verdeelde tank door de aandrijfas, dan heeft de tank dus 2 compartimenten, want de tank word dus gescheiden door de grote bult in de tank, hier door zal men toch echt 2 pompen nodig te hebben zoals ik al beschreef.
In het rechtse gedeelte vind men de opvoer pomp naar het motor compartiment.
In het linker gedeelte vind men dus de hevelpomp, wat ook aangeduid word in RealOem.com.
Enkel hier noemt men het een zuigpomp links met afkoppeldeel, met als onderdeel nummer 16116752839
De brandstofpomp heeft dus als onderdeel nummer 161146752368.
Daarbij zitten dus ook nog 2 niveau censoren.
Deze montage zit dus niet enkel bij de diesels zo, maar ook bij de benzine versies met de tanks met de 2 compartimenten, dat kan ook niet anders, want dan zou de linkerzijde nooit leeg geraken, er moet dus geheveld worden of gepompt, dus hebben de constructeurs van BMW dit soort tanks voorzien van een hevelpomp of volgens RealOem.com de zuigpomp links met afkoppeldeel.
De BMW's zonder de deling van de tank voor de aandrijfas, deze zullen dan geen 2 brandstof pompen hebben, of die er zijn zal men de gehele BMW lijn na moeten kijken, en jaren terug gaan.
de modellen na 95 hebben volgens mij de meeste kans hier op, toen zijn de brandstof tanks net voor de achteras geplaatst voor de veiligheid bij een achterwaartse aanrijding.
Het is dus geen kwestie van beterweten of hoe we dat allemaal mogen noemen, de foto's spreken ook voor zich.
Misschien is de mogelijkheid zo, dat er misschien verschillende types tussen kunnen zitten, en in die gevallen kan men beide gelijk hebben.
Dat word dan een discussie punt, ik heb dus niet verder gekeken dan mijn E39 525i touring, maar zie dat deze montages bij meerdere types aanwezig zijn.
Dus bekijk het eens aandachtig.
En zoek eens op het type van de auto waar men nu over spreekt in dit topic, dat zal voldoende uitleg krijgen aldaar.
Zo zijn er nog meerdere sites waar men dit allemaal kan opzoeken.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe, jammer dat het nu zo regent, maar de weersvoorspellingen zien er iets beter uit voor van middag, maandag word het erg heet.
Met vriendelijke groet,
Ad
Als ik uit mag gaan van mijn BMW een E39, en ook een verdeelde tank door de aandrijfas, dan heeft de tank dus 2 compartimenten, want de tank word dus gescheiden door de grote bult in de tank, hier door zal men toch echt 2 pompen nodig te hebben zoals ik al beschreef.
In het rechtse gedeelte vind men de opvoer pomp naar het motor compartiment.
In het linker gedeelte vind men dus de hevelpomp, wat ook aangeduid word in RealOem.com.
Enkel hier noemt men het een zuigpomp links met afkoppeldeel, met als onderdeel nummer 16116752839
De brandstofpomp heeft dus als onderdeel nummer 161146752368.
Daarbij zitten dus ook nog 2 niveau censoren.
Deze montage zit dus niet enkel bij de diesels zo, maar ook bij de benzine versies met de tanks met de 2 compartimenten, dat kan ook niet anders, want dan zou de linkerzijde nooit leeg geraken, er moet dus geheveld worden of gepompt, dus hebben de constructeurs van BMW dit soort tanks voorzien van een hevelpomp of volgens RealOem.com de zuigpomp links met afkoppeldeel.
De BMW's zonder de deling van de tank voor de aandrijfas, deze zullen dan geen 2 brandstof pompen hebben, of die er zijn zal men de gehele BMW lijn na moeten kijken, en jaren terug gaan.
de modellen na 95 hebben volgens mij de meeste kans hier op, toen zijn de brandstof tanks net voor de achteras geplaatst voor de veiligheid bij een achterwaartse aanrijding.
Het is dus geen kwestie van beterweten of hoe we dat allemaal mogen noemen, de foto's spreken ook voor zich.
Misschien is de mogelijkheid zo, dat er misschien verschillende types tussen kunnen zitten, en in die gevallen kan men beide gelijk hebben.
Dat word dan een discussie punt, ik heb dus niet verder gekeken dan mijn E39 525i touring, maar zie dat deze montages bij meerdere types aanwezig zijn.
Dus bekijk het eens aandachtig.
En zoek eens op het type van de auto waar men nu over spreekt in dit topic, dat zal voldoende uitleg krijgen aldaar.
Zo zijn er nog meerdere sites waar men dit allemaal kan opzoeken.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe, jammer dat het nu zo regent, maar de weersvoorspellingen zien er iets beter uit voor van middag, maandag word het erg heet.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
kortom de e36 heeft 1 pomp. 

E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
Beste DW70 kijk ens op RealOem.com, en andere BMW sites, daar zie ik niets anders staan dan hevel pomp linker zijde van de tank!
Daar ziet u dus echt hoe de vork in de steel zit.
Maar u mag van mij de langste hebben hoor, ik vind het helemaal prima, om hier over een ongezonde discussie te gaan hebben, daar pas ik echt voor.
Bij uw BMW blijft de linkerzijde dus altijd vol met brandstof staan, tenminste zo beweert u.
Ik en een aantal andere forum leden weten immers anders, maar goed.
Ik hoop dat u eens een gevalletje van hevelpomp tegen mag komen, en zoek dan vooral niet naar de hevelpomp, dat kan een langdurige zoektocht voor u worden!
Voor mij is deze vraag ruimschoots beantwoord en gezien de diversiteit van BMW sites en de foto's daar op, is de vraag ook beantwoord.
Ik wens u een heel fijn weekend toe, en succes met de brandstof voorziening.
Met vriendelijke groet,
Ad
Daar ziet u dus echt hoe de vork in de steel zit.
Maar u mag van mij de langste hebben hoor, ik vind het helemaal prima, om hier over een ongezonde discussie te gaan hebben, daar pas ik echt voor.
Bij uw BMW blijft de linkerzijde dus altijd vol met brandstof staan, tenminste zo beweert u.
Ik en een aantal andere forum leden weten immers anders, maar goed.
Ik hoop dat u eens een gevalletje van hevelpomp tegen mag komen, en zoek dan vooral niet naar de hevelpomp, dat kan een langdurige zoektocht voor u worden!
Voor mij is deze vraag ruimschoots beantwoord en gezien de diversiteit van BMW sites en de foto's daar op, is de vraag ook beantwoord.
Ik wens u een heel fijn weekend toe, en succes met de brandstof voorziening.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
beste Ad,
meneer had een elektrische storing aan de brandstofpomp. Jouw 2e pomp is een mechanische pomp (een siphon pomp).
De e36 heeft dat niet. De e39 heeft dat wel.
Ik schrijf dus geen onzin maar betrek de vraag voor een e36 op een e36.
meneer had een elektrische storing aan de brandstofpomp. Jouw 2e pomp is een mechanische pomp (een siphon pomp).
De e36 heeft dat niet. De e39 heeft dat wel.
Ik schrijf dus geen onzin maar betrek de vraag voor een e36 op een e36.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
jaja,
Kijk eens op RealOem.com daar staat voldoende over de E36.
Daar heb ik het gegeven vandaan, en als u goed gelezen had, had ik ook geschreven, er kunnen een paar verschillende montages zijn, dus schrijf ik dat nogmaals voor de duidelijkheid.
Dit is mijn laatste reactie hier over, het is dus geen onzin wat ik schrijf, maar de ware realiteit!
Ht gegeven antwoord van mij is dus gebasseerd op de E36, maar deze is dus gelijk aan de E39, behalve dat de auto een ander type is.
het gaat dus in feite wel oven een tank met 2 compartimenten, en het ene compartiment zal dus ook voorzien moeten zijn door een hevelpomp of genoemd volgens RealOem.com
Dus wie heeft er nu gelijk, wij beiden dus!
En dat had u kunnen zien als u eerst gekeken had, ik heb dus wel gekeken op diverse sites van BMW, allemaal precies hetzelfde.
Dit is voor mij dus bindend, en klaar en helder beantwoord.
Als u het niet erg vind, dan stop ik hier mee, het heeft geen enkele toegevoegde waarde voor mij.
Het probleem is verhoplen, de TS is tevreden, en ik dus ook.
ik hoop echter dat u het ook bent.
Met vriendelijke groet,
Ad
Kijk eens op RealOem.com daar staat voldoende over de E36.
Daar heb ik het gegeven vandaan, en als u goed gelezen had, had ik ook geschreven, er kunnen een paar verschillende montages zijn, dus schrijf ik dat nogmaals voor de duidelijkheid.
Dit is mijn laatste reactie hier over, het is dus geen onzin wat ik schrijf, maar de ware realiteit!
Ht gegeven antwoord van mij is dus gebasseerd op de E36, maar deze is dus gelijk aan de E39, behalve dat de auto een ander type is.
het gaat dus in feite wel oven een tank met 2 compartimenten, en het ene compartiment zal dus ook voorzien moeten zijn door een hevelpomp of genoemd volgens RealOem.com
Dus wie heeft er nu gelijk, wij beiden dus!
En dat had u kunnen zien als u eerst gekeken had, ik heb dus wel gekeken op diverse sites van BMW, allemaal precies hetzelfde.
Dit is voor mij dus bindend, en klaar en helder beantwoord.
Als u het niet erg vind, dan stop ik hier mee, het heeft geen enkele toegevoegde waarde voor mij.
Het probleem is verhoplen, de TS is tevreden, en ik dus ook.
ik hoop echter dat u het ook bent.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
zal ik dat probleem niet hebben. Ik heb geen siphonpomp. Model 1994.
En vanaf 1995 pas wel aanwezig.
Mijn antwoordt klopte niet helemaal dat de e36 hem niet heeft. Dat klopt.
En vanaf 1995 pas wel aanwezig.
Mijn antwoordt klopte niet helemaal dat de e36 hem niet heeft. Dat klopt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: 328i start niet, brandstofprobleem lijkt het.
Beste R.delange & Griffendahl,
Heb jullie berichten gelezen. Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met mijn 320D. Mijn auto valt uit en daarna wil hij niet starten. Startmotor en de brandstofpompen draaien alleen wil de motor niet aanslaan. Het start wel als ik er remreiniger inspuit. Heb ondertussen beide brandstofpompen vervangen maar heb nog steeds hetzelfde probleem.
Julllie hebben het kunnen oplossen met een systeemrelais. Waar vind ik die? Zouden jullie mij willen helpen hierbij?
Alvast mijn dank
Groet,
Erci
Heb jullie berichten gelezen. Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met mijn 320D. Mijn auto valt uit en daarna wil hij niet starten. Startmotor en de brandstofpompen draaien alleen wil de motor niet aanslaan. Het start wel als ik er remreiniger inspuit. Heb ondertussen beide brandstofpompen vervangen maar heb nog steeds hetzelfde probleem.
Julllie hebben het kunnen oplossen met een systeemrelais. Waar vind ik die? Zouden jullie mij willen helpen hierbij?
Alvast mijn dank
Groet,
Erci