Gisteren aan het martelen geweest om de draagarmen en hydrolagers van de 330d te vervangen.
De rechterzijde had speling op het fusee, daarom gelijk maar besloten om beide kanten nieuwe draagarmen te monteren en nieuwe hydrolagers. (bekend euvel bij de E46)
Draagarmen zaten muurvast door de conische passingen op de fusee's...
Ook de ruimte om te sleutelen was niet echt super, met zo'n dikke 3 liter in het vooronder...
Maargoed, om 21:30 gisteravond reed ik weer fris en fruitig de diesel van de brug. Geen getril meer in het stuur bij het remmen en een wat strakker wegligging zijn goed te merken. Alle onderdelen netjes van Lemförder eronder geschroefd, dus hoop nu weer wat kilometers te kunnen rijden. Altijd fijn als je kunt merken dat het werk niet voor niets was. :ymhug:
Nog wat plaatjes geschoten:
Brug op de zaak even vrij gemaakt van de rotzooi die erop lag... Lag een laag stof van 2 cm op...
onderdelen aus Deutschland:
Het benodigde gereedschap... het werd steeds lomper, ik begon met een kruiskopschroevendraaiertje...
Daaronder moest dus ergens een moertje los van de draagarm...
Andere kant kon ik met 3 verlengstukken net bij met de luchtsleutel:
de "basterd"....
op spanning zetten en rammen met de moker, liters kruipolie en haleluja eindelijk schoot ie los....
oud en nieuw:
Nieuwe eronder:
boel weer klaar:
.....en het volgende klusje alweer gespot (en gehoord)
De hardyschijf bonkt als je de koppeling bruusk laat opkomen. Die rubberen schijf hier op de foto kan ik ook gewoon rammelen, die zit als het ware gewoon los??!
Neem aan dat dat niet hoort??
Afijn, het was me de zaterdag wel weer....