Winterwielen, bij gas geven glij ik alle kanten op !!!!!
-
Re: Winterwielen, bij gas geven glij ik alle kanten op !!!!!
zal wel nieuwigheid zijn geweest dan
- benmaassen
Een kennis van me werkt bij profile tyrecenter en heeft vanavond even een stukje gereden, hij zei, er is niets mis mee !! Alle auto's met wat pk's gaan bij nat wegdek slippen of je er nu dure of goedkope banden onder hebt. Hij zei al "echt slechte" banden worden niet verkocht in de wereld, en zeker geen winterbanden. Maar 18 inch is eigenlijk te groot, 17 inch zal beter zijn !!
Hij heeft een hardheid test gedaan met een of ander apparaat en kwam uit op een zachte winterband.(qua oppervlakte en lamellen.)
Hijzelf rijdt met een 320 mercedes en heeft Michelin eronder (17inch) maar ook die begon raar te doen bij kickdown aan de achterkant!!
Bandenspanning van de BMW stond ook wat te hoog zo'n 0.7 bar ipv 2,2/2,4 stonden ze op 2.9/3.0.
Ik kijk het nog even aan de komende tijd !! en wat DJLeonardo al zei:
Gaan jullie soms op het gas staan oid? Hoe kan je nou continu wegglijden? Je gaat met winterbanden natuurlijk niet op het randje rijden maar het lijkt me dat iedereen dat wel snapt toch?
Hij heeft een hardheid test gedaan met een of ander apparaat en kwam uit op een zachte winterband.(qua oppervlakte en lamellen.)
Hijzelf rijdt met een 320 mercedes en heeft Michelin eronder (17inch) maar ook die begon raar te doen bij kickdown aan de achterkant!!
Bandenspanning van de BMW stond ook wat te hoog zo'n 0.7 bar ipv 2,2/2,4 stonden ze op 2.9/3.0.
Ik kijk het nog even aan de komende tijd !! en wat DJLeonardo al zei:
Gaan jullie soms op het gas staan oid? Hoe kan je nou continu wegglijden? Je gaat met winterbanden natuurlijk niet op het randje rijden maar het lijkt me dat iedereen dat wel snapt toch?
Geen echt slechte banden? Pak er eens een recente test bij. Ik citeer:
"Zeer zwak op nat wegdek"
"De remweg op nat is zomaar 35% langer dan van de toppers"
"Beste score op droog wegdek maar de zwakste in de sneeuw"
Bovenste twee zijn gewoon ruk, de derde is dus geen fatsoenlijke winterband. Je koopt die dingen niet voor niets. Als je dan 35% remweg inlevert of geen grip hebt op sneeuw, kun je ze net zo goed op 't haardvuur gooien.
"Zeer zwak op nat wegdek"
"De remweg op nat is zomaar 35% langer dan van de toppers"
"Beste score op droog wegdek maar de zwakste in de sneeuw"
Bovenste twee zijn gewoon ruk, de derde is dus geen fatsoenlijke winterband. Je koopt die dingen niet voor niets. Als je dan 35% remweg inlevert of geen grip hebt op sneeuw, kun je ze net zo goed op 't haardvuur gooien.
- DJLeonardo
Ik denk eerder dat het misschien kwam doodat ze zijn wezen strooien vorige week. Dat zout ligt dan vermengd met wat modder en nattigheid op de weg. Ik had met de 1 vanavond ook even een fractie van slip op een plek waar ik dat nooit heb (nog met redelijk nieuwe Bridgestone Potenza zomerbanden overigens)
Het kan dus ook wel aan het wegdek hebben gelegen. Misschien dat ze bij jullie in de buurt wat te rigoreus zijn geweest.
Het kan dus ook wel aan het wegdek hebben gelegen. Misschien dat ze bij jullie in de buurt wat te rigoreus zijn geweest.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
dus winterbanden 18 inch moet de druk 2,2 voor en 2,4 achter zijn?
ik heb ze ook een tikkie harder staan nu.
BMW rulez
Let wel dat ik een 330i heb, dus wat zwaarder !!Ocram schreef:dus winterbanden 18 inch moet de druk 2,2 voor en 2,4 achter zijn?
Vandaag de auto laten uitlijnen, stond inderdaad helemaal "uit het lood" nu rijdt de BMW weer super, geen glij partijen meer en hij stuurt weer als nieuw !!
Nu bij vol gas nu even wielspin maar zodra bij de 30 km over, bochten nemen met wat snelheid, geen enkel probleem.
Even afwachten wat de echte wintermaanden doen (vriezen en sneeuw) .
Gr. Minada.
Nu bij vol gas nu even wielspin maar zodra bij de 30 km over, bochten nemen met wat snelheid, geen enkel probleem.
Even afwachten wat de echte wintermaanden doen (vriezen en sneeuw) .
Gr. Minada.